"Érzem a hallgatók töretlen bizalmát" - nagy durranásra készül Nyíregyháza vezető rádiója
Pavlovics Gergely „Pégé”, Hajnal Guszti, Olasz Gábor, Mikos Ákos, Szabó Erika, Váczy Zoli és még sorolhatnánk. A lista hosszú, de egy közös pont van az életükben: mindannyian Nyíregyháza vezető rádiójának oszlopos tagjai, és Balogh Béla irányítása mellett dolgoznak azon, hogy hallgatóik minden igényét kielégítsék...
...és a Sunshine Rádió immár tizenegyedik születésnapjára készül, ahogy a helyiek már megszokhatták, hatalmas show-val, tüzijátékkal és többszáz szeletes tortával. A sikert azonban nem kínálta tálcán az élet, kemény és állandó munka áll mögötte. Hogy mi a titok? Arról a média terén ismert és elismert szakembert, a Sunshine Rádió ügyvezető igazgatóját, Balogh Bélát kérdeztük.
-Sokadik születésnapját ünnepli a Sunshine Rádió szeptember 1-jén szombaton. Hányadik is ez tulajdonképpen, hiszen a rádió immár második „felvonásban” tud Nyíregyháza vezető rádiója lenni/maradni?
-Nem igazán tartjuk nyilván, hiszen voltak szülinapi rendezvények az első "felvonásban" is, majd egy év szünet után újra minden évben megtartottuk a szünidő utolsó szombatján. Egyébként tavaly volt a jubileumi 10., tehát most eggyel több. :)
-Milyen változásokon ment keresztül a rádió az első megalakulástól kezdve a mai napig, akár a stábot, akár a műsorszerkezetet, akár a célközönséget tekintjük?
-Elkerülhetetlen, hogy egy rádió, mely ennyi ideje jelen van és piacvezető, ne változtasson bizonyos időszakonként műsorszerkezetén, a stáb összetételén. Ez biztosítja az állandó változatosságot, a megújulást, tartja fenn a hallgatók érdeklődését. Igyekeztünk azonban mindig megtartani jellegzetes arculatunkat. Elsődleges célcsoportunk a 14-49 éves korosztály, de ma már ugyanolyan nyitott az 50-55 éves réteg is a fiatalos, lendületes stílusunkra, változatos zenei összeállításunkra.
-Milyen tapasztalatokkal és milyen érzésekkel lép Balogh Béla a Sunshine szülinapos színpadára szeptember 1-jén?
-Mindig felemelő érzés 15-20 ezer ember előtt fellépni a színpadra, beleszólni a mikrofonba, érezni a bőrödön az emberek ovációját, hangulatát. Főleg az, ha ez a Sunshine hallgatói, rajongói előtt történik, akik mindig fergeteges hangulatot varázsolnak a Média Markt parkolójába.
-Mire számíthat az a rajongó, aki kilátogat a rendezvényre?
-Egy egésznapos, minden korosztály igényeit kielégítő, elsősorban könnyűzenei fesztiválra, ahol Magyarország legnépszerűbb pop előadói lépnek fel a helyi előadók, csoportok mellett. A külföldi listákon is feltűnő Desperado, a hangulatot igazán pörgetni tudó Josh és Jutta, az X-Faktor győztes Kocsis Tibor és Muri Enikő mellett érkezik a helyiek büszkesége, a határon túl is sikereket arató páros Dj. Szatmári és Jucus, valamint a jelenlegi egyik legnépszerűbb magyar rap fenegyerek Majka. Az estét pedig a fiataloktól az idősekig egyaránt mindenkinek slágereket felvonultató Kozmix - látványelemeket nem nélkülöző - élő koncertje, majd a megye legnagyobb, gigantikus tüzijátéka zárja.
-Talán mondhatom, hogy hagyománynak számít a Sunshine életében, hogy a szülinapi koncerten a rádió minden munkatársát bemutatják a nagyközönségnek… Ezúttal is sor kerül erre a momentumra? A rádió rajongóinak lehetőségük lesz akár személyesen is kezet rázni illetve beszélni pár szót kedvenceikkel?
-Természetesen most is felvonul a stáb a többszáz szeletes torta felszeletelése előtt. Tavaly saját születésnapos dallal is megleptük a rajongókat, majd a kollégák saját kezűleg szelték és osztották a tortát a rajongóknak. Idén is tervezünk hasonló meglepetést. Persze ügyfeleinkre, üzleti partnereinkre is gondoltunk, hiszen ők külön sátorból élvezhetik a színpadi programot és fogyaszthatnak a szülinapi tortából.
