Pál Tamás igényesen ad
A Megasztár felfedezettje igényes, zeneileg és szövegileg egyaránt kiváló pop-rock albummal jelentkezett
Amikor Pál Tamás a Megasztár elődöntőjében elénekelte a környékünkön kevésbé ismert, ám fél Európát meghódított The Calling felvételét, a Wherever You Will Go címűt, egyértelmű volt, jól áll neki ez a lágy rockzenei vonal. Tőlem zöld utat kapott volna, a zsűri azonban vigaszágra küldte, ahol szintén maradandót nyújtott, de negatív értelemben – dalválasztása hagyott kívánnivalót maga után. Az Oroszlánkirály betétdalával, az Elton John-féle Can You Feel The Love Tonight cíművel állt ki a publikum elé. Alapjában véve rendesen elénekelte, a hiba az volt, hogy nem tudott vele azonosulni. Összességében végül is megérdemelten jutott be a döntőbe a nézők jóvoltából, ordított róla, hogy ennél jóval több van benne, amiből aztán a műsor során vajmi kevés derült ki. Ráfoghatjuk a viszonylag korán, ötödikként bekövetkezett kiesésére, vagy a lehetőségek hiányára, de ez most, a lemez szempontjából lényegtelen.
A ’81-es születésű Tamásnak a legtöbb társával ellentétben már nem volt idegen a színpad. ’97-ben felvételt nyert a Földessy Margit vezette Színjáték Dráma Stúdióba, mellette ’99-től az Etűd Zenei Szakközépiskolában hangképzést és zeneelméletet tanult. Az IBS Színpad 2000-ben az ő főszereplésével mutatta be a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról című musicalt, ettől fogva számos további zenés és prózai darabban bizonyíthatott. Jobban belegondolva nem meglepetés, hogy a tizenkét megasztáros versenyző közül harmadikként rukkolt elő albumával, közvetlenül Torres Dani és Caramel után, mivel nyilatkozataiból kitűnt, határozott elképzelésekkel vágott bele.
A lemez a manapság divatos angolszász pop-rock vonalat követi. Dallamos, keményebb hangszerelésű dalokat vonultat fel, amelyeket jócskán meglágyít az ének. Én még inkább a gitárközpontúság felé vittem volna el, mivel ennek a stílusnak a magyar könnyűzenében alig akadnak képviselői, de ahogy a nyugat-európai közízlés mutatja: nyilvánvaló, a környéken is ezé a jövő. Tamás a dalszövegírásból oroszlánrészt vállalt, rajta kívül Csiszár Ferenc, Orbán Tamás és Peet vette ki a részét belőle. A zene Csiszár Ferenc munkáját dicséri, aki az album zenei producere is egyben – már sok lemezen működött közre, ám ez az első, amelynek zenei része szinte teljes egészében az ő érdeme, a Can You Feel The Love Tonight kivételével, amelyet Éry Balázs hangszerelt át. Csiszár a Megasztár Band gitárosa, ő kíséri a versenyzőket a tévében és a koncerteken egyaránt. A vokálban Balássy Betty és Csiszár mellett hallható Bella Levente is – a megasztáros srác erőteljes orgánuma jól kiegészíti a főszereplő hangját, és bármilyen meglepő, a háttérben tud maradni. Az albumon tizenkét szerzemény szerepel, ebből négy – beleszámítva a versenyben elhangzott két dalt is – átdolgozás.
Pál Tamás tehát igényes, zeneileg és szövegileg is kiváló albummal rukkolt elő. Hallgatása közben mindvégig az volt az érzésem, beleadott apait-anyait, az adott keretek között mindent kiadott magából, hogy bármit is hoz az élet – legrosszabb esetben popzenészként nem tud fennmaradni –, évek múltával is bátran mutogathassa: ilyen korongot tettem le az asztalra 2005 novemberében. Jó leírni, hogy azon versenyzők csoportját gyarapítja, akik albumukon felülmúlták a tőlük elvárt szintet.
Puha József (Új Szó)
[2006.03.02.]