Omara Portuondo
Omara Portuondo a negyvenes években a havannai Tropicana kabaréban kezdett énekelni kubai bossa novával átitatott amerikai dzsessz-sztenderdeket.
Aztán nővérével, Cuarteto Las D’Aida néven női énekegyüttest alakított, majd a szólókarrier évei következtek el számára. Ő képviselhette Kubát a sopoti dalfesztiválon, de természetesen akkor is helyt kellett állnia, amikor hazájában a művészeket a munkások szórakoztatására a cukornádültetvényekre vezényelték.
1996-ban, mikor is a Buena Vista Social Club album felvételei kezdődtek, véletlenül Omarának is dolga volt az Egrem Stúdióban.
A producer Ry Cooder kapott az alkalmon, s felkérte: énekeljen egy bolerót Compay Segundóval. Ez a dal az album egyik fénypontja, Omara pedig a Buena Vista Social Club-sorozat elmaradhatatlan szereplője lett. Így került sor két szólóalbuma, a Buena Vista Social Club presents Omara Portuondo és a Flor de Amor – felvételére, legutóbb pedig szimfonikus projektjére.
Roberto Sánchez Ferrer negyven éve mestere a szimfonikus zenének – ő hangszerelte át Omara dalait 2004-ben, az első ilyen koncertjére. Rendkívüli sikerrel, könnyedén és emelkedetten, beteljesítve Omara álmát – és megidézve a kubai tánczene aranykorát.
[2006.10.13.]