2024. november 22. | péntek | Cecília nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Linkek
STOMP

STOMP ismét Budapesten

2005. május 3-8, Budapest Kongresszusi Központ, több előadás

A STOMP tavaly márciusi 8 előadására 27 nappal az első előadás előtt minden jegy elkelt, mely Magyarországon jegyeladási rekordnak számít. A STOMP lett a Budapest Kongresszusi Központ történetének leglátogatottabb rendezvénye.

A tavalyi hatalmas, nem várt siker után, a STOMP 2005. május 3. és 8. között visszatér Magyarországra, hogy bemutassa legújabb műsorát.

Hogy mi a STOMP?

A dobok, a mozgás és a vizuális komédia egyedülálló kombinációja. A társulatot 1991 nyarán Brightonban, Nagy-Britanniában Luke Cresswell és Steve McNicholas alapította. A STOMP tagjai zenélnek, dobolnak mindennel, ami a kezük ügyébe kerül, partvissal, kukákkal, olajos hordókkal, golyóstollakkal, gyufával, teljesen hétköznapi dolgokkal. Produkciójuk egyfajta zene-színház, gyors mozgás, energiabomba humorral tarkítva. Kis történeteket mesélnek el másfél órán keresztül a ritmus, a dobolás segítségével.

A 2004-ben az elõadások elõtt 40 nappal már nem lehetett jegyet vásárolni, ezért a 2005-ös sorozatra már most kaphatók belépõk, tehát aki idén esetleg lemaradt a STOMP egyedülálló műsoráról, siessen.

Több STOMP társulat van, akik az egész világon szerepelnek. Minden társulatnak megvan a saját stílusa, arculata – habár a show kötött, erősen hangszerelt és koreografált, mégis elég szabad teret biztosít az előadóknak, hogy a saját személyiségüket is kibontakoztathassák. A STOMP tehát nemcsak egy ritmus vízió, hanem ugyanannyira 8 eltérő karakter egyéniségének kifejezése.

Mivel minden előadó a saját profilját, mint különleges elemet adja hozzá az előadáshoz, – minden show egyedi esemény. A szerepek alapja mindig ugyan az, így lehetséges, hogy a társulat egyik előadója könnyen beugorhasson akár egy másik társulatba is - természetesen az adott stílushoz igazodva. Ennek az átjárhatóságnak is része van abban, hogy több mint 100 előadóval a STOMP nemzetközi közösséget tudott alkotni.

A STOMP csupán az elemek összegzése; igaz, hogy a társulat minden tagjának meg kell tanulni ritmusra dobolni és mozogni emellett az egyik fő feladatuknak tekintik azt is, hogy minden előadóból kihozzák, amit lehet, hogy az egyéni tulajdonságai is kifejezésre jussanak. A STOMP célja egy karaktert megalkotni, ami él és mozog a STOMP világában, ahol a ritmus az egyedüli nyelv.

Amikor új előadókat keresnek a STOMPba, nyitott meghallgatásokat tartanak Londonban vagy New Yorkban. Bárki részt vehet rajta, aki meg van győződve róla, hogy jó ritmusérzéke van – még előképzettségre sincs szükség. Az első kiválasztás után a lehetséges előadókat külön munkacsoportokba osztják, ahol megnézik, hogy az adott környezetben együtt tudnak-e dolgozni, otthonosan érzik-e magukat. A csoport rendszerint a „kopogtatókból”, táncosokból és azon emberekből áll össze, akik szívesen szerepelnek együtt a színpadon. Az eredeti angol felállásban Luke Cresswell, Nick Dwyer, Sarah Eddy, Thesus Gerard, Fraser Morrison, David Olrod, Carl Smith és Fiona Wilkes játszott.

