2024. november 22. | péntek | Cecília nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
Világsztárral fűszerezett budapesti operettcsemege
Az álmok valóra válnak
Hirtelen le kellett állítani a Jekyll és Hyde próbáját - mi történt?
Képgalériák
Jekyll és Hyde próba képek
Kapcsolatok
Molnár László
Tunyogi Bernadett
Makrai Pál
Kapcsolódó események
Jekyll és Hyde
[2007. július 12.
csütörtök 20:30]

Eljött Jekyll és Hyde órája

2002. január 11. jeles dátum a hazai musicalkedvelők széles tábora számára. Ezen a napon mutatta be a Molnár László nevével fémjelzett Musical Színház Frank Wildhorn világsikerű zenés darabját, a „Jekyll és Hyde”-ot. Az előadás nagy sikerrel mutatkozott be Békéscsabán, majd felköltözött a Thália Színházba, egy év múlva pedig a Stefánia Palotában volt látható.

Két év után azonban véget ért a szép sorozat. Az anyagilag nehéz helyzetbe került magánszínház nem tudta vállalni a folyamatos működést, áttértek egy másfajta játszási metódusra. Mostanság leginkább időszakos színházként üzemelnek, látványos szabadtéri előadásokkal teszik nyarainkat élvezetesebbé. Minden évben láthatunk néhány Evita, Jézus Krisztus Szupersztár előadást, s most, végre, annyiak óhaja meghallgatásra talált! Itt van újra Mr. Jekyll és persze Mr. Hyde!

A zenés színpadi mű alapjául Robert Louis Stevenson novellája szolgált, mely a horror-irodalom egyik jelentős alapköve. A jó és a rossz örök problémájával foglalkozik, hol húzódik a kettő között a határvonal?! A történet központi figurája Dr. Henry Jekyll, jónevű angol orvos, aki a mindannyiunkban megbúvó kettősség vizsgálata közben saját magán kezd kísérletezni, olyan szérumot ad be magának, mely életre hívja sötét énjét, Edward Hyde-ot.

Az ismert történetnek nem az első feldolgozása ez a mű, de mindenképpen jelentős, egy csapásra a kortárs musicalszerzők élvonalába repítette Wildhorn-t. Legújabb, Rudolf trónörökösről írt darabját a Budapesti Operettszínház jelenleg is műsoron tartja. Érdekesség, hogy a Jekyll főszerepét a fekete autójáról illetve fürdődresszes nőiről ismert David Hasselhoffnak is sikerült egyszer megkaparintania, sőt, még TV felvétel is készült vele. Meglehetősen felejthető minőségű.

Nálunk a darab rendezése mellett, a kettős bravúr-főszerepet is Molnár László, a Musical Színház életre hívója jegyzi. Molnár 1966-os születésű, táncos képzettségű, de sajnálatos sérülések okán pályamódosításra kényszerült. Segédszínészként helyezkedett el Kecskeméten, majd hosszú évekig Békéscsabán űzte a mesterséget. 1996-tól 99-ig a Nyíregyházi Móricz Zsigmond színház művésze volt, ahol Verebes István kezdte el a rendezés felé is terelgetni. Erre a műre is Verebes hívta fel a figyelmét, sőt, közös munkának tervezték, ami az ismert rendező jelentős elfoglaltsága miatt hiúsult meg. Így került a főszerep súlyos terhe mellett a rendezés felelőssége is Molnár nyakába. Ekkor már túl volt a színház egy Evitán, a Szupersztár hatalmas sikerén, ezeket is Molnár László jegyezte rendezőként. A Jekyllt egyszerű, de igényes és könnyedén mobilizálható díszletbe álmodta Kis-Kovács Gergely díszlettervező. Tordai Hajnal jelmezei jól illeszkednek a korba és díszletbe. Mindezt igen látványos és sokszínű világítástechnikával fűszerezték. A mozgásokat Rogács László koreografálta. Mindehhez egy húsztagú zenekar élőben biztosítja a zenei alapot Rácz Márton vezényletével.

