"Bábeli" zűrzavar? A Mumford & Sons első lett Amerikában!
A Mumford & Sons Babel című lemeze lett a legkeresettebb album Amerikában – közölte a Nielsen Soundscan nevű elemző cég. A londoni banda második korongja 600 ezer példányban kelt el megjelenésének első hetében, ezzel az első helyre került a Billboard listáján is.
A srácok Justin Biebert ütötték ki a nyeregből, aki „csupán” 374 ezer darabot tudott eladni új anyagából júniusi megjelenésének első hetében.
Az Egyesült Királyságban a Babel már korábban elérte a leggyorsabban fogyó lemez státuszt, miután elérte a 159 ezres eladott példányszámot.
Az albumértékesítési adatok szerint a Babel letarolta az idei év legnépszerűbb korongjait is: Justin Bieber Believe-jét (374 000 példánnyal), Madonna MDNA-ját (359 000 db), és Pink-től a The Truth About Love-ot (280 000 db).
A Mumford & Sons jegyzi a legnagyobb számú első hetes eladást is az AC/DC Black Ice című korongja óta, ami 2008-ban jelent meg.
Az egyetlen előadó, aki 2012-ben több albumot tudott értékesíteni Adele. 21 című lemeze 2011-ben látott napvilágot.
Óriási érdeklődés
A Babel a négyes első lemeze, ami number one tudott lenni Amerikában. A Newsbeat-nek adott interjújában a csapat énekese, Marcus Mumford azt mondta: „Ugyanolyan boldogok vagyunk, mint az Egyesült Királyság esetében. Nagyon meglepődtünk. Elég ijesztő. Boldogok vagyunk a rekorddal, amit elértünk. Sokat turnézunk arra. Szerintem az élő koncert teremtenek kapcsolatot az emberekkel, enélkül nem lenne rekord.”
A Mumford debütáló albuma, a Sigh No More 2.5 millió példányban kelt el az Államokban, és második helyig jutott a Billboard 200-es listáján.
Ugyanakkor a Babelt többször „stream-elték” az első héten, mint bármely más albumot a Spotify történetében. A streaming szolgáltató – amely tavaly indult el Amerikában – szerint a lemezt nyolc millióan hallgatták meg, háromszor annyian, mint a korábbi rekordtartót.