Geof Bentley / előadó
2 éves kora óta, amióta rokonai előtt John Travoltát utánozta, állandóan fellép valahol. Azóta elkészítette műsorát ütős hangszerekre, jazz-zongorára, klasszikus zongorára, amit később énekkel, tánccal, zsonglőrködéssel, számítógépes programozással bővített ki. Tíz év óta szerepel és tanít
Johannes Bohun / előadó
1978 február 17.-én született Bécsben, ahol most is él. A konzervatóriumban jazz szakon tanult. 1992 óta tanít, fellép, és felvételeket készít különböző zenei irányzatú együttesekkel, mint pl.: jazz, rock, latin-amerikai és keleti zene. Mint zenész és színész egy nemzetközi színháznak dolgozik, a Contradiccion-nak.
Nigel Clarke / előadó
1978-ban született London északi részén, ő a legfiatalabb tagja a csapatnak. A tagok többsége, ami a kort illeti, akár a szülei is lehetnének. Először 20 évesen jött rá, hogy előadónak született, miközben az eladó-művészeti főiskolára járt. A főiskola első éve után találta meg az utat a STOMPhoz. Habár későn kezdte, gyorsan behozta lemaradását.
Steven Dean Davis / előadó
É:szak Kaliforniából származik, végzettségét tekintve fotográfus, a szépművészeti tudományok doktora, színész, rendező, olyan többlettudással, mint a tánc, a zene ismerete. A TV-ben is szerepelt, olyan sorozatokban, mint pl.: a Matlock, Az ifjú Indiana Jones, Roseanne ill. Amerika szerte ismert reklámokban. Emellett forgatott még a Disney’s stúdiónak is, Disney’s Worldben. A legkedvesebb énekes, színész, táncos szerepei: „George” a Sunday in the Parkban /Vasárnap a parkban/, „Brad” a Rocky Horror Picture Showban, „Dracula” a Dracula the prince of Darkness /Drakula, a sötétség hercege/ és Macbeth. Születése óta dobol.
Rory Flores / előadó
Profi ütősként jött a STOMPhoz; 10 éves tapasztalatra tett szert stúdió felvételek és fellépések ideje alatt. Az interloch-i művészeti akadémiai és más zenei és tánc képzések után kezdődött sikeres karrierje bel- és külföldön is. Hawaii-on élt és ütősként dolgozott olyan Hawaii sztárokkal, mint Cecilio és Kapono, Fiji, Na Leo Philimehana, Kalapana, John Cruz és Israel Kamakawiwo’ole. Rory az egyik alapító tagja az új hawaii-i swing zenekarnak, Hula Joe Hut Jumpersnek. Sikereit apjának köszönheti, aki az ütőshangszereket megszerettette vele.
Billy Hickling / előadó
New Yorkban született, zenei alapképzését egy tartálykocsi felülete segítette. A megfelelő tapasztalatokra angol pub-okban és klubokban tett szert, majd a 90-es évek legnagyobb részét utcai zenéléssel töltötte Kelet- és Nyugat Európában – ezalatt játszott részegekkel és részegeknek, fellépett nagy fesztiválokon. Egy sikeres meghallgatás megóvta Billy-t a londoni dolgos mindennapok poklától. Állítása szerint a STOMP olyan, mint egy álom, ami tartalmát tekintve teljesült… de fáj is.
Mannasseh Jackson / előadó
1963. február 13-án született Leedsben. 21 éves korában saját maga tanult meg ütős-hangszereken játszani – pályafutását fellépésekkel és stúdiófelvételekkel kezdte. 1988 óta leginkább táncosokkal dolgozik együtt, és egy kísérleti színházzal beutazta egész Európát. 1991-ben a zimbabwei nemzeti ballettel lépett fel, 1995-ben csatlakozott a STOMPhoz.
Carli Jefferson / előadó
Egy essex-i lány, aki a brighton-i egyetemen táncot tanult valamint koreográfiára és filmrendezésre szakosodott. Rendezett az USA-ban és Európában is. Legutóbb Anne Beannel, Paul Burwellel, Nic Sandilanddal dolgozott együtt.
Melanie Joseph / előadó
Leichesterben született, ahol a „Pans People” teljesen elbűvölte – ami odáig vezette, hogy afrikai, afro-karibi táncokat, ballett órát, kortárs táncot jazz- és stepp táncórákat vegyen. Ma koreográfusként és hivatásos fitness edzőként dolgozik. Melanie az egyik leglelkesebb STOMP tag
Konrad Kendrick / előadó
Little Rockban, Arkansasban született, és ugyanitt tanult zenét az egyetemen. Fellépett Hawaii-on és lemezfelvételeket is készített; végül különböző zenekarokkal turnézott Amerika szerte, a Távol-Keleten és a karibi térségben. Mindemellett jártas különböző küzdősportokban is. Konrad a tehetségéért Istennek mond köszönetet és a STOMPnak, a lehetőségért, hogy ezt kibontakoztathassa.
Naomi Richards / előadó
1973-ban született Leedsben, a szűz jegyében. Eleinte kortárs-majd afrikait és karibi táncot tanult.
Raymond Wilkes / előadó
Angliában, Leedsben született, táncos, majd tanár lett. 12 évig tartott különböző próbákat és tanfolyamokat, mielőtt tanár lett egy kisegítő iskolában. 1995-ben került kapcsolatba először a STOMP-pal és 1997-ben csatlakozott a csapathoz.
Steve Draper / színpad technikus
Northamptonban született, 10 évesen költözött Brightonba. Az elmúlt 3 évben különböző STOMP produkciókban tűnt fel. Nincs ritmusérzéke, táncolni sem tud, de egy egyszerű seprűből is tökéletes hangszert tud varázsolni – és a teája is iható.
Paul Emery / világosító
A londoni Zenei és Drámaművészeti Akadémián végzett. 1997-ben 6 hónapos turnéra vállalkozott a STOMP-pal, ami annyira tetszett neki, hogy még most , 4 évvel később is a csapat tagja. Távlati terveiben szerepel, hogy a BBC rádióklasszikusánál, az „Archersnél” vezető fénytechnikus legyen.
Nick Handford / produkciós manager
A „Salisbury Cathedral” iskolában, majd a burtoni „Kings” zenei iskolában tanult. Emellett a liverpooli előadók intézetében és a McCartney főiskolára is járt, ahol előadóművészeti managementet tanult. Dolgozott Eddie Izzarddal és társulatával, turnézott Angliában, közreműködött a „Legyen ön is milliomos” tévés kvízműsorban és különbző fesztiválokon isi. Operációs vezetőként is dolgozott a „River of light”-on, - ami liverpool lézer- és fénylátványossága volt – a milleniumi ünnepek keretében.
Laura Haynes / cégvezető
10 év után még mindig lelkesíti a STOMP zenéje, amiben nincsenek dallamok és a színpadkép is állandó
Nick Lythgoe / hangtechnikus
A nem megfelelő iskolai eredményei valamint a feltűnően gyatra vizsgái miatt 1982-től hangmérnökként dolgozott. Különböző előadókkal bejárta már az egész világot. 3 éve a STOMP tagja. Előszeretettel kóstolgatja a csípős indiai ételeket.
Mike Roberts / hangtervező
Először 1995-ben dolgozott a YES/NO Produkcióval és a STOMP-pal, a BROOMS rövidfilm elkészítésekor. Előtte olyan művészekkel dolgozott, mint Paul Weller, Rick Wakeman, Iglu Kapitány.

