Dixie Chicks Európa meghódítására készül
A Dixie Chicks új, "Taking The Long Way" című albuma #1 pozícióban debütált a Billboard magazin Top 200-as listáján Amerikában.
A pop- és rockzene határán levő stílust játszó csapat 3 hölgytagja gyönyörűbb, mint valaha, és sokkal több hangsúlyt fektetnek stylistjuk munkájára és a legújabb divatra, mint előző albumaikon. A Dixie Chicks tehát kétségtelenül és visszavonhatatlanul megérkezett Európába: hosszú idő után végre az öreg kontinens országaiban, így hazánkban is méltán (el)ismert lehet a hölgytrió.
Az együttes három korábbi lemezét szintén jól fogadta a közönség, hiszen a kulcsfontosságú piacokon (Kanada, Egyesült Királyság, Írország, Németország, Ausztrália, Új-Zéland) a Top 5-be, számos európai országban (Svájc, Ausztria, Hollandia, Svédország, Norvégia) pedig a Top 15-be jutottak az albumlistán.
Azzal, hogy a "Taking The Long Way" címet viselő album az első héten megszerezte az amerikai Top 200 első helyét 525 ezer eladott példánnyal, a Dixie Chicks a slágerlisták történetében az első olyan női együttes, amely összesen három #1 debütálást tudhat a magáénak. Ezzel a saját rekordjukat döntötték meg a lányok, melyet 2002-ben állítottak fel, amikor legutóbbi stúdióalbumuk, a "Home" az első helyen kezdett. Az új lemez - az USA-n kívül - Kanadában az első, Ausztráliában pedig a második helyezést érte el az albumlistán.
A "Taking The Long Way" épp akkor jelent meg, amikor a Dixie Chicks körül óriási "médiafelhajtás" volt: a Time magazin címlapján szerepeltek, 5 részes interjúsorozatot készítettek velük, több vezető tévécsatorna hívta őket műsorába, köztük Larry King is!
Az album sikere a Rolling Stone magazin szerint talán abban keresendő, hogy a klasszikus rock mélységét és őrületét kifejezve a trió hű marad texasi gyökereihez is. Az Entertainment Weekly "A" kategóriájúnak titulálta a lemezt, mondván, hogy sem a zene, sem a szöveg terén nem hátráltak meg a lányok, sőt még inkább Dixie Chicks-stílusban készítették el az anyagot. Natalie Maines még szenvedélyesebb, ami a "Taking The Long Way" hangulatát intimmé és személyessé teszi. "A The New York Times szerint "ez egy olyan album, amelyben mindenki talál kedvére valót: a régi rajongók is, akik azt hitték, az együttes az ő fiatalkorukban volt a csúcson, és a legifjabb csodálók is, akik kíváncsian szemlélhetik, hogyan tágítja ki a 3 lány a country határait."
A rekordokat döntő, slágerlistákat ostromló csapat több mint 10 millió eladott példánnyal összesen 39 arany-, platina- és multi-platinalemez tulajdonosa, sőt mára már a kétszeres gyémánt státuszt is kivívták maguknak, ami nemcsak a country alapú zene miatt kiemelkedő eredmény, hanem azért is, mert mindez egy lánycsapatnak sikerült.
A zene
Az új Dixie Chicks-album 14 dalának szerzői/társszerzői maguk a tagok (Natalie Maines, Martie Seidel és Emily Robinson), a lemez producere pedig Rick Rubin (Johnny Cash, Neil Diamond, Red Hot Chili Peppers, Run-DMC). A "Taking The Long Way" egy zeneileg nagyon gazdag, mély gondolatokkal teli, igazán gyönyörű album.
A divat
A hölgyek a divat szempontjából nézve még elbűvölőbbek, és elérhetőbbek, mint korábban. Hasonló átváltozáson mentek keresztül, mint Sheryl Crow a "Soak Up The Sun" című lemezmegjelenés kapcsán. A "Not Ready To Make Nice"-hoz készült videoklipet Sophie Muller rendezte, aki olyan neves művészeknek készített már videót, mint Shakira, Gwen Stefani vagy Faith Hill. A Dixie Chicks új imidzse minden bizonnyal segít majd a lányoknak a médiában zajló "versengések" megnyerésében.
(Sony BMG)
[2006.06.15.]