Kész, vége! Bezárta netes zeneáruházát az Origo
Az Origo Zrt. Július 7-i hatállyal digitális zeneértékesítő szolgáltatásának piacról való kivezetése mellett döntött. Ettől a naptól kezdve új zenék vásárlására nem lesz lehetőség - olvasható a track.hu főoldalán
A korábban megvásárolt zeneszámokhoz tartozó ún. licence fájlok a továbbiakban is frissíthetőek és újra letölthetőek lesznek, ugyanakkor a megvásárolt zenék újbóli letöltésére a továbbiakban már nem lesz lehetőség.
Mindezek miatt a korábban megvásárolt zenék esetében javasolják, hogy azokat minél előbb írják ki CD-re, annak érdekében, hogy azok a jövőben is biztonságosan elérhetőek legyenek.
Az Origo – amely 2004-ben, nagyjából egy évvel az azóta meseszerű karriert befutott iTunes Music Store startja után indította el zeneboltját – februárban jelentette be, hogy „nem kívánja tovább viselni az online zeneterjesztéssel kapcsolatos és a keletkező bevételek túlnyomó részét felemésztő költségeket”, ezért a kiadói szerződések lejártával csöndben kivezeti a piacról a nem is olyan rég új arculattal és névvel felrázni próbált Track.hu-t. Akik vásároltak, egyelőre csak remélhetik, hogy a letöltött zenéik az áruház várhatóan év közepi megszűnését követően is hallgathatók maradnak.
Koltai Péter, az Origo üzletág-igazgatója az IT café-nak elmondta: pénzügyileg nem volt tovább tartható a bolt működtetése. „A terjesztőknél a vásárlók által fizetett összegnek csak mintegy 26-28 százaléka marad, ebből kell(ene) fedezni minden általános, a szolgáltatáshoz kötődő költséget.
Talán ennél is nagyobb problémát jelent a piaci szereplők és ezáltal a költségek rugalmatlansága, melynek következtében nem lehetséges a jelenleginél lényegesen olcsóbb, a vásárlók által reálisnak tartott árhoz közeli fogyasztói árat (például 99 Ft) meghatározni” – sorolta az alighanem nehéz döntés hátterében meghúzódó okokat.
Ajánljuk! A fájlcserélés, avagy lopj kultúrát?!
[2009.07.15.]