Ócskavasból lesz a ritmus

A Stomp három hetes turné során többek közt az alábbi tételeket „fogyasztja” el.
84 db partvis
50 db kukatető
10 db kuka / angol „modell”
10 db kuka / amerikai „modell”
36 db kb 2 méteres rúd
120 kg homok
40 adag atlétikai kréta
8 tubus fürdőszobai tömítő
30 db mosogató dugó
74 db energia szelet
150 üveg ginseng zselé
72 pár dobverő
450 l víz
36 db 50 gallonos (kb 225 l) olajos hordó
25 db banán
5 doboz golyós toll
48 doboz gyufa

Természetesen minden tárggyal ki lehet adni valamilyen hangot, még a vízzel is, de hogy az előadás része lehessen mindenekelőtt érdekesnek kell lennie és könnyen felismerhetőnek, mint használati tárgy. Innentől az előadónak kell játékba hozni és lehetővé tenni, hogy életre kelljen, kifejezővé váljon.

Az eszközök egy része inkább a kinézet alapján, mint a hangzása után kerül kiválasztásra. A STOMP hangszerek listája minden évben változik egy kicsit; új tárgyakat mutatnak be, míg más tárgyak – immár véglegesen – a szeméttelepen végzik.
Vödör: bádogból készül és egy sajátos, óra ütéshez hasonló hangzás veszi körül, hangja olyan, mint egy erős pergésű dobé. Eredetileg egy vaskereskedésben fedezték fel Brightonban.
Szemetesvödör: Angliában a berkingi Garrods cég gyártja és a STOMP exportálja minden társulatának világszerte – mivel sehol sem találni alkalmasabb darabot.
Zippo: az eredeti benzines öngyújtó az USA-ból, minden darabnak megvan a saját külön hangja
Kék hordó: egy tárgy, ami az egész világon megtalálható, mindenhol ugyanazon tulajdonságokkal és mindenhol kék. A kék hordók vegyszerek, sampon ill. gyümölcslé tárolására használják – de ugyanakkor mély hangzású dobnak is kitűnően beválik
Seprű: a második eszköz volt a szemeteskuka után, amit a STOMP felhasznált. Kiadnak vele súrlódó zajt, ütnek vele a padlóra a sörtés felével, körbeforgatják, dobolnak a nyelével, de akár vívnak is vele. Az eredeti STOMP seprű is egy olyan további kellék, amit Angliában leltek fel és szállítjuk a világ összes STOMP társulatának.
Szemeteskuka teteje: a STOMP ismertetőjele lett. A tetőt tálként használjuk, csúsztatják a padló felett és dupla pajzsként használják a „harcaikhoz”.
Mosogató: angol ócskavas telepről szerezték be és exportálják a többi STOMP társulatnak is. A lefolyó része éppen olyan fontos, mint az elengedhetetlen gumikesztyű.
Fekete futóhordó: hagyományos olajoshordó, mindennapi eszköz, amire kötéssel egy síbakancs van illesztve.
Tiszta színház

A STOMP egy turnézó színház akik nagyon sok eszközt használnak. A színpadi háttér fémvázból, hullámbádogból, válogatott részekből – ócskavasból és műanyagból áll. Az európai társulat a fény- és hang-technikát is magával viszi. Ha a STOMP útra kel, akkor két 12 méteres kamionnal tudja ezt csak megtenni.

