Ilyen zenei esemény még nem volt Magyarországon!
Wilheim Gábor: Régi álmom volt, hogy hazai együttes dalát használjuk.
A nyárnak és a fesztiválidőszaknak is lassan vége, de az utolsó hétre sem maradunk programok nélkül. Az egyik legkülönlegesebb talán a Dreherfeszt lesz, így alkalmunk nyílik augusztus 30-án a sörgyár „életébe” betekintést nyerünk. A fesztivál koncepciójáról, helyszíneiről Wilheim Gábor márkacsoport menedzserrel és a fesztivál főszervezőjével beszélgettem, aki elárulta azt is, miért a The Carbonfoolsra esett a választásuk reklámzenét illetően.
- Idén először nyitja meg a Dreher Sörgyár ilyen jelleggel a kapuit a látogatók, érdeklődők előtt. Milyen céllal álltak neki megtervezni ezt a fesztivált?
- A Dreher márka fogyasztói körében rendkívül népszerűek a különböző fesztiválok: rendszeres látogatói mind a zenei-, mind a gasztro-, és ami a legfontosabb, a sörfesztiváloknak is. Úgy gondoltuk, megérett az idő arra, hogy mindezt összehozzuk számunkra az itt, az otthonunkban, ezen a különleges helyszínen kínálva zenei- és sörélményekkel teli tartalmas pillanatokat.
- Milyen sörkülönlegességekkel találkozhatunk a helyszínen és milyen módon lesznek bemutatva ezek a termékek?
- A sörfőzéssel foglalkozó kollégák gőzerővel dolgoznak a csak erre az alkalomra főzött sörök elkészítésén: elérhető lesz a kínálatban a Dreher Classic szűretlen, pasztörizálatlan formában és megkóstolható lesz a hidegkomlós Dreher is. A testesebb sörök kedvelői kipróbálhatják a félbarna Dreher Speziált, valamint a Dreher Bakot, igazi kuriózumként ezúttal nitrogénnal csapolva. A már ismert Dreher variánsok közül a Dreher Classicot és a Dreher Summer Momentet csapolt, a Dreher 24 összes variánsát pedig dobozos formában fogyaszthatják majd a látogatók.
- Elnézve a hivatalos facebook oldalon a programkínálatot, elég színes eseményre lehet számítani: meg lehet látogatni a Gyártósort, de a Komló Lugas is várja az embereket. Milyen tematika alapján lettek kialakítva a helyszínek?
- A terület berendezésekor a fő koncepció az volt, hogy ha már egyedi a helyszín, a gyárépület, azt ne takarjuk el, hanem mutassuk meg belőle a legjobbat, legszebbet – ehhez igazodnak a helyszíni kocsmák is, amelyek maximálisan építenek az adottságokra. Üstökös elnevezésű romkocsmánk például a gyárterület egyik ékességét, egy régi főzőüstöt öleli körbe, a Komlólugas pedig ott lesz, ahol e fontos hozzávaló a sörhöz kerül, a főzőházunk tövében.
- Természetesen egy fesztivál nem létezhet zene nélkül, így itt is lesznek fellépők, mint például Odett, vagy a The Carbonfools, akiknek „Clublights” című dala szinte már egybeforrt a Dreher márkanévvel. Miért rájuk esett a választás, mikor reklámzenét kerestek?
- Az, hogy a Dreher reklámoknak jó zenéje van, már nem csak hagyomány, hanem elvárás magunkkal szemben, hiszen használtunk már korábban Basement Jaxx, vagy éppen Michel Bublé számokat is. Személyesen, régi álmom volt, hogy hazai együttes dalát használjuk fel, olyat, aki megkérdőjelezhetetlenül megüti a korábbi zenéink színvonalát. Nos, a The Carbonfoolsban megtaláltuk ezt, szerencsére a reklámfilmeket rendező Szász Attilával tökéletesen egyetértettünk abban - amikor a képre rápróbáltuk a számot -, hogy megvan a zenénk. Ezek után pedig természetes volt, hogy a zenekart is meghívjuk a fesztiválra.
- Tervezik már most esetleg, hogy egyfajta hagyományt csinálnak, és akár a későbbiek folyamán már nem egy, hanem egy többnapos rendezvény keretein belül lehet ismét ellátogatni a sörgyárba?
- Igen, nem titkoltan ez a szándékunk, az idei rendezvényt hagyományteremtő céllal hívtuk életre, a későbbiekben akár többnapos, akár évi többszöri ismétlés is elképzelhető lehet. Egyelőre azonban az „első fesztiválozók” jóleső izgatottságával várjuk a szombati napot. Nagyon bízunk abban, hogy emlékezetes módon keltjük együtt életre a sörgyárat, sok ezer Dreher fogyasztó és jó zenék társaságában.
- Rosta Napsugár -
[2014.08.28.]