20 éve a rádióhallgatókért
-Balogh Béla közel 20 éve aktív szereplője a megyebeli közéletnek. A lakosság nem csak a rádióból, de a televízióból, a fiatal felnőttek pedig a diszkók világából is ismerhetik a nevét. Mint médiaszakember, mit gondol a mai rádiózásról, mire vágynak ma a rádióhallgatók?
-Nyilván ugyanarra, mint ezelőtt 20 évvel. Jó zenékre, rövid tömör információkra, jó hangulatra, közvetlen műsorvezetőkre, érdekes játékokra, nyereményekre. Tehát könnyed, de informatív szórakozásra. Csak az eszközök változtak. Ma már nem csak levél, sms és vonalas telefon van, hanem közösségi portálokon, online felületeken is kommunikálnak a hallgatók és követik programunkat. Az okostelefonok segítségével a Sunshine is elérhető bárhol a világon, csak a megfelelő alkalmazást kell letölteni telefonjára rajongóinknak. Szóval a technika felgyorsította a kommunikációt, a gyorsaság és a minőség is számít, hiszen a piacon egyre több médium kínálja szolgáltatásaiban az informatív szórakoztatást.
-A média világában fontos tudni, hogy minden kimondott vagy leírt szónak jelentősége van. Befolyásolni lehet vele, ezért sohasem mindegy, milyen üzenetet hordoz, milyen mondanivalót vállal fel egy-egy médium. Mi a Susnhine Rádió üzenete és kikhez szól igazán?
-A helyi emberekhez szólunk, azokhoz, akik a térség programjaira, híreire, a helyi közéletre kíváncsiak, akik zeneileg világszintű összeállítást szeretnének, de helyi információkkal olyan helyi emberektől, akik köztük élnek és bármikor elmondhatják véleményüket számukra. Nem véletlenül vagyunk a napfény rádiója, szeretnénk, ha a hallgatók azt az érzést élnék át, amikor minket hallgatnak, mint amit napsütésben egy gyönyörű környezetben, jó zenét hallgatva érez az ember. Szeretnénk, ha hallgatóink jól tájékozottan, jókedvűen élnék hétköznapjaikat, mert minket hallgatnak.
-Bár a Sunshine műsorvezetőivel hétvégéről hétvégére találkozni lehet Nyíregyháza és a megye legnagyobb klubjaiban, a rádió igyekszik más módon is kivenni a részét a társadalmi szerepvállalásból. Nem egyszer találkozhatunk például jótékonysági felhívással a rádiót hallgatva vagy a weboldalt nézve. Miért tartják ezt fontosnak, és mi a célja ezeknek az akcióknak?
-Ezek olyan jótékonysági események, melyeket hagyományteremtő céllal indítottunk évekkel ezelőtt, mint például a karácsonyi gyűjtés, jótékonysági árverés, koncert, stb. Fontos, hogy egy tömegekhez szóló médium mindig vegye ki a részét a társadalmi szerepvállalásból, mert azzal tud példát mutatni és ösztönözni hallgatóit arra, hogy hasonló módon, saját erőforrásaiknak és lehetőségüknek megfelelően segítsék a környezetükben rászorultakat.
Visszatérve a szülinapra…
-Szeptember 1-jén a magyar könnyűzenei élet „veteránjai” és legújabb kedvencei is szerephez jutnak majd. Mi alapján állították össze a fellépők listáját?
-Hallgatóink visszajelzései, aktuális játszási listánk, a magyar slágerlisták figyelembevételével állítottuk össze a fellépők listáját. Persze a pénztárcánk is határt szabott a tehetséges előadók meghívásának. :) Olyan fellépőink lesznek, akik a lehető legszélesebb korosztályt tudják szórakoztatni.
-A koncerttel egy év lezárul, de egy újabb kezdődik egyben. Hogyan értékeli Balogh Béla az elmúlt egy évet, és hogyan készül a következőre?
-Nehéz, küzdelmes évet tudhatunk magunk mögött. A gazdasági recesszió sajnos a rádiós piacot is érintette. A reklámoztatók óvatosak, a leghatékonyabb felületeket keresik és kevesebbet költenek. Sokkal többet kell kínálnunk és kreatívabbnak lennünk. Azt egész évben éreztük, hogy nem veszítettük el ügyfeleink bizalmát még akkor sem, amikor reklámköltéseiket "visszafogták". Úgy érzem mára visszatért a hitük a régi ügyfeleinknek, az újak pedig megerősödtek és keresik a hatékony megjelenési formákat termékeiknek, szolgáltatásaiknak. A Sunshine rádiónál pedig ezt megtalálták. Ma már bizakodóan tekintek a következő időszak elé. Érzem a hallgatók és az ügyfelek töretlen bizalmát, érdeklődését, támogatását.
-kiko-
[2012.08.31.]