A zene a lényeg – avagy hogy kerül a rádió és a lemez a mobilodba?
A Danubius Rádió, a SONY BMG és a Sony Ericsson közös kezdeményezése
A Danubius Rádió mindig is szívügyének tekintette, hogy támogassa az előadókat, és zenéjüket minél közelebb hozza a közönséghez. Ez a szándék már az adó alapkoncepciójából is kitűnik, hiszen a Danubius Rádió elsősorban zenei csatorna, amely az utóbbi időben több zenét, és kevesebb beszédet sugároz. A Danubius szlogenje – mindig a legjobb válogatás – is a zenére utal: 80-as, 90-es évek és napjaink legjobb dalai játsszák a főszerepet a rádió hullámhosszán.
Mivel segíteni együtt még többet, még jobban lehet, a Danubius úgy döntött, hogy a Sony BMG-vel és a Sony Ericssonnal együttműködve egy, a hagyományostól eltérő, de annál hatékonyabb úton juttatja el a zenét az emberekhez. Az összefogás első lépése az volt, mikor a Danubius-team oszlopos tagja, a
Crystal együttes Trilógia című albumát SONY BMG és a Sony Ericsson közösen népszerűsítette. A Danubius hazánk egyik vezető rádióadója, a Sony BMG Music Entertaintment rangos kiadványokat gondozó, Magyarországon piacvezető lemezkiadó: a muzsika mindkét cég lételeme, közös nevezője. Mindenben, amit csinálnak, a zene a lényeg.
A triók a zenében is erősebbek a duóknál, ezért is üdvözölték örömmel, mikor a Sony Ericsson bemutatta új generációs Walkman mobiljait, és csatlakozott hozzájuk. Az első Walkman mobil, a Sony Ericsson W800i lényege szintén a zene. A készülék teljes dalok, albumok tárolására, visszajátszására alkalmas, és persze a Danubius hallgatói is élvezhetik rajta kedvenc csatornájuk műsorait, és kedvenc rádiós műsorvezetőik hangját. Ráadásul a három partner összetartozását is remekül szimbolizálja, hiszen megjelenésekor mondták ki először közösen a már jelmondattá vált szavakat: a zene a lényeg!
Mindezt a Jamiroquai együttes Dynamite lemeze kapcsán nagyszabású Danubius Rádió, tévé és óriásplakát kampánnyal hozták a nagyérdemű tudtára.
Roy&Ádám Fullánk című albumának emlékezetes kampányal, az
Il Divo pazar bemutatkozó albumának népszerűsítése is ennek az összefogásnak egy-egy ékes példája.
A közös kampány december 31-ig tartó első szakasza már eddig is sok új ötletet hozott. Ilyen volt az a Danubius Rádión szeptemberben zajló játéksorozat, mely során 70 darab Sony Ericsson W800i Walkman mobilt sorsoltak ki annak reményében, hogy a lényeg, vagyis a zene még egyszerűbben, még kézzelfoghatóbban jusson el a hallgatókhoz. A szerencsés nyertesek ezután a találkozó után, itt a hajón vehetik át nyereményeiket, amelyeken ezentúl bárhol, bármikor a Danubiusra hangolhatnak. A mai esemény egy újabb lépés a közös úton, ahol megmutatják, számukra miért a zene a lényeg.
Az apropó egy eredeti, újszerű kezdeményezés. A SONY BMG, egyik legfontosabb nemzetközi kiadványát,
Eros Ramazzotti Calma Apparente című, ma megjelenő új albumát mutatja be Magyarországon először a Sony Ericsson Walkman mobiljain. A lemez debütáló dala hétfőtől már a Danubius Rádión is hallható lesz, a teljes zenei anyagot pedig elsőként a jelen lévőkkel osztjuk meg.
A Sony Ericsson, bemutatja a Walkman mobil családjához tartozó új, már 3G képességekkel is ellátott Sony Ericsson W900i Walkman mobilt, mely a család harmadik tagja a 2005-ös évben. A beépített nagy 512MB –os tárkapacitás mellett, akár 4GB-ig – bővíthető memóriát tartalmaz, természetesen a beépített Walkman funkciót, és hogy a zenei élmény még nagyszerűbb legyen, a csúcsminőségű sztereó fülhallgatón egy külső vezérlő is található, amellyel Walkman mobilunkat vezérelhetjük miközben az a zsebünkben van. A harmadik generációs képessége pedig már csak egy pillanatnyi távolságra hozza az online letölthető zenéket, így bárhol, bármikor frissíthetjük gyűjteményünket. A Danubius Rádió, a SONY BMG és a Sony Ericsson számára valóban a zene a lényeg.
[2005.10.28.]