Magyar filmhez írt zenét a ritmus fenegyereke
Az elektronikus zene egyik nemzetközileg is legelismertebb előadója, Amon Tobin írta a 2006-os Filmszemle-győztes Taxidermia zenéjét. Pálfi György sodró erejű képei pillanatok alatt megihlették a brazil gyökerekkel büszkélkedő művészt.
Amon Tobin Brazíliában született, de az angliai Brightonban és a kanadai Montrealban él és alkot. Egyetemi évei alatt fényképezést tanult, ekkor kezdett el komolyabban foglalkozni a zenével is, és hamarosan eljutott odáig, hogy kizárólag ezzel foglalkozzon. Első albumát (Adventures In Foam - 1996) még Cujo néven adta ki.
Zenéjét gyakran sorolják a drill'n'bass műfajba. Nyaktörő dinamikai váltásai, kompozíciós technikája gyakorlatilag a free dzsesszel rokonítható, de nem átall nagyzenekari betétekhez vagy épp latin ritmusokhoz nyúlni sem. Amon 2003-ban Magyarországon is koncertezett az A38 hajón.
Erőszakos volt a rendezőA Pálfi György Taxidermia című filmjéhez írt zene nem az első kirándulása a filmes műfajba: több mozi soundtrackjén szerepeltek már a szerzeményei, köztük például a 2003-as Olasz melóén is. A magyar rendező olyannyira megkedvelte a zenész munkáit, hogy még a film bemutatóját is kockára tette miatta.
„Mindenképpen Amon zenéjével akartam megcsinálni a filmet - ebben csúnyán erőszakos voltam. A producerek látták, hogy erre a dologra felteszem akár az egész filmet is – ha nincs bemutató, nincs bemutató, ha nincs Filmszemle, nincs Filmszemle, ha nincs Cannes, nincs Cannes – akkor nekiálltak megkeresni őt, és meg is találták. És egyszer csak a telefon másik végén ott volt Amon Tobin” – mesélte Pálfi.
„Kézből dolgozott, érezhető volt, hogy előveszi a vázlatait, a régen elrakott zenéit, és azokat javítgatja. A samplerezés nem annyira bonyolult dolog, ha valaki ért hozzá, csak éppen ihletett állapotban kell lenni hozzá. De úgy tűnik, Kanadában tudnak január ötödikétől február tizedikéig ihletett állapotban lenni. Három hét alatt profin letette a zenét az asztalra.” [2006.11.07.]