Befejeződött A Dal 2016 - érdekességek a döntőről
A Dal 2016 műsorfolyam döntőjének nézettsége 920 ezer fő volt, amivel a legnézettebb adás lett A Dal 2016 szombati műsorai között, illetve a legnézettebb produkció lett a saját sávjában. Emellett, csaknem kétszer annyian érdeklődtek a műsor döntője iránt online, mint tavaly a döntő során.
Már a döntő előtt stabil nézőközönséget tudhattak magukénak A Dal 2016 versenyében induló énekesek és zenekarok. A 2016-os Eurovíziós dalválasztó széria elő- és középdöntőit szombatonként a Duna TV-n és a Duna World-ön együttesen* alkalmanként 754 ezren nézték, amivel A Dal 2016 mind az öt estén a saját sávjában a legnézettebb produkció volt: a tévénézők 17%-a választotta ezt a műsort.
Az elő- és középdöntők estéin alkalmanként 1,68 millióan néztek bele** a több mint kétórás műsorfolyamba, és egy-egy néző közel egy-egy órát meg is nézett a programból.
A Dal 2016 február 27-i fináléja méltóan zárta a köztévé dalválasztó műsorát: 22%-kal több nézőt vonzott, mint a megelőző hetek versengései. A döntő nézettsége így a Nielsen Közönségmérés adatai szerint 920 ezer fő volt, ami 147 ezer fős növekedés a tavalyi döntőhöz képest, és amivel a saját sávjában ez a produkció is a legnézettebb lett.
A legnézettebb lett
„Eredményeivel A Dal 2016 a közmédia idei legnézettebb produkciója lett.” – mondta Grexa Liliána, az MTVA műsorkommunikációs vezetője, aki azt is hozzátette, hogy A Dal 2016 teljesítette legfontosabb célját is: számos új, igényes és minőségi dal született, amelyek már most sok néző kedvencévé váltak.”
A nézettség mellett online rekordot is döntött a Dal 2016. Az idei évad első adása abszolút rekordot eredményezett, az első elődöntőre A Dal 2016 weboldalán 71 110 egyedi látogató volt kíváncsi, ez összesen 432 546 oldalletöltést jelentett. A döntőt majdnem ugyanennyien követték, szombaton 67 461, míg vasárnap 36 135 felhasználó látogatott el a műsor hivatalos weboldalára. Ez összességében azt jelenti, hogy csaknem kétszer annyian érdeklődtek a műsor döntője iránt, mint tavaly.
A Dal 2016 döntőjének köszönhetően a Közmédia portfolió összesített látogatószáma is rekord közelben alakult, szombaton több, mint 302 ezer egyedi látogató kereste fel a hirado.hu, mediaklikk.hu, petofilive.hu és m4sport.hu alkotta portálcsoportot.
(Forrás: Medián-Webaudit)
„Számunkra kiemelt cél volt, hogy A Dal 2016 honlapján olyan, folyamatosan frissülő extra és egyedi tartalmak legyenek elérhetőek, amelyek egyrészt releváns módon és real-time-ban egészítik ki A Dal 2016 adásait, másrészt pedig úgy építik a weboldalt, hogy az, a zenei műsor első számú hírcsatornájává váljon. ”- mondta Barna Anett Petra, Tartalomfejlesztési főszerkesztő, Új Média és Teletext Kft.
[2016.03.02.]