A történet három, illetve négy központi alak köré szövődik. Jekyll és Hyde kettősén kívül annak menyasszonya Emma és legénybúcsúján megismert bártáncosnő, Lucy sorsát követhetjük nyomon.

Molnár, a darab szerelmese, hatalmas energiákat mozgat meg minden egyes előadáson. Ahogy rajongói állítják, ez a szerep „neki van kitalálva”. Alakítása valóban elementáris erejű. Az elmúlt három évben sem kopott meg, a dalokban magabiztosan kalandozik, baritonja erős, stabil alapot nyújt az egész előadásnak. Tőle halljuk az első felvonásban a mű talán legismertebb dalát, „Eljött az óra” címmel , mely sok népszerű művészünk hakni-repertoárján szerepel, musical estek gyakori sikerszáma. Remek ívű dal, Molnár László pedig tökéletesen tudja, honnan hova akar eljutni, amíg meg nem kapja az elsöprő vastapsát. Mert meg fogja kapni...

A produkciónak váratlan nehézséggel is szembe kellett néznie, hiszen a Lucy szerepében korábban tündöklő, hatalmas népszerűségnek örvendő Janza Kata gyermekszülés után lemondta a részvételt. Egy szereplő pótlása sosem örömteli, különösen nagy gondot okozhat egy országosan ismert, műfajában sztárnak számító művésznő helyettesét megtalálni. A darab hazai atyja remek érzékkel talált olyan új Lucy-t, aki az előadás ékköve lehet. Molnár Szilvia ismert név a hazai színpadokon. Karrierje a kilencvenes évek közepén kezdődött, a szép emlékű Vasutas Musical Stúdióban, ahol Toldi Mária kezei alatt formálódott. 1997-ben egyenes útja vezetett a Színművészeti Egyetem musical osztályába is. Nagyszerű csapat verbuválódott, jeles tagjai ma már főszerepek sorát kapják vezető zenés színházainkban. A későbbiekben is sok, ma már meghatározó művész edződött Toldi Mária kezei közt. Az alapok tehát biztosak, Molnár Szilvia igen jó renoméjú környezetből toppant be a magyar színpadokra. Nagy sikerű és szép emlékű előadás volt 1996-97 nyarán a Bakáts-téren létrehozott Utazás című produkció. A legendás Rock Színház egykori sztárjaira épülő mű egyik kisebb szerepében már felhívta magára a figyelmet. Emlékezetes a Fame című musicalben nyújtott alakítása, ahol a karcsú hölgy egy evés- és súlyproblémákkal küzdő ifjú növendéket alakított. Szerepelt a Rent című kultuszmusicalben, Maureen szerepében, s még az egyetemi évek alatt bemutatkozott a Madách Színház Nyomorultak produkciójában, mint Fantine. Néhány éves külföldi szereplés után nemrégiben tért végleg haza, hogy újra helyet követeljen magának hazai színpadokon. Janza Kata áldott állapota több lehetőséget is nyitott a számára, csak remélni lehet, hogy a művésznő visszatérése után nem záródnak be ezek az ajtók, s Molnár Szilvia tehetségét is tovább csodálhatjuk. A Budapesti Operettszínháznak több szerepben is hirtelen pótolnia kellett a várandós művésznőt, s remek ötletnek bizonyult Molnár Szilviát felkérni a szerepekre. A Mozart című műben Nannerl, a Rudolfban Stefánia és a Rómeó és Júliában Capuletné szerepébe ugrott be nagy gyorsasággal és remek eredménnyel. Az élet vicces kedvében lehet, hiszen a Jekyll és Hyde-ban is Janza Kata (és persze váltója Borbás Erika) árnyékával kell megküzdenie. A Margitszigetre költözés előtti utolsó összpróbán látottak alapján bizton állíthatjuk, nagyszerűen megy a „küzdelem”. Hangilag kitűnő választás a szerepre, árad, betölti a teret, tisztán szól, „teste” és „súlya” van énekszólamainak. Színészi alakítása is meggyőző. Mindenkit megnyugtathatunk, remek Lucy várja csütörtökön a közönséggel való találkozást.

