2024. április 19. | péntek | Emma nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
Sweeney Todd - A halál és gyilkolás dalai!?

Összes program

Legutóbbi kiadványok
Rocketman (2019)
Pappa Pia (2017)
A hobbit: Egy váratlan utazás (CD1) (2012)
A hobbit: Egy váratlan utazás (CD2) (2012)
The Twilight Saga: Eclipse – The Score (2010)

Összes kiadvány

     
  Vásárlás
Filmzene: Sweeney Todd – A Fleet Street démoni borbélya
Megjelenési dátum: 2008. január 28.
Megjelent:
CD » album (2008)
Tracklist:
1. Opening Title [3:31]
2. No Place Like London [5:33]
3. The Worst Pies In London [2:24]
4. My Friends [3:49]
4. Poor Thing [3:10]
5. Green Finch And Linnet Bird [2:17]
6. Alms! Alms! [1:17]
7. Johanna [1:58]
8. Pirelli's Miracle Elixir [2:01]
9. The Contest [3:40]
10. Wait [2:39]
11. Ladies In Their Sensitivities [1:24]
12. Pretty Women [4:28]
13. Epiphany [3:17]
14. A Little Priest [5:16]
15. Johanna [5:43]
16. Good, That's Good [2:47]
17. By The Sea [2:20]
18. Not While I'm Around [4:12]
19. Final Scene [10:21]
Közreműködők:
előadó/zenész: Filmzene
kiadó: Magneoton / Warner Music
A film az idei, szokatlan módon lebonyolított Golden Globe parádén négy jelölést kapott, amelyek közül az eredményhirdetésen a főszerepet alakító Johnny Depp a legjobb musical és komédia kategóriában nyerte el a díjat a Sweeney Todd c. filmben nyújtott alakításáért. A film a legjobb filmnek járó díjat kapta. Az azonos című filmet februártól játsszák a magyar mozikban. A filmet Tim Burton rendezte, a főszerepet Johnny Depp játssza. A musical thriller zenéjét Stephen Sondheim szerezte.
 
     

Sweeney Todd - A halál és gyilkolás dalai!?

A Golden Globe díjas Sweeney Todd című horror-musical megnézése, meghallgatása előtt az ember azt gondolhatná, hogy egy újabb sablonos mű került napvilágra. Ez elhamarkodott kijelentés lenne, hiszen nem hiába kapott a film három Oscar-díj jelölést. A mű zenei részéről a nem kevésbé híres szövegíró-zeneszerző gondoskodott, mint a Company, az Into the Woods és a musicalek világában mérföldkövet jelentő West Side Story szerzője, Stephen Sondheim.

A film egy 19. századi londoni borbély történetét dolgozza fel musical formában, aki bosszút forralva sorozatgyilkossá válik. A főszerepeket Johnny Depp (Sweeney Todd) és Helena Bonham Carter (Mrs.Lovett) játssza. Maga a szereposztás kétségeket kelthet a musical rajongók körében, ugyanis egyik színész sem büszkélkedhet énekesi múlttal.

- Soha nem énekeltem korábban, ezért félelmetes feladatnak tűnt, annak ellenére, hogy gitárosként kezdtem a show-bizniszt - meséli a júniusban negyvenötödik születésnapját ünneplő Johnny Depp. Játszott már a The Kids, Sex Gun Method és a The Flame nevű zenekarokban is. A Sweeney Todd-ban viszont mint remek énekes tűnik fel. Maga a zene tükrözi a filmben uralkodó sötét hangulatot, melyben a szövegek tartalma sokszor szókimondóra sikerült.

Már a nyitó dal meghallgatása után kapunk egy hangulatot, mely végigkíséri az összes dalt. Itt természetesen még nincs szöveg, csak maga a dallam. Ezt a komor és nehéz hangulatot veszi át az ezt követő No Place Like London, amelyben először bukkan fel a főszereplő hangja. A lemezen a dalok sorrendje megegyezik a filmbelivel. A The Woerst Pies In London talán az egyetlen olyan dal, amelyben vicces, ironikus elemeket találunk. A szöveg és a dallam itt nagyon fülbemászó, már a harmadik meghallgatás után az ember együtt dúdolja Mrs.Lovett-tel a jópofa szófordulatokat.

- Gyerekkori álmom volt, hogy egyszer musicalben szerepeljek - mondta el a film másik (mondhatni) főszereplője, a negyvenéves Helena Bonham Carter, aki szintén tapasztalatlanul mozgott még az éneklés terén. Mindezek ellenére a mű zenei része kifogástalan. Bár a hazai közönség véleménye eléggé megosztott.

