2025. február 8. | szombat | Aranka nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 

"Ez a sokféleség nemcsak zenei élményt nyújt, hanem ..." -  Kovács Gábor interjú

Kovács Gábor operaénekessel  beszélgettünk, aki a nagysikerű Vámpírok éjszakája című produkciónak a legífjabb „ vámpírja”.

Milyen érzés az ország ügyeletes szépfiújának lenni?

Először is, szeretném megköszönni, hogy így gondolnak rám. Nagyon megtisztelő, hogy ilyen jelzőt kaptam, és természetesen öröm, ha a közönség egy-egy ilyen tulajdonságot  is észlel rajtam. Ugyanakkor fontosnak tartom kiemelni, hogy számomra a legfontosabb dolog mindig is a minőségi munka és az értékek képviselete volt, nem pedig a külsőségek. Az éneklés, amit képviselek, sokkal inkább a művészetek, az érzelem, és azok átadása a közönség számára. A művészeti pálya olyan terület, ahol egy művésznek lehetősége van arra, hogy az érzelmeit, mondanivalóját és gondolatait megossza a közönséggel.A feladatom középpontjában mindig is az volt, hogy hitelesen és minőségi módon közvetítsem a zenét és a történeteket, ezért igyekszem mindig arra fókuszálni, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsam a színpadon. Az én célom az, hogy a közönség ne csak a megjelenésemre, hanem az érzelmi, művészi hatásra is figyeljen, amit át tudok adni a zenén keresztül. A színpad számomra egy olyan tér, ahol nemcsak szórakoztatni szeretném az embereket, hanem egy mélyebb kapcsolódást is keresek, ahol a művészet és a közönség közötti kapcsolat valóban érezhető.Ha a közönség „szépfiúnak” lát, akkor természetesen köszönöm, hogy így gondolnak rám, de számomra a legfontosabb mindig is az volt és lesz, hogy a munkámban a legmagasabb szintet képviseljem, és azokat az értékeket közvetítsem, amik igazán fontosak számomra. A zene az, ami igazán megszólít, és ez adja az igazi értéket számomra.

 Mit gondolsz, hova datálódik vissza maga az álarcosbál, és mi lehetett a koncepció?

 Az álarcosbál, mint fogalom és esemény, mélyen gyökerezik az európai kultúrában, különösen a reneszánsz idején, amikor a maszkos bálok és karneválok virágzásnak indultak. A maszk viselése a társadalmi korlátok elrejtését, az egyenlőséget szimbolizálta, hiszen lehetőséget biztosított arra, hogy mindenki szabadon kifejezhesse magát, elrejtve a valódi identitását. Ma már egyfajta misztikus játékosságot, titokzatosságot és egyben ünnepi hangulatot hoz, miközben teret ad a kreativitásnak. Az álarcosbál egy lehetőség arra, hogy elmerüljünk az álmokban, megéljük azokat az érzéseket, amiket a hétköznapok során talán elnyomunk magunkban. A koncepció tehát a szabadság, az önkifejezés és a felszabadultság lehetett már évszázadokkal ezelőtt is.

 Mit jelent számodra a farsangi időszak?

Olaszországban töltött éveim alatt, különösen fontos időszakot töltött be a farsangi időszak az életemben. Számos alkalommal ellátogattam a Viareggio-i karneválra, amely a régió legnagyobb karneváli felvonulása. Ez egy több napos rendezvény, amely valóban különleges élményt nyújt, és szinte olyan, mint a híres riói karnevál. A hatalmas, díszes karneváli kocsik, a színes jelmezek, a zenés felvonulások és a pezsgő hangulat mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ez az időszak valóban elvarázsolja az embert. A Viareggio-i karnevál számomra mindig egy varázslatos élmény volt, ahol a kultúra, a hagyományok és a szórakozás egyesültek, és egy olyan közösségi élményt nyújtottak, amely minden évben újra és újra magával ragadott.

Ez az élmény segített abban, hogy még jobban megértsem a farsangi időszak jelentőségét, és hogy az emberek mennyire vágynak arra, hogy ezen a különleges időszakon keresztül egy kicsit kiszakadjanak a mindennapokból, és teljes mértékben elmerüljenek a szórakozásban és a közösségi élményekben.

 A koncert repertoárja nagyon változatos, tele érzelmekkel és szenvedéllyel. Melyik dal vagy mű számodra a legnagyobb kihívás az este során?

Minden egyes darabnak megvan a maga kihívása, de ha ki kell emelni egyet, akkor az egyik legnagyobb kihívás számomra a Caruso című dal. Ez a mű különösen nagy kihívás számomra, mert olyan érzelmi mélységeket tartalmaz, amelyeket szinte meg kell élnem ahhoz, hogy hitelesen tudjam közvetíteni a közönségnek. A dal egy nagyon személyes, érzelmekkel teli történetet mesél el, és rendkívüli érzékenységet igényel, hogy a szöveg és a zene egyaránt átjöjjön, miközben a közönség is átélheti azokat az érzelmeket, amelyek a dalban rejtőznek.

