Phoebe Killdeer a Nouvelle Vague egykori énekese a Hajón koncertezik
A kortárs francia zenéket bemutató Tours de France sorozat keretein belül egy igazi „minisorozat” van kialakulóban: úgy esett, hogy három egymást követő alkalommal is a Nouvelle Vague jelenlegi vagy egykori énekesnői lépnek fel – saját, önálló produkcióikkal. A tavaly novemberi Nadeah, a márciusi Melanie Pain koncert között az ausztrál származású, ám Párizsban élő Phoebe Killdeer érkezik, hogy mély, érzelmes, szexi és nőies posztrockjával kavarja fel a kedélyeket.
Az ausztrál származású, ám Franciaországban élő Phoebe Killdeert elsősorban a francia sanzont, a brit újhullámot és a bossa novát eredeti módon ötvöző Nouvelle Vague második lemezéről és koncertjeiről ismerheti a közönség, bár vendégénekesnőként számos egyéb – és talán híresebb – zenekarral dolgozott együtt. Egyszerre szexi és karcos hangját hallhatjuk például a Basement Jaxx Kish Kash-jén, vagy a zero dB számaiban.
A Nouvelle Vague számtalan nagyszerű énekesnője (Camille, Nadeah, Melanie Pain – mindannyian felléptek vagy a közekjövőben fellépnek az A38 Hajón) közül Phoebe-nek van talán a leginkább rockos orgánuma és attitűdje, nem véletlen, hogy a Bande a part lemezen neki jutottak a legreszelősebb, legkevésbé behízelgő számok, mint példul a Bela Lugosi's Dead a Bauhaustól, vagy a felejthetetlen The Cramps-feldolgozás, a Human Fly.
A többi énekesnőhőz hasonlóan Phoebe is elindította saját, önálló karrierjét, ám legkevésbé sem a franciás sanzon vonalon. Sokkal közelebb állt hozzá a Patti Smith-féle zabolátlan rock and roll, vagy Nick Cave melankolikus, blues-os, balladás világa. Phoebe ezekből a forrásokból gyúrta össze zúzós poszt-rock muzsikáját, amiben torzítós, rohanós punkrock békésen megfér a felkavaró és andalító balladákkal. Ez utóbbiakhoz tartozik például a művésznő eddigi legnagyobb sikere, a Colombiana filmzenéjeként elhíresült Fade Out Line.
Phoebe Killdeer és háromtagú zenekara először lép fel Magyarországon, az A38 hajón, a Tours de France sorozat keretei között, a Francia Intézet támogatásával.
[2012.02.09.]