Liza & Me - Farkas Gábor Gábriel és az Orfeum vadonatúj produkciója
Farkas Gábor Gábriel az Egy darabot a szívemből, valamint a Sinatra & Friends népszerű produkciói után egy igazán különleges műsorral teszi még magasabbra a lécet. A tavasz beköszöntével debütált az Orfeum színpadán a havi rendszerességgel műsorra kerülő Liza & Me.
Farkas Gábor Gábriel tizenkét éve a show világának meghatározó alakja, nemzetközileg elismert énekes-konferanszié. A Kabaré című musicalben, illetve egyéb színházi szerepeiben is a klasszikus revü és varieté világából merített tapasztalataiból tudott különleges alakításokat formálni.
Ezzel az új orfeumi, színházi esttel – a Broadway zsargonjával élve: Night Club Acttel – a musicaltörténelem legenergikusabb színésznője, Liza Minnelli, valamint kedvenc szerzőpárosa, Fred Ebb és John Kander előtt tiszteleg A tőle megszokott dzsessztrió élőzenei kíséretét most fúvóskarral bővíti ki, hogy a legautentikusabb módon szólaljanak meg az énekesnő életének legmeghatározóbb dalai.
Nyomj egy tetsziket, ha szereted a zenét.
Korra és nemre való tekintet nélkül válogatott a Fred Ebb–John Kander-szerzőpáros olyan nagy sikerű munkáiból, mint a Kabaré, a Chicago vagy a New York, New York, továbbá felcsendülnek olyan ikonikus szerzők művei, mint Henri Mancini, Jule Styne, vagy Stephen Sondheim.
A dalok eredeti nyelven szólalnak meg, így valóban úgy érezhetjük magunkat, mintha a Broadway egyik jeles klubjába csöppentünk volna.
Gábriel mint a Kabaré konferansziéja vezeti be a nézőt ebbe a varázslatos világba, majd szerepről szerepre változik át.
További képekért kattins!
Egy kicsit színház, egy kicsit koncert, finom vacsora és kellemes italok mellett.
A premiert követően az est főhőse bepillantást engedett Gábriel világába.
- Mi köt össze Liza Minellivel? - Először a Cabaret című musicalt láttam a Zenélő Filmkockák-sorozatban, ami nagy kedvencem volt. Addig sem volt könnyű ágyba parancsolni, ha Gene Kelly vagy Fred Astaire megjelentek a képernyőn, de Liza és Joel Grey mint konferanszié lenyűgöztek. Majd 1992-ben, a Radio City Music Hall-ban adott Liza Minnelli-koncert felvételét láttam a Magyar Televizióban. Olyan hatással volt rám, hogy azonnal beleszerettem mind a személyiségébe, mind a műfajba, amit képviselt. Akkor dőlt el bennem, hogy valami hasonlót szeretnék én is csinálni.
- A zene hőskorához, a gengszterek, a kabarék világához való vonzódásod honnan ered? - Volt egy gramofonom, és azon hallgattam a régi lemezeket. Megérintett a kor stílusa, faggattam a nagyszüleimet, és néztem a régi filmeket. Mindig is volt bennem egy elvágyódás. Majd próbáltam megtudni és megtanulni, akitől, és amit lehetett: régi sanzonokat az idős zongoratanáromtól órák után, keringőzni az idős balerinától a gimnáziumban, illetve dzsesszt énekelni az idén 80 éves Garay Attilától. Legutóbb Szenes Iván – életének utolsó évében – hagyott rám sok emléket abból a korból.
Nézd meg a Farkas Gábor Gábrielről készült videoösszeállítást!
- Milyen cél vezérel? - Azt csinálni, amit szeretek, és azoknak adni, akiknek örömöt szerez.
- Az Orfeum szinte második otthonod. Mitől különleges számodra az első számú pesti mulató? - Attól különleges, hogy nem akar olyan lenni, mintha, hanem egyszerűen az. Ezzel megadja nekem is a lehetőséget, hogy önazonosan az lehessek, és azt adhassam, ami nekem tetszik, illetve azt, aki vagyok. Ezen felül nagyon jó a műsorpolitikájuk. Széles réteget vonzanak be, megfizethető szórakozást kínálnak igényesen, mégis könnyedén. Megtiszteltetés olyan nevek között szerepelni, mint Csákányi Eszter, Falusi Mariann, Malek Andrea, Szulák Andrea, Rácz Kati, a Group’N’Swing, vagy Fábián Juli. …és még sorolhatnám.
- A sok arcod közül melyik tükrözi leginkább a magánembert? Mi foglalkoztat a színpadon kívül? - Magánemberként a nyugalmat szeretem: ilyenkor festek vagy kutyázom; szeretem, ha leköti valami a kreatív elmémet, és nekem ad inspirációt, motivációt (ilyen a mozi). A színpadon kívül az emberség és emberiség arányának furcsa viszonya foglalkoztat, valamint az, hogy mi lehet a színpadon belül…