2024. június 4. | kedd | Bulcsú nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
Kapcsolatok
Pastor Troy

Pastor Troy

A georgiai születésű Pastor Troy (eredetileg: Micah LeVar Troy) lelkész édesapjától kölcsönözte nevét.

1999-ben adta ki első lemezét „We Ready I Declare War” címmel. A No Limit-főnök Master P-nek hadat üzenő „No Mo Play In GA” alaposan felkavarta az állóvizet. Második albuma után („Pastor Troy & The Congregation – Book 1”) sokan rebesgették, hogy a pásztor egy nagy kiadóhoz szerződött le. Azonban az „I Am DSGB”-re keresztelt harmadik korong még mindig csak az atlantai underground körökben aratott.

Körülbelül ekkor kezdett komolyabb tárgyalásokba a Universal és Pastor Troy. Úgy tűnt, hogy Troy kinőtte a „helyi sztár” szerepét, és itt az idő megmutatni tehetségét az egész világnak. De a dolgok majdnem rossz fordulatot vettek, amikor a Universal fel akarta mondani a szerződést. Ekkor Troy az asztalra csapott, és közölte: következő albumát saját kiadójánál jelenteti meg. De ez nem egy szóló album lesz, hanem egy DSGB album! Talán ezért, talán másért, de a mamutcég végül is beadta a derekát, és 2001-ben megjelent a nemzetközi sikert hozó „Face Off”.

Ez a 14 számos cd tulajdonképpen egy válogatásként is kezelhető. Rajta van PT minden száma, amellyel megmozgatta az underground közönséget; ezen kívül néhány új nóta is helyet kapott rajta, mint pl. az első kimásolt maxi, a „This The City”. Időközben megjelent a DSGB album is („The Last Supper”) egy kis kiadónál, azonban az igazi áttörés még hátra volt…

2002-ben látott napvilágot a „Universal Soldier”. A lemezhez olyan producerek adták a nevüket, mint Lil’ Jon, Jazzy Pha, és a hip-hop egyik legnagyobb újítója, a virginiai Timbaland. Az „Are We Cuttin?” című szerzemény a XXX című hollywoodi szupermozi első rap kislemez lett. Ez a lemez egy igazi etalonnak tekinthető a crunk zene történetében.

Azért persze PT-t sem kerülték el a balhék. A Jermain Duprival rögzített „Welcome To Atlanta” című nótában eredetileg ő szerepelt Ludacris helyett. De mivel a dal túlságosan is slágergyanús volt, JD úgy döntött, hogy Troy nem elég ismert arc, és egyszerűen lecserélte. Nem csoda, hogy berágott a pásztor az atlantai producerre. Plátykák keringtek róla, hogy Timbaland és Dr. Dre közreműködésével felvett egy JD-t krititáló tracket, ám ez a szerzemény sosem került a publikum elé.

2004-ben a rendőrséggel is meggyűlt a baja. Történt ugyanis, hogy egy igazoltató rendőrnek nem volt hajlandó elárulni a nevét. Szerencsétlenségére azonban a kocsi hátsó üléséről előkerült saját cd-je, és egy kisebb adag kábítószer is.

Még 2004-ben debütál a DSGB a Universal égisze alatt (Till Death Do Us Part). A csapat kissé megfogyatkozott, de a zúzás így is garantált. Aztán polcokra került a „By Any Means Necessary” című korong, amelyről a „Ridin’ Big” egy igazi klub himnusz volt. A cd borítója a Malcom X-ről készült híres fotó „remake”-je, és olyan legendás mc-k teszik tiszteletüket a hanghordozón, mint Juvenile és Eightball. Ezzel a lemezzel le is zárult Pastor Troy nagy kiadókkal való kapcsolata.

A 2005-ös „Face Off Part 2”-t már a Money & The Power nevű mini-cégnél dobja piacra. A „Just To Fight”-ból készült videó klip igazolja, hogy jó dalok nem csak a mainstreamben vannak. Az alapokért ezúttal személyesen Troy, és néhány barátja a felelős. A korong különlegessége a Kurt Cobain emlékének ajánlott, rockos hangszerelésű „Acid Rain”.

2006-ban három lemezt is kiad. Az első az év elején jelent meg „Stay Tru” címmel. A cd-n hallható „Police Can’t Break It Up” nevezetű sláger a crunk stílus egyik legkeményebb alkotása. Majd néhány hónappal később következett a „By Choice Or By Force”. A nyitó „Murda Man 2” hadat üzen Lil’ Jonnak, és az egész BME-nek. Amellett, hogy sajnálatos, hogy a crunk zene két ikonikus alakja összerúgta a port, a dal extra komoly. A lemez másik nagy durranása a „Who Do I Trust?”. A hangminta a klasszikus Al Pacino-film, „A Sebhelyesarcú” zenéjéből származik.

A 2006-os év végén, karácsony előtt jelent meg a Criminal Manne-nel közös „Atlanta 2 Memphis”. Ez a kollaboráló lemez kissé elkapkodottnak tűnik, de a dupla kiszerelés, és a „Crossroad” remixe kárpótolja némileg a hallgatót.

- Hóember -

[2007.02.19.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SÜRGŐS HITELEK zenész » dobos/ütős [2024.05.28.]
Alacsony kamatozású gyorshitel mindenkin egyéb [2024.05.27.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Először koncertezett Magyarországon a Jelusick
Végre, a stílus kedvelőinek örömére...

Hibátlan klubkoncertet adott Marco Mendoza
Újra ellátogatott hozzánk Marco Mendoza és ismét...

30 másodperc kilövésig - Jared Leto ismét elvarázsolt minket 
Dimash nagykoncert Budapesten
Horváth Tomi kilencedik Budapest Parkos koncertjén jártunk
Éjszakai bevetésen jártunk a Totális Metállal - képriport
A bíbor legmélyebb árnyalata - Glenn Hughes (nap)szemüvegén át
beszámolók még