A STOMP csapat mindig 12 előadóból áll. A show fizikailag annyira megterhelő, hogy egyszerre 8 embernél több nem áll a színpadon, így a többi másik 4 szereplőnek van egy kis ideje pihenni.

Az európai csapatnak több operatív munkatársa van. Van egy társulatvezető, aki a helyi szervezővel és színházi vezetőséggel tartja a kapcsolatot; gondoskodnia kell a szállításról, szállásról, munkafeltételekről, orvosi ill. kórházi ellátásról - ha szükséges, rendszeres masszázsról, próbákról és a reklámokról, hogy minden tervszerűen történjen.

A produkciós vezető szervezi a ki- és bepakolást; felügyeli a produkciót a színfalak mögött, előzetesen ő tekinti meg a helyszínt. A színpad-technikus felelős az eszközökért és a show színpadképéért. A hang-technikus a mikrofonokért és a hangrendszerért felelős, ügyel a show alatti tökéletes hangzásra. Két teljes napba kerül, amíg a STOMP színpadát felépítik.

A tagok az előadás napján 17 óra körül találkoznak, feltérképezik a terepet, végül bemelegítenek. A legtöbb előadónak megvan a saját technikája a nyújtó- és ritmus gyakorlatokra.

Az előadók pozícionálását, azaz a felállásukat a színpadon, azonban mindig ellenőrzik. Ez azért fontos, mert a különböző színházak különféle feltételeket tudnak biztosítani; ami néha jelentéktelen, de néha már drámaian eltérő. Végül a sound-check következik. Itt az egész csoport elpróbálja a show egy részét, hogy a mikrofonok jól szólnak-e. A STOMP kevés, de jól pozícionált mikrofont használ, hogy a természetes akusztikus hatást minél jobban meg tudják őrizni. Egyedül a bass doboknak, az üres vegyszeres kék hordóknak van beépített mikrofonjuk, az összes többi eszköz a saját hangján szólal meg. Ezután letisztítják a színpadot és előkészülnek az előadásra.

A színpad mögött az előadók az utolsó simításokat végzik, átfutnak még néhány ritmusgyakorlaton és egy közös ordítással fejezik be a gyakorlást, ami sajnos gyakran túl hangos és behallatszik a nézőtérre Mihelyt a társulat vagy a produkciós vezető bejelenti az utolsó 5 percet a tagok fogják a seprűjüket és mennek a színpadra.

Szuperlatívuszok, ahogyan látják őket…

Káprázatos! A STOMP fertőző zenét csinál, mely megakadályozza, hogy a kezeden ülj. - New York Newsday
Mesés, hipnotizáló, óriási mértékben népszerűsítik a ritmus szótárát. - The Village Voice
Bonyolultan hangszerelt, erőteljesen koreografált - The New York Daily News
Fürge képzelettel megszállottan élvezhető. - The New York Post
Felvillanyoz! Győzedelmeskedik az emberi tapasztalat végtelen változatain. - The Los Angeles Times
Ha a ritmus az, amiben megtalálod, akkor a STOMP a hang Szent Grálja. Fedezd fel magadnak. - The Times
Talán csak egy ütés nyűgöz le jobban, mint a STOMP ütése – ez a szíved ütése. - Toronto Sun
A STOMP azt teszi a ritmusért, mint amit Freud tett a sexért. - Time Out
A STOMP bemutatja: a pop művészetét a fülnek, ritmust a szemnek, színházat a lábnak. Nagy, hangos, ellenállhatatlan. A STOMP szenzációs. - The Advertiser, Adelaide

[2005.03.15.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
-Billentyűs zenész [2024.10.28.] apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Megnéztük - szuperhősök és vikingek metal bulija a Barba Negraban
November 03-án két...

Megnéztük az Animal Cannibalst a Zene Házában - képekkel
Élő zenekaros koncertet adott az...

Megnéztük Horváth Tomi Halloween partyját a Barba Negraban
Valóban verhetetlen - Frank Turner visszatért Budapestre!
Álom Színházban jártunk - megnéztük a Dream Theater koncertjét Mike Portnoy visszatérésével
Hans Zimmer legendás zenéi élőben: Ilyne volt a New Dimension koncert Budapesten
Brit Floyd koncertbeszámoló - Ha nincs ló, tényleg jó a szamár is!
beszámolók még