A hangomnak képesnek kell lennie arra, hogy elérje a dal legmagasabb és legmélyebb érzelmi pontjait, miközben megőrzi a kifejezőerőt és a dinamikát. Az is különleges ebben a darabban, hogy az érzéseket és a hangulatot egyensúlyban kell tartani.

De épp emiatt válik a Caruso számomra egy olyan művé, ami minden alkalommal új felfedezéseket hoz. Minden egyes előadás más és más, és minden egyes alkalommal egy kicsit mélyebben tudok kapcsolódni a dalhoz, megélni az érzelmi töltetet, amit át szeretnék adni a közönségnek.

Van valamilyen szokásod, rutinod, amit mindig követsz fellépések előtt?

Kifejezetten rutinom nincs, de igyekszem a mestereim útmutatásait alkalmazni, amelyek segítenek abban, hogy mindig a legjobb formámat hozhassam a színpadon. Mivel a színpadra lépés előtt az a legfontosabb, hogy testileg és lelkileg is felkészüljek, sokkal inkább a tudatosságra építek, mintsem egy előre meghatározott rutinra.A fellépés előtt természetesen időt szánok a beéneklésre, hogy a hangom megfelelően felkészüljön. Emellett a támasz tudatos használata is rendkívül fontos számomra, hogy biztos alapokon állva tudjak kiállni a közönség elé. A bemelegítés tehát nem csupán fizikai, hanem mentális felkészülés is.

Az előadás előtti időszak számomra inkább a belső ráhangolódásról szól, hogy teljesen jelen legyek a pillanatban, és átadhassam magam a zenének. Ahogy a mestereimtől tanultam, ez a nyugodt, tudatos felkészülés vezet el ahhoz, hogy mind testileg, mind lelkileg készen álljak a színpadra lépésre.

 Ha csak egyetlen egy dalt választhatnál az est programjából, amelyik leginkább kifejez téged, melyik lenne az és miért?

 Nagyon szeretem a nápolyi dalokat, és ha választanom kellene, akkor mindenképpen az O sole mio lenne az, amelyik a leginkább kifejez engem. Ez a dal nemcsak egy világhírű és szeretett mű, hanem számomra egy személyes kötődést is jelent. Mindenki ismeri, és amikor megszólal a bevezető zene, a közönség arca mosolyra derül, hiszen egy igazi dallam, ami az örömöt és a napfényt hozza el. Az O sole mio olyan érzelmeket közvetít, amelyek összhangban állnak a lelkem mélyebb rezdüléseivel. A szövege, amely a napfényről és a szeretetről szól, egy olyan tiszta és meleg érzést ébreszt, ami mindig is vonzott engem.Ráadásul Olaszország, ahol hosszú éveket éltem, számomra a második hazámnak tekinthető. Az olasz kultúra, a művészetekhez való különleges viszony és a dél-olaszországi temperamentum mindig is mély hatással voltak rám. Az O sole mio a déli Olaszország szenvedélyét és életörömét tükrözi, és számomra ez a dal az a kapcsolat, ami összeköt engem ezzel a csodálatos világgal. Az olasz emberek spontán szenvedélye és a művészethez való mély érzelmi kötődés mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy én is megtaláljam a saját kifejezésmódomat ezen a területen.

Ha egyetlen egy dalt kellene választanom, ami igazán kifejez engem, akkor ez lenne az, mert az öröm, a szerelem és a napfény minden pillanatát magában rejti, amelyeket az életemben fontosnak tartok.

 Az opera világában találtál rá igazán önmagadra. Van még olyan zenei stílus, ami igazán izgalomba hoz?

Az operett világa is rendkívül izgalmas számomra, és az egyik olyan zenei stílus, amit szintén nagyon szeretek. Különösen a bonviván áriák vonzanak, mivel ezek a művek tele vannak élettel, vidámsággal és édes melódiákkal. Az operett könnyedsége, a humora és a fűszerezett romantikája mindig is lenyűgözött. Az ilyen áriákban benne van az a fajta szórakoztató, játékos szellem, amelyet a közönség szívesen élvez és ami engem is magával ragad. Az operettben megjelenő jellegzetességek, mint a szórakoztató dallamok, gyors tempók, a színpadias gesztusok és a zenei dinamizmus mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy teljesen más szintű szórakoztatásban lehessen része a közönségnek, miközben én is minden alkalommal új élményekkel gazdagodom.

Mi az a legőrültebb vagy legemlékezetesebb élményed, ami a színpadon történt veled?

