Slipknot vs. Burger King
A
Slipknot úgy néz ki, perre készül a
Burger King ellen. A zenekar nehezményezi, hogy a gyorsétterem hálózat legutóbbi kampányában a csapat maszkjaihoz hasonló álarcos figurákkal reklámozza legújabb szendvicseit. A per tárgya elsősorban a zenekar védjegyének számító maszkok jogszerűtlen felhasználására irányul, mely az étteremguru és reklámügynökségével szemben indult el. A TV reklám, mely Amerika-szerte látható, egy képzeletbeli rock bandát mutat be, akik a Slipknothoz hasonló maszkot viselnek.
A zenész ügyvédje, Howard Weitzman így kommentálta az esetet: „Teljesen nyilvánvaló, hogy a televíziós reklámot és a hozzá készült weboldalt a Slipknot imidzséről és élő fellépéseiről mintázták.”
Weitzmann szerint a reklámbeli kosztümök egy az egyben megegyeznek a Slipknot külsőségeivel: „az a gázálarc, amit Sid Wilson hord vagy a Joey Jordison-féle kabuki stílusú maszk, nem beszélve Corey Taylor maszkjáról.”
A
Burger King jogi képviselői természetesen cáfolják a vádakat: „ A Cog Roq együttes egy képzeletbeli heavy metal zenekar, amely nyilvánvalóan különbözik a Slipknottól, azzal az egy különbséggel, hogy mindkét csapat heavy metalt játszik és maszkokat visel.”
Az, hogy kinek van igaza, immár az amerikai bíróság döntésén múlik, ahol vélhetően nem kevés dollármilliókról is fog szólni a jogvita.
[2005.08.30.]