Új albummal tér vissza milliók kedvenc együttese
A 70 millió albumot eladott világhírű svéd csapat új lemeze február 11-én jelenik meg.
A ”Charm School” 12 dalt tartalmaz, melyek stílusa “naprakésszé tett klasszikus Roxette”, az erőtől kirobbanó "Way Out”-tól egészen a keserédes záródalig, a ”Sitting On Top Of The World”-ig.
Az esély a Roxette visszatérésére vajmi kevés volt, mikor 2002 őszén Marie Fredrikssont agytumorral diagnosztizálták. Szerencsére a hölgynek sikerült felülkerekednie a betegségen, és 2009-re újra összefutottak a szálak. Első lépésként Marie és Per Gessle újra összeálltak a színpadon, hogy közösen előadják az “It Must Have Been Love”-ot és a ”The Look”-ot Per amszterdami turnéján.
Aztán a duó visszatért, a “Night of the Proms” turné főszenzációjaként több mint 600 0000 ember előtt léptek fel Hollandiában, Belgiumban és Németországban. - Akkoriban már előretekintettünk és fontolgattuk a lehetőségét egy új albumnak; egy olyan anyagot képzeltünk el, ami mindent összefog, ami jó a Roxette-ben, de mégis előremutató – fűzte hozzá Per Gessle. A turné során a csapat hotelszobája valóságos stúdióvá alakult át, ahol megszületett egy jó pár új dal. Hazatérve Svédországba is folytatódtak a munkálatok 2010 tavaszán és őszén. Mire elkezdték a felvételt, már egy csomó kész track volt, amelyekből válogathattak. Az érzékeny ballada “In My Own Way” például egy újrafelvett gyöngyszem 1984-ből, amikor a nemzetközi elismerés még csak álom volt számukra.
Szeretnéd megkapni mailben a nap magyar és a nap külföldi dalát? Iratkozz fel tematikus hírlevelünkre! Érdemes, hiszen a feliratkozók között rendszeresen ajándékot sorsolunk ki.
A legújabb dal a 2010 őszén írodott ”She’s Got Nothing On (But The Radio)”, egy igazi fülbemászó groove remekmű lett. Ebben a nótában minden megvan, amiért a Roxette a világ egyik legtöbb rádiójátszását elért bandája lett: fűzött melódiák, szenvedélyes előadás, különös humorral vegyített érzék a pop zenéhez, és végül, de nem utolsósorban Marie Fredriksson és Per Gessle énekhangjának különleges keveredése. - Számomra a kiindulási pont mindig az, hogy Marie hangjára írjak dalokat. Megvan az a képessége, hogy elhisszük minden egyes szavát, amit énekel, életre kelti a dalszövegeket. Egy dalíró számára ez hihetelen ajándék” – vallja be Gessle. Az albumot Nyugat-Svédországban és Stockholmban vették fel Clarence Öfwerman és Christoffer Lundqvist producerek közreműködésével.
A ”Charm School” csodálatos visszatérés 10 év megpróbáltatás után, vagy ahogy Marie Fredriksson énekli a lemez egyik dalában: ”No One Makes It On Her Own”.
[2011.01.12.]