Kiizzadták a musical ősbemutatójára a pénzt
Az Aida sajátos, Elton Johnt dicsérő (egyesek szerint munkásságán szégyenfoltot ejtő) feldolgozásának színrevitele után Szurdi Miklós rendező és a „tettestárs”, a hajdan a Moho Sapiensben éneklő Szomor György, no meg a Vörösmarty Színház, illetve a békéscsabai Jókai Színház csapata újabb átszabott klasszikussal igyekszik megtölteni a SYMA-csarnokot.
December 26-án kerül színre a Diótörő és Egérkirály című produkció, igaz, a már bevált recept alapján létezik egy színházi változat is, amelyet jövő csütörtökön szemlélhetnek meg a Fehérvárra kirándulók.
Szurdi Miklós az ismerős öntőformákból újragyúrt musical írója és rendezője meséli, hogy az alapötlet Szomoré volt, aki még évekkel ezelőtt írt két dalt Hoffmann eredetijéből.
– A német író meséje szürrealista, hihetetlenül szövevényes, bárhova kilyukadható történet. A szereplők nagy része is azonos az eredeti mese szereplőivel, bár a kibontásánál már hagytam szabadon szárnyalni a képzeletem abba az irányba, amelyről azt gondolom, hogy igazán fontos: a mi Diótörőnk a szeretetről szól. S hogy mire számíthatunk a színpadon?Szurdi szerint „ez egy varázslatos világ, így monumentális díszleteket, jelmezeket igényel, amire nincs pénze egyetlen színháznak sem”. Ezért találták ki, hogy bevonják a békéscsabai Jókai Színházat is, velük együtt izzadták ki az ősbemutató cechjét, sőt, mindjárt három premier: egy békéscsabai, egy székesfehérvári és a pesti arénamatiné cechjét. Egyébként mindkét teátrum saját társulatával állítja ki a darabot, csak hat egér közös; „ők” a díszlettel és jelmezzel együtt utaznak, cikáznak a függönytől az arénáig. Zárszó helyett még néhány húzónév:
Szabó Győző,
Zsurzs Kati,
Xantus Barbara.
Szabó Zoltán Attila
- bp7nap.hu -
[2007.12.11.]