Extázisba estek a lányok a Doors daloktól a Szigeten
Az égi áldás után két kiváló emlékzenekar tolmácsolásában Frank Zappa és Doors dalok csendültek fel a Szigeten.
A Zappa Emlékzenekar ráadásai után – mivel a közös beállás miatt a technikával már alig kellett foglalkozni - szinte azonnal váltott a Doors Emlékzenekar a deszkákon. A közönség soraiban minden generáció képviseltette magát és egészen fiatalok is voltak és rengeteg külföldi Doors rajongó képviseltette magát! Lehet, hogy csak számomra meglepő, hogy sok a tizenéves egy 1970-es évekbeli Doors dalokat játszó zenekar koncertjén? Teljesen pozitívan értékelem, hogy érdeklik a fiatalokat a mai zene gyökerei és innen is látszik, hogy ennek az egyedülálló kultikus zenének a mai napig óriási a hatása, örökérvényűek a dalaik. Sokan maradtak a helyükön az előző fellépő után, sőt most észrevehetően a Doors kedvelők még szorosabban a kordonhoz nyomultak.
Táncoslány a Touch Me alattWhen The Music’s Overrel nyitottak, majd Gergő a gitáros, a Touch Me előadásához felkonferálta a fúvósokat a Zappa Emlékzenekarból (pozanost, trombitást és egy szaxofonost), és ismét eredeti hangzásban csendült fel a nóta! A jelenlévő férfiak örömére, egy csinos szőke táncos lány is végig lejtette erotikus táncát, ő jelképezte a hajdanán színpadra felugráló hölgyeket (ami itt a Szigeten „szabálytalan”), miközben incselkedően körbejárta a zenészeket, majd néhány felső ruhadarabjától látványosan megvált, de végül is hagyott magán ruhát.
Vendégzenészek a színpadonLove Me Two Times és a Moonlight Drive következtek, mely dalokhoz meglepetés vendégek jöttek, Takáts Tamás énekelt és Vojnics Attila, a Zappa Emlékzenekar vezetője kísérte a zenészkollégákat szájharmonikán. Olyan dalokat hallhattunk ezek után, mint a Not To Touch The Earth, vagy a Hello, I Love You. Sorra jöttek a jobbnál jobb számok: a Kurt Weill – Bertold Brecht feldolgozás az Alabama Song (Whisky Bar), a Back Door Man – amelyhez ismét Vojnics Attila csatlakozott herflijével – aztán az 1971-es dübörgő L.A.Woman, Five To One.
Light My Fire és a fedetlen keblek Aztán jött - az a dal, amely annak idején szintén megjelent kislemezen is és megalapozta az eredeti The Doors zenekar elismertségét a kor többi nagy zenekara között - a Light My Fire, melynek hatása leírhatatlan, erre nagyon beindult a közönség. Az elől álló hölgyek közül valaki egy bordó melltartót mindjárt fel is dobott a Morrisont megidéző énekes felé. Menszátor Héresz Attila egyébként nagyon jól hozta The Lizard King excentrikus karakterét, aki bizony kora egyik legnagyobb szex-szimbóluma is volt. A helyi közönség hölgytagjainak szimpátiáját láthatóan sikerült elnyernie Attilának, néhányan az elől állók közül énekes felé mutogatták bájaikat, felhúzták pólójukat. Valószínű, hogy a - sok helyen sokkoló - zene bűvöletében így akarták kifejezni imádatukat felé az extázisban lévő lányok.
Az énekes egyébként a hangjával mindig az aktuális dalnak megfelelően adta elő a dalszövegeket, volt, hogy halkan énekelt, máskor felüvöltött és hihetetlen energiával tombolt a színpadon, volt, hogy egyszerűen csak egy cigarettával a kezében lazán állt a mikrofon állványra támaszkodva és szinte mozdulatlanul adta elő a dalt. Ha úgy érezte színészi vénája, hogy úgy szükségeltetik, akkor körbejárkált, rohangált, vagy ugrált. The Unknown Soldier, igazi színpadi dramaturgiája, hogy a szám közepén (a „kivégzés” után), a mikrofonállvánnyal együtt elvágódott a színpadon, és fekve énekelte tovább a számot, majd felpattant, és folytatta… Műsoron volt még az összetettebb, koncertváltozatban előadott szám a Spanish Caravan, majd a Break On Through. (A Break On Through melynek eredetijéhez annak idején maga Morrison és Manzarek rendezett egy akkor még merésznek számító népszerűsítő videó filmet).
Roadhouse Blues a fináléA Roadhouse Bluesban mindenki bemutatkozott, és Vojnics Attila is „beszállt” szájharmonikán. Összegezve a Doors örökségből - amely zeneileg igen sokrétű, hiszen megtalálhatók a zenében a rockos, bluesos elemek – nagyon jó hangulatú és változatos ízelítőt kaptunk ezen az estén. A jelenlévők egyébként egész koncert alatt kiváló szövegtudásról tettek tanúbizonyságot, tehát a Doors zenéjét egyaránt ismeri a Szigeten nagy számban összegyűlt külföldi és kisebb számban képviselt magyar közönség.
Legközelebb 2007. augusztus 30-án a Zöld Pardonban láthatjuk/hallhatjuk a Frank Zappa Emlékzenekart és a Doors Emlékzenekart, egy újabb közös bulin. Korai - 19 órás – kezdés lesz, mivel a ZP-ben 22:00 vége a koncerteknek. Vendégzenészekkel, jammeléssel tervezik a három órás lehengerlő koncertet. Aki nem látta őket a Szigeten, az ne hagyja ki ezt a remek alkalmat!
- Hajós Maja -
[2007.08.15.]