A My Friends-ben hallhatjuk először a két főszereplő duettjét. Maga a dal nagyon nyugodt hangvitelű, melynek csak a szöveg mond ellent. Végig az az érzésünk, hogy egy régi barátjához beszél, s megosztja vele, hogy min ment keresztül. Ezzel az érzéssel találkozhatunk még a Johanna-ban, melyben fájdalmas búcsút vesz lányától, akit sosem láthat többé. Ez az a dal, ahol megkedveljük, megsajnáljuk, s együtt érzünk majd a főszereplővel, a vérengző gyilkossal, s tettei ellenére neki adunk majd igazat.

A Pirellis Miracle Elixir, a The Contest és a Poor Thing nem igazán a mindennapi hallgatásra íródott dalok, nem beszélve arról, hogy ez az a három dal, melyekhez szükséges, hogy lássuk is a történéseket.

A Pretty Woman először kicsit kusza, de a második fele annál szebb. Itt egy szerelmi történetbe illő dallamra lehetünk figyelmesek, melyből egy erélyesebb végszó ábrándít ki minket. Ez alapozza meg a következő dal milyenségét. Annak érdekében, hogy ne tévesszük össze a horrort és a romantikát, következik az Epiphany, amely szintén hangulatteremtő.

Az első másodperctől az utolsóig zaklatott hangvitelű, s a feszültség szinte kézzelfogható. Ennek az enyhítésére következik a Little Priest, mely könnyedebb és sok szóviccel van teletűzdelve. Hallgatva olyan érzése van az embernek, hogy menten táncra perdülne, ugyanis a dallam keringőre csábít.

A By The Sea egy olyan dal, melyet ha nem tudnánk, hogy egy horrorból való, talán sose találnánk ki. Vidám hangvételű, szinte kitűnik a többi közül. Végképp nem illik a többi dal hangulata, témája közé. Ennek ellenére hamar a kedvenceink közé fog tartozni.

Az album utolsó dala igazából képekben tud kiteljesedni. A bosszú, mely végigkíséri a történetet, végül a főszereplő halálához vezet. Ez a szövegből sajnos nem derül ki, csak annyit tudunk, hogy valami nincs rendben. Mindezek ellenére van néhány dal, amely igényli a képi megjelenítést is, de a legtöbb kép nélkül is teljes mértékben élvezhető.

Az eredetileg Hugh Wheeler által megírt musical először 1979. március elsején került bemutatásra, amikor is a Legjobb Musicalnek járó Tony-díjjal jutalmazták. A film legérzelmesebb és legszebb jelzőkkel díszített dalának a Johanna-t és a Pretty Woman-t tartjuk. A filmben Toby szerepét játszó kisfiú fiatal kora ellenére nagyon tehetségesnek ígérkezik. Az ő hangját többek között a Pirellis Miracle Elixir-ben, a Not While Im Around-ban hallhatjuk.

A dalok szövege nagyon átgondolt, remekül szerkesztett és sokszor érezheti úgy a néző, hogy egyszerű párbeszédben nem is lenne ennyire hatásos a mondanivaló. A zavarba ejtően groteszk és brutális történethez illő Sondheim darabban alig akadnak slágerszámok, szinte minden dal egy-egy ponton meglepő fordulatot vesz.

Dominálnak a feszültség fokozását szolgáló melodramatikus részek. Az édes-keserű hangzás harmóniája szinte minden dalban fellelhető. Önmagukban hangulatteremtők, rengeteg érzést tükröznek. Ahhoz, hogy minden érzés, gondolat teljesen átjöjjön, nem elég egyszer meghallgatni a dalokat. Bármilyen hangulatunk is van, mindig tudunk találni hozzá illő dalt. A bosszú, a szerelem, a düh, az öröm mind-mind egyaránt részesei Stephen Sondheim dalainak.

A mű zeneileg hihetetlenül szórakoztató, nem véletlenül tartják az egyik legnagyobb műgonddal és igényességgel megírt musicalnek.

-Lukács Veronika-

[2008.04.13.]

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.18.]
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.17.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Nem jó érzés rádöbbenni, hogy minden hiábavaló - Az ügynök halála a Centrál Színházban
...

A Quimby 33 év után sem hagyott fel a kísérletezéssel
Ha három-négy éve valaki azt mondja...

Megnéztük a Triász együttes koncertjét - képekkel
Lángba borult a Barba Negra a Hooligans koncertjén - fotókkal
Megnéztük Majka 360°-os koncertjét az MVM Dome-ban - képekkel
Szörnyek és Valhalla harcosok szeánsza a Barba Negraban
Újra egy varázsos éj - Loreena McKennitt ismét Budapestre látogatott
beszámolók még