A Kistehén Tánczenekarból kivált zenészek alapította Intim Torna Illegál megalakulás után szinte azonnal hangzóanyaggal jelentkezett. Ezt néztük meg közelebbről.
A 2010 áprilisában megjelent Hipnotizőr király című lemezen négy dal található Dorogi Péter (ének, gitár), Kiss Sándor (basszusgitár, vokál), Nádasdi János (ütőhangszerek, vokál) és Gálos Ádám (dob, vokál) közreműködésével. A zenészek a Kistehén Tánczenekar extagjaiként alapították meg az Intim Torna Illegál nevű bandát 2010 elején. Az összeférhetetlenség miatt szétszakadt Kistehén Tánczenekar egyébként továbbra is működik Kistehén néven, az alapító-énekes Kollár-Klemencz László hamar toborzott maga mellé tagokat. Az új formáció első albuma nemrég jelent meg Picsába az űrhajókkal! címmel.
Az örömzenekarnak induló Intim Torna Illegál 2010. január 22-én adta első koncertjét a Gödör Klubban, második fellépésén (február 10., Morrisons Opera) pedig már újabb dalokkal bővült repertoárral mutatkoztak be. Munkatempójuk emberfeletti, hiszen az első tíz-tizenkét számuk saját bevallásuk szerint napi hat-nyolc óra próbálás során készült el alig három hét alatt. Dalaik nem túl bonyolultak zeneileg, a hangszerelés sem – persze négy emberrel, és ebben a stílusban nem is lehet túlzásba vinni –, viszont annál vidámabbak és lelkesebbek, utcazenés hangulatú, energikus szerzemények. A lemez áprilisban jelent meg, ugyanebben a hónapban előadták dalaikat az MR2 Petőfi rádió Akusztik című műsorában, ahol Müller Péter Sziámi volt a vendégük, majd májusban már le is adta a rádió a koncertet. Az MR2 június 1-jétől elindítja honlapján az Akusztik-lejátszót, amelyben majd az Intim Torna számait is meghallgathatja a közönség.
A zenekar kislemezének mind a négy száma eklektikus, többek között alternatív rock, ska, cigányzenei, reggae és ragga zenei alapok keverednek bennük, a szövegek könnyen megjegyezhetők, és mindegyik dalnak hatalmas lendülete van. Ez még a Kedvenc Mindenem a Biciklim című számra is jellemző, pedig ez a többihez képest lassú, végül is szerelmes dal – már akinek.
A korongot záró szám, az Albérletem című, egy bulizós fiatal életét leíró, hangulatos kis nóta, a felnőtté válásról, az első saját, bár bérelt lakás élményéről. Ez a dal is lázad a maga módján: „nem érdekel a vélemény, / hogy hangosan szól a rádió, / nekem most pont így lesz jó”.
A zenekarnak nemrég klippremiere is volt, természetesen a címadó dalból, amely nagy hatású volt a közönség körében.
A Hipnotizőr király szövegét megnézve nem véletlen, hogy ez a zenekar első dala, hatalmas tempóval, felspannoltsággal és lelkesedéssel adják elő, érezni rajtuk a felszabadulást, annak a bizonyos kőnek a leesését a szívükről. A nóta talán választ ad arra a kérdésre is, miért is lett vége a Kistehén Tánczenekaros pályafutásuknak Kollár-Klemencz Lászlóval: „Van egy álom amit te szeretnél / tegyek félre mindent a kedvedért / hogy már nincsen messze a kánaán / meg ott majd a szabadság vár reám”. A klip viszont hozzátesz ehhez egy új perspektívát, egy szép nő és a pórázon rángatott (kutyából férfivé változó) főszereplő személyében. Ez találó, mert így is lehet értelmezni a dalt, illetve mert a szép nőkkel ugyebár minden eladhatóbb. Mindenesetre ezeken a zenészeken látszik, hogy az öröm kedvéért játszanak, remélem a lelkesedés később is megmarad.
A még nem említett negyedik számuk szintén a függetlenség igényére épül, ez a korongon harmadik helyre került Hatdiplomás című dal, amelynek szövege egyesek szerint a zenekar menedzseréről szól: „mostantól nem érdekel, hogy ki kinek térdepel” és „mától minden más lesz” – nem akarom elrontani a függetlenség illúzióját, inkább sok sikert kívánok a cél eléréséhez, amihez az indulás, azt hiszem megadta a kezdőlöketet.