Megasztár - Amit a tévéből nem látsz
Miután személyesen ellátogattunk a Megasztár stúdiójába, jónéhány olyan dolgot tudtuk meg, melyet a tv-nézők elől elrejtenek.
A dagi showmanElőször is, miután mindenki átjutott a biztonsági őrök hadán és elhelyezkedett a jegyén szereplő – egy betonlépcső kényelmével vetekedő – helyére, ekkor figyeltünk csak fel az alacsony, dagi, pajeszos - Danny DeVito-ra emlékeztető komikus figurára. A rendkívüli karakter nem más, mint a stúdióban lévő közönség szórakoztatásáért felelős „showman”. Szünetekben illetve az adás kezdése előtt tűnik fel a színpadon, hogy humorával és a megasztárokkal vetekedő hangjával (nem vicc!) megóvja az embereket az unalomtól. Tillával együtt egyik reklám alatt, duettet is énekeltek és úgy látszott, rendkívül jól szórakoztak.
Az adás megkezdése előtt érkeztünk a helyszínre - esetünkben ez a Mafilm stúdió -, ahol egy rövid eligazítást kaptunk, hogy hova állhatunk, mikor ki emelje fel a
Rúzsa Magdolnás, vagy épp
Puskás Péteres óriásplakátokat (melyek azonban mind eredetiek). Néhány ovációtípust is tanít nekünk DeVito, de mindezt oldott hangulatban, humorosan oldja meg. Ezek után az előadások majd szünetek következtek, majd a végén megköszönték az együttműködést és hogy jó közönség voltunk.
A súgógép teljesen természetes dolog egy showműsorban, mégis furcsának tűnhet hogy a műsorvezetők –szinte minden egyes szavát - a szájukba adják. A súgógép a fő kamera alatt helyezkedik el közvetlenül, így mikor azt hisszük hogy Zita a kamerába néz, épp hevesen olvassa a legördülő mondatokat. Ám a műsorvezetőnőnek így is néha meggyűlik a baja szövegével, ezért is akarták elbocsátani régebben. Ami meglepő, hogy a dalszövegek is rákerülnek a nagy képernyőre - nehogy véletlenül a versenyzők elrontsák a sokat ismételt szöveget.
Amikor a tv-ben izzadni látunk egy műsorvezetőt vagy fellépés utáni énekest a megasztárban, az csak részben van a lámpaláztól és a mozgástól a színpadon, ugyanis a stúdióban a légkondicionálót adás közben nem kapcsolják be, mert hangja zavarná annak menetét. Így csak szünetekben áramlik be egy kis friss hideglevegő. Ez a meleg (kb. 35 fok) nagyon megnehezíti a fellépők dolgát és rendesen megizzasztja őket.
A szétszórt közönségA közönség elhelyezkedése elég szétszórt ugyanis az élő adás miatt, a folyamatos kameramozgásoknak köszönhetően néhány területet üresen kell hagyni, így a helyszínen elég gyérnek látszik az üres helyeken lézengő – ugyanakkor nagyszámú – közönség. Hogy ezt elrejtsék, az első 2-3 sor valamint az ülőhelyeket mutatják kizárólag a kamerák.
Vagy például mikor megdöbbenve állunk a zsűri nyakatekert mondataiból álló és idegen kifejezésekkel teli értékelése előtt – gondolva, hogy hűha! Ezt vajon hogy fogalmazta meg ennyi idő alatt? Akkor rá kell jönnünk, hogy a zsűri már sokadszorra látja ezt az előadást és előre megfogalmazott értékelését mondja el, néhány aktuális tapasztalattal kiegészítve.
Mindezek mellett, az érzelmek meglepően valódiak és mondhatjuk, hogy a Megasztár szinte az egyetlen minőségi (talán még kulturális is), program Magyarországon, mely milliók figyelmét le tudja kötni.
- Gizella Péter -
[2006.04.07.]