Rádióadásra épülő lemez
A Basement Jaxx sokrétű stúdióalbummal állt elő.
A Felix Buxton és Simon Ratcliffe alkotta Basement Jaxx 1999-ben mutatkozott be Remedy című albumával, azóta a brit tánczenei színtér vezetője. Ez hatalmas eredmény, mivel ezen napról napra változó zenei stílusnak a képviselői is gyorsan jönnek-mennek. A duó sikerének titka nagyrészt a folyamatos megújulásban és kiszámíthatatlanságában rejlik. A brit kislemezlistán eddig öt felvétele érte el a tízes mezőnyt, közülük a Rendez-Vu szerepelt a legmagasabban, ’99 augusztusában a negyedik helyig jutott.
A brixtoni duó az alapjában véve partizós Remedy, a popos Rooty és a punkos Kish Kash című stúdióalbumok után tavaly karrierösszegző válogatást adott ki. A zenészek egy független lemezkiadót is üzemeltetnek Atlantic Jaxx néven. Júniusban kelet-európai tradicionális dalokat és azok remixeit felvonultató gyűjteményt jelentettek meg Gypsy Beats And Balkan Bangers címmel. Ez új szerzeményeikre is erős hatást gyakorolt. A szeptember 4-én kiadott Crazy Itch Radio című lemezük diszkóra, house-ra épülő, kelet-európai fúvószenével és balkáni zenei hatásokkal kiegészülő sokrétű popanyag. A keretét egy fiktív rádióadás adja.
A felvételek előadói közt szerepel többek között a svéd Robyn, aki eddigi szólóalbumaival elsősorban az USA-ban aratott, valamint Vula Malinga és a mára teljesen elfeledett angol soulénekesnő, Linda Lewis is. A további közreműködők közt feltűnik Serge, az ötvenéves orosz harmonikás, aki a hírek szerint a keverőpultra kiöntött csésze kávéval kis híján tönkretette az egész lemezanyagot.
(pj, e, cls)
[2006.09.25.]