Az "újrahangolás" nagyon bejött az MR2-Petőfinek
Tavaly június elején indult el a Petőfi Rádió új műsorsturktúrája. A váltás komoly vitákat, hatósági ellenőrzést eredményezett, de az adó hallgatottsága is ugrásszerűen megnőtt.
Az elmúlt egy évben ugrásszerűen megnőtt a Magyar Rádió Petőfi adójának hallgatottsága – mondta el a tavaly június eleji „áthangolás” eredményeiről szólva Such György, a közmédium elnöke az MTI-nek.
A számokban mérhető adatok mellett azt is eredményként említette, hogy több száz, eddig jószerével ismeretlen hazai és külföldi előadóval ismerkedhetett meg az adó közönsége; „ezzel a kínálattal az ország legnagyobb zenei alternatívája kívántunk lenni a kereskedelmi rádiók megszokott számainak”.
Megjegyezte: fontosnak tartják, hogy – zömében fiatalokból álló – hallgatóságuk ne csak a rádión keresztül jusson el az MR2-Petőfi zenei kínálatához, ezért is szerveztek a tavasszal hat állomásos, 13 zenekart összefogó koncertturnét, az egyes fellépéseken készített felvételek pedig adásba is kerülnek. Tavaly június elején jelentkezett új műsorstruktúrával az augusztus közepe óta MR2-Petőfi néven sugárzó adó; a változásokat némelyik kereskedelmi rádió kifogásolta, megkérdőjelezve a műsor közszolgálati voltát.
Az Országos Rádió és Televízió Testülethez (ORTT) intézett beadványuk szerint „a Magyar Rádió MR2-Petőfi adója júniustól új szerkesztésű adóként mutatkozott be, melyet ha az ember figyelmesen hallgat, rádöbben, olyan, mintha kereskedelmi rádiót hallgatna. Semmi köze a közszolgálatisághoz”.
A médiahatóág egy hónappal később indított vizsgálatot a kérdésben, majd idén január 30-án kelt határozatukban kimondták: nem biztosítja az MR2-Petőfi műsorszolgáltatása a műsorszámok és a nézetek sokszínűségének megjelenítését; a döntést bíróságon támadta meg a közrádió.
A GfK Hungária piackutató cég már tavaly ősszel jelentős hallgatottság-emelkedést mért: szeptemberben rögzített adataik szerint átlagosan négyszeresére növelte hallgatottságát az adó, amely új célcsoportjában, a 18-39 évesek körében a korábbinál 265 százalékkal több embert ért el Budapesten és a 18 megyeszékhelyen a mérés időszakában, míg a 18 és 29 éves korosztályban 543 százalék volt ez az arány.
Ugyanekkorra az MR1-Kossuth Rádió hallgatottságának növekedése 14 százalékos volt a 15-49 évesek korosztályában.
- MTI -
[2008.06.09.]