Jó kis korban jókor énekel Szűcs Kinga
A színésznőt már nem kell bemutatni egy ideje az országos közönségnek sem. Tudatosan készült, hogy meghódítsa a színpadokat. Sikerült neki. Így most hanghordozón is hirdeti: jó kis kor ez!
Szerencsére a borító tervezői nem estek abba a hibába, hogy agyoncifrázzák. Sokkal inkább Kinga szépségére és bájára helyezték a hangsúlyt, ahogy a névre is, hiszen a név és a személy egy szólóénekesnél különösen egybeforr. Aki pedig egyszer meglátta a művésznőt, a nevét is garantáltan megjegyzi. (S akkor még nem is hallotta…) Ami egy kicsit furává varázsolja az összhatást, az a frizurája mögötti grafika. Eltekintettem volna tőle...
Az egész megjelenés méltó az előadóhoz: elegáns, annyit mutat, amennyit kell. Egy dolgot mégis hiányoltam: nem találtam semmiféle elérhetőséget, ahol többet lehetne megtudni Szűcs Kingáról: se egy honlapcím, se egy mail, se egy autogramkérési lehetőség. Pedig szerintem sokan élnének ezzel a lehetőséggel, s nem feltétlenül a kiadó honlapján keresztül.
Nem tudhatom persze mire gondoltak az ötletgazdák, amikor a Jó kis kor címmel látták el a művésznő első szólómezét. Szárnyalnak a musicalsztárok, futószalagon jönnek ki a stílusban a hanghordozók. Merész vállalkozás volt ilyenkor, ilyen korban lemezt kiadni. Ám tudatosan felépített, válogatott munkáról van szó, s egy olyan eladó „termékéről”, amely már a gondolat megszületésekor sikerre volt ítélve. Kinga ugyanis varázsolja a közönséget. Akkor is, amikor a színházi színpadokon áll, s akkor is, amikor egyik állandó partnerével, és jó barátjával, Nagy Balázs meghívására énekli a dalokat, amelyeket kollégáival együtt megszerettetett a hallgatósággal.
Olvass tovább: Nagy Balázs végérvényesen sztárrá érett
Nagy musicalek dalaiból válogatott
Ezekből, és a hozzá legközelebb álló szerepek megformálása közben felhangzó dalokból rögzített egy csokorra valót lemezén. Az Evita, a Hair, a Chicago, a Kabaré, a La Mancha lovagja nagyszerű musicalek nagyszerű dalait énekli el a jellegzetes hangjával, amely híressé tette. Kedvessége és bájossága minden egyes dalból árad. A szóló nóták közül kettőt emelnék ki igazán. Az egyik A Bohócok, hé a Kis éji zenéből. A másik pedig a Grease Rizzo-jának Vannak ócskább dolgok című slágere. Rám ezek tették a legnagyobb hatást. Az Aldonza dalában és a Jó kis korban pedig maximálisan érezhető a színművészi játék is, a dögös nő minden rezdülése.
A duettekből pedig nyilvánvalóan kiderül, hogy Kingát befogadta a művészvilág: Mahó Andrea, Egyházi Géza és a fentebb már említett Nagy Balázs. Egytől egyig olyan színészek, akik már nem keveset tettek le az asztalra, s most Szűcs Kinga oldalán, az ő lemezén is otthagyták munkásságukat.
Bár sok musical lemez kapható a piacion, Szűcs Kinga korongja hiánypótló alkotás. Olyan oldalát mutatja be ezeknek a szerzeményeknek, amelyeket csak személyisége által ismerhetünk meg. Aki hallgatja, kap egy szeletet a zenés színpadi művek világából, és Kinga szívéből is…
– HAK –
[2010.10.15.]