Hányan látták Madonna 2005-ös koncertjét a Népstadionban?
Bár a pop nagyasszonya valójában sosem lépett fel Magyarországon, mégis a válaszadók 48%-a hallott koncertjéről. Néhány meglepő eredményt hozott a Maximize szponzorációs attitűdöt vizsgáló kutatása.
Ön ott volt tavaly a Népstadionbeli Madonna koncerten? Mert kilencen ott tomboltak az első sorban és 425-en hallottak is róla - legalábbis a Maximize Médiaügynökség internetes felmérése szerint, amelyben 881 főt kérdeztek meg. Madonna azonban még soha nem adott koncertet Magyarországon. Az ok, hogy a megkérdezettek 48%-a hallott a koncertről, a szakértők szerint abban keresendő, hogy az emberek jelentős része nem meri bevallani tájékozatlanságát, noha az eredmények névtelenek, ezért egy olyan nagyszabású eseményre, mint egy Madonna koncert mindenképpen azt válaszolja, hogy hallott róla.
2005 decemberében a Maximize felmérést készített az emberek szponzorációval kapcsolatos attitűdjeiről. Ez a marketing megjelenések egy nehezen mérhető területe, ám viszonylag nagy befektetést igényel. Ezért nem mindegy, a hirdető mire költi a pénzét. A Maximize az NRC online kutatócéggel együtt készített egy kérdőívet erről a témáról, amelyet aztán 881-en töltöttek ki.
A válaszadók nagy része úgy gondolja, hogy a cégeknek részt kell vállalniuk a kulturális értékek megőrzésében, sőt 93%-uk véli úgy, hogy szponzorok nélkül nem lehetne Magyarországra hozni neves előadóművészeket. A fokozottan támogatottabbnak ítélt területek toplistáját a kiállítások vezetik, de rögtön utána a komoly- illetve a könnyűzenei koncertek következnek.
A megkérdezettek legtöbbje a Forma1-ről, a
Sziget Fesztiválról és a Budapest Parádéról hallott, azonban nem ezek voltak a leglátogatottabb rendezvények. Látogatottság tekintetében a Sziget Fesztivál csak a 400 év francia festészete és a Munkácsy kiállítás után következett a rangsorban, ezeket pedig a Budai Várban megrendezett borfesztivál és a kapolcsi Művészetek Völgye követte.
Az is kiderült a kutatásból, hogy a hosszú távú szponzorációnak van igazi értéke. Szinte mindenki tisztában volt azzal, hogy a Kapcsolat koncertet a T-Mobile támogatja vagy hogy a Forma1 egyik főszponzora a Vodafone. Viszont a Sziget Fesztivál esetében a legtöbben még mindig a Pepsit jelölték meg. A visszaemlékezések szerint meglepő módon még a Madonna koncertnek is voltak szponzorai: a Pepsi és a T-Mobile.
[2006.03.29.]