Általában a legemlékezetesebb pillanatok azok szoktak lenni, amikor a dolgok nem pontosan úgy alakulnak, ahogy a próbán megterveztük. Minden egyes előadás más, és talán éppen ez ennek a szakmának az egyik legszebb része – az élő művészet kiszámíthatatlansága és varázsa. Két ilyen különleges emlék is élénken megmaradt bennem.

Az első egy győri előadáshoz kötődik, amikor A helység kalapácsa című darab utolsó előadását játszottuk. Ez egy különleges este volt, hiszen ez volt az utolsó fellépésem a győri színházban ebben a szerepben. A fináléban azonban hirtelen teljesen kiesett az utolsó sor, amit énekelnem kellett. Az ilyen helyzetek persze előfordulnak, de amit sosem fogok elfelejteni, az a karmester arckifejezése volt, amikor észrevette, hogy nem azt énekelem, ami a kottában szerepel. Szerencsére nagyon jól tudok improvizálni, és gyorsan reagáltam, de a karmester is segítségemre sietett, és diszkréten besúgta a hiányzó szöveget. Így minden visszatért a rendes kerékvágásba, és a közönség semmit sem vett észre. Ez az eset számomra az élő előadások varázsát tükrözi – mindig történhet valami váratlan, de ezek a pillanatok teszik igazán emlékezetessé az estét.

A másik emlékem egy közelmúltbeli Gianni Schicchi előadás során történt. A jelenetben Gherardinónak át kellett adnia a testamentumot, amit a történet szerint a fagyasztóban talál. Az előadás közben kinyitotta a fagyasztót, de nem találta ott a kelléket. Rám nézett, és teljesen zavarodottan mondta: „Nincs itt!” Abban a pillanatban elkezdett pörögni az agyam, hogy miként oldjuk meg ezt a helyzetet a nézők számára észrevétlenül. Végül sikerült megtalálnia a dokumentumot – nem az eredeti helyén, hanem egy szekrényben. Bár ez némi fejfájást okozott, és ráadásul mindez közvetlenül az áriám előtt történt, ami rengeteg energiát és koncentrációt igényel, sikerült megoldanunk a helyzetet, és a nézők számára az előadás zavartalanul folytatódott.

Természetesen minden fellépés egyedi és különleges a maga módján, hiszen minden előadás más-más szempontból hagy maradandó nyomot bennem. Lehet, hogy aznap a közönség reakciója, a pillanatnyi hangulat vagy éppen egy váratlan helyzet teszi emlékezetessé az estét. Ezek az élmények mindig új inspirációt és motivációt adnak ahhoz, hogy a következő kihívásokat is örömmel és lendülettel fogadjam. Az ilyen pillanatok mutatják meg igazán, hogy a művészet hogyan válik élővé és megismételhetetlenné a színpadon.

A közönség egyre inkább keresi az exkluzív, egyedi élményeket. Mit gondolsz, miben tud különlegeset nyújtani ez a koncert a közönség számára?

Ez az este valóban különleges, hiszen a sokszínűség és az érzelmek gazdagsága áll a középpontban. A műsorban a musicalek könnyed varázsa, a klasszikus zene időtlen szépsége és az opera mély drámaisága egyaránt helyet kap, így mindenki megtalálhatja a számára kedves dallamokat. Ez a sokféleség nemcsak zenei élményt nyújt, hanem hidat is épít a különböző műfajok és közönségrétegek között.

A koncert egyik legnagyobb értéke, hogy nem csupán szórakoztat, hanem mélyebb üzeneteket is közvetít. Minden előadott mű olyan értékeket hordoz, amelyek túlmutatnak a hétköznapok zaján: a szeretet, a szenvedély, az emberi kapcsolatok és az élet szépsége mind-mind megelevenednek a dallamokban. Ez az este arról szól, hogy a művészet erején keresztül közvetítsük azokat az időtlen eszméket, amelyek összekötnek minket, és emlékeztetnek arra, hogy milyen különleges dolog embernek lenni.

A cél nem csupán a pillanatnyi öröm nyújtása, hanem egy olyan maradandó élmény átadása, amely gondolatokat ébreszt és megérinti a szíveket. Ez az este lehetőséget ad arra, hogy a közönség egy időre elmerüljön a zene lélekemelő világában, és magával vigyen valamit, ami talán hosszú ideig velük marad – egy érzést, egy gondolatot vagy akár egy új szemléletet.

Jegyek

[2025.02.04.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
Zenei együttműködés/zeneszerző zenész [2025.02.08.] apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Lenyűgöző koncertet adott Geszti Péter a Papp László Budapest SportArénában!
Rapnagyüzem...

A trógerek megmutatták - Ganxsta Zolee és a Kartel 30 koncerten jártunk
Régóta várt buli...

Őrületes bulival ünnepelte a 20. jubileumát a Road - Képek az Arénából!
Sikeresen zárta a 2024-es szezont a Margiszigeti Színház - fotókkal
Tankcsapda a Főnix Csarnokban: Egy este, ami összeköt minket
beszámolók még