A harmadik főszerepben, Emma megformálójaként Tunyogi Bernadett látható. Szép gesztus az élettől, hogy valóban összehozta Őt és Molnár Lászlót annak idején, s ma már közös gyermekkel is büszkélkedhetnek. Tunyogi a maga nemében egy csoda. 17 évesen mutatkozott be először, a ma már kultikus tisztelettel övezett Rock Színház Sztárcsinálók című produkciójában, Octavia szerepében. Most jóegynéhány évvel később (a pontos évszámot nem közöljük, ne számolgasson senki), családanyaként is ugyanolyan csengően tud énekelni. Nagyszerű volt a főiskolai évek alatt kapott Valahol Európában főszerepben is, remek a Jézus Krisztus Szupersztár Mária Magdolna szerepében is. A pontos és hibátlan énekteljesítmény nála joggal várható alap, s szerepformálása is jó. Kisebb probléma talán magával a szereppel akad. Jekyll es Lucy alakja jól formált, fajsúlyos, ellenben Emma csak vázlatos alak, nem tartópillére a műnek, nélküle is működhetne a történet. Bernadett duettje Molnár Szilviával nagyon szépre sikeredett, két eltérő hangkarakter, magabiztos szakmai tudás, jó alapok, amire lehet építkezni.

Feltétlenül szólnunk kell Makrai Pálról, aki fontos mellékszerepben tűnik fel az előadásban. Henry Jekyll barátját és ügyvédét formálja meg. Nem nagy énekes szerep, de fontos összekötő kapocs. „Palika” egy legenda. Túlzás nélkül állíthatjuk. Országosan ismert zenészként csöppent bele a formálódó Rock Színházba, hogy aztán olyan etalonná vált alakításokat tegyen le az asztalra, mint a Szupersztér Judása, vagy a Nyomorultak Javert felügyelője. Ez olyan régen történt, hogy a mai musical rajongó tini korosztály tagjai még meg sem születtek akkortájt. Túl a hatvanon még mindig szívesen vállal olyan szerepeket, melyeket elbír. Viszontláthatjuk hamarosan a Musical Színház Szupersztár előadásában is. Nevéhez hozzá forrt Júdás nagyszerű szerepe, ezzel együtt bölcs döntés, hogy már visszalépett ettől, nem tudná ugyanazzal a dinamikával végigvinni. Ellenben Simon egy számos szerepében még mindig megcsillogtatja bravúros énektehetségét.

Mire ezek a sorok megjelennek, már szerelik a díszleteket a Margitszigeten. Látogassanak ki csütörtökön, vagy pénteken, garantált egy remek este. Aki látta anno, annak azért muszáj kilátogatni, mert tudja milyen élményt kap. Aki nem látta, annak meg azért, mert erről nem szabad lemaradni!

Jakab Szabolcs

[2007.07.12.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
-Billentyűs zenész [2024.10.28.] apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Megnéztük - szuperhősök és vikingek metal bulija a Barba Negraban
November 03-án két...

Megnéztük az Animal Cannibalst a Zene Házában - képekkel
Élő zenekaros koncertet adott az...

Megnéztük Horváth Tomi Halloween partyját a Barba Negraban
Valóban verhetetlen - Frank Turner visszatért Budapestre!
Álom Színházban jártunk - megnéztük a Dream Theater koncertjét Mike Portnoy visszatérésével
Hans Zimmer legendás zenéi élőben: Ilyne volt a New Dimension koncert Budapesten
Brit Floyd koncertbeszámoló - Ha nincs ló, tényleg jó a szamár is!
beszámolók még