James Blunt, aki nem csak a harctéren bizonyított
Családja messziről elkerülte a zenét, így semmi zenei bíztatást nem kapott szüleitől. Most mégis, miután visszatért a hadseregből, a Koszovót megjárt srác félre tolva az összes popzenészt, a zene csataterén is győzedelmeskedett, vagyis világ eladáslistáinak élén aratja a babérokat, de immár fegyver helyett egy gitárral a kezében. Az album a nagy világban 2004-ben jelent meg, drága, jó hazánkban viszont csak július 29.-e óta lehet lekapkodni a polcokról James korongját.
Az album címe „Back to Bedlam”. A kérdés, miszerint „Mit is jelent ez a Bedlam?” szerintem nem csak nekem vetődött föl. Utána néztem, és ez egy régi kórház neve volt, ahol elmezavarodottakat ápoltak… A számok melankólikus hangvételűek, a szövegeik úgyszintén, dehát Koszovóból nem sok jót lehet magunkkal hozni, meg az említett „Bedlam” jelentésének tudatában, nagyon nem lehet számítani vidám „happy az élet” szövegű számokra. A siker, mint már említettem óriási. Olaszországban, a Vodafone reklámok kísérőzenéje már nem a „Bohemian like you”, vagy az „Are you gonna be my girl”, hanem bizony egy James Blunt szám, névszerint a „high”. Ezenkívül, még meg kell említeni a „You’re beautiful” című dalt, mely a rádiós listákat hódítja meg fokozatosan világszerte.
Nos, és ez még csak a kezdet, úgyhogy várjuk mi lesz a folytatás, de ahogy betört a köztudatba, azt hiszem a siker csak fokozódni fog.
Magó Ádám
[2005.09.07.]