2025. december 5. | péntek | Vilma nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Linkek
Képek forrása
Kapcsolatok
Stewart Lerman
Jim Dunbar
Randall Poster

Interjú a Boardwalk Empire - Gengszterkorzó zenei felelőseivel



Vince Giordano

– Mi volt az ön szerepe a Gengszterkorzóban?
Úgy kezdődött, hogy a zenei kutatásban segédkeztem, fel is használtam a gyűjteményemet. Van ez az óriási gyűjteményem zenekari átiratokból, kották meg gépzongora-tekercsek, körülbelül hatvanezer átirat. Meghallgattuk az eredeti felvételeket, aztán átdolgoztam az együttesre, amit bizonyos jelenetekhez használtunk. Valamilyen szinten színészkedem is, az együttes vezetőjét alakítom a Babette’s klubjeleneteiben.

– Mi vonzotta leginkább abban, hogy ezen a sorozaton dolgozzon?
A teljes zenei életem a korai korszakhoz kötődik. Öt éves voltam, amikor megragadott a régi zene. A nagyanyámnak volt felhúzós gramofonja és csodálatos lemezgyűjteménye. A teljes életemet ezzel a korai zenével, ennek gyűjtésével töltöttem, valódi szenvedélyemmé vált. Szóval, ha valami olyasmi jön, mint ez a feladat, az igazán nagyszerű!

– Beszélne a kutatásról, amit a sorozat készítéskor vezetett?
Jim és Randall nézték a forgatókönyvet, és egyszer csak azt mondták például, hogy „lesz egy jelenet Chicagóban. Vajon milyen zenét játszottak akkoriban Chicagóban?” Ekkor én végignéztem a gyűjteményemet, találtam néhány chicagói zeneszerzőt, és kipróbáltuk őket. Amikor a Sophie Tucker vagy az Eddie Cantor karaktereket csináltuk, leginkább az eredeti felvételekkel dolgoztunk, szóval tudtuk, hogy mi kell hozzájuk. Benne volt az a George M. Cohan-dal is, amit én néhány évaddal ezelőtt egy George M. Cohan-esten előadtam az Irish Repertory Company-nél. Fantasztikus tapasztalat és nagyszerű kihívás volt, ez nem is munka!

– Gondolja, hogy ez a bizonyos zenefajta új lesz a legtöbb nézőnek?
– Ez egy olyan zene, amit a világ bizonyos eldugott részein néhány zenész életben tart, de a világ nagy részének ez már annyira régi, hogy megint újnak fog hatni. Igazán izgalmas zene, a maga idejének rock ’n’ rollja. A társadalom éppen csak kilépett a viktoriánus korból, vége lett az első világháborúnak, és a fiatalok megvadultak. Újságcikkek jelentek meg a húszas évek elején arról, hogy az idősebeket mennyire nyomasztotta az, hogy a fiatalok ilyen vad táncokat táncolnak és vad dzsessz zenét játszanak. Majdnem, mint a mi generációnknál, amikor a rock ’n’ rollt kárhoztatták a cikkek.

– Használt más zenét is a dzsesszen kívül?
– Az utóbbi harminc évben számos gyűjteményt beszereztem némafilmek zenéjéből régi moziktól. Ezek a gyűjtemények valahogy megúszták, hogy túladjanak rajtuk, amikor a hangosfilmek megérkeztek, és már nem volt szükség rájuk. A némafilmeknél zenészek játszottak igazi élőzenét a mozikban. Amikor erre rájöttem, azt gondoltam, ezt egyszer még felhasználhatom. És ez az „egyszer” a Gengszterkorzóval jött el. Sok különböző hangulatú korabeli zenét találtunk a feszes, romantikus, vagy humoros jelenetekhez. Ez egy egészen más zene, mint a korszak pop vagy dzsessz zenéje.

– A sorozatban van néhány korabeli hangszer is. A zenekar tagjai ismerték ezeket és a tízes, húszas évek zenéjét?
– Van egy repertoárbandám, a Nighthawks, akikkel a hetvenes évek közepétől játszunk régi zenét. A sorozatban, a banda vezetőjeként egy különös szerkentyűn, violinofonon, más néven Stroh hegedűn játszom, amit a felvételkészítés hőskorában, és varietékben és éjszakai klubokban használtak. Mielőtt a felvételekhez mikrofonokat alkalmaztak, egy nagy kürt volt a stúdióban, olyasmi, mint egy gramofon. A hegedűt nehéz volt úgy felvenni, hogy az összes zenész ott tömörül a hangrögzítő kürt körül. A Gengszterkorzóban ilyen korabeli violinofont használok. Van egy nagyobb kürtje, hogy felerősítse a saját hangjait, egy kisebb pedig a monitoromként szolgál.

– Volt önnek kedvenc mozzanata ebben a munkában?
– Több is volt. Például, amikor felfedeztünk egy darabot, ami 5/4-ben íródott. Ez abban az időben nagyon avantgarde volt. Ez egy táncdallam, amire a srácok 5/4-ben táncoltak! Emlékszünk Dave Brubeckre, aki jóval később játszott egy dzsesszdallamot, a „Take Five”-ot. De a tízes évek végén az emberek nemcsak 5/4-es zenéket hallgattak, de táncoltak is rá. A közönség majd meglátja, hogy milyen menők voltak akkor.

– fordította:Fejes Anna –
 

[2011.02.08.]

« előző oldal  (4. oldal)  

Megosztom:


Fórum- és hozzászóláskezelésre vonatkozó tájékoztatás

A hatályos jogszabályi környezet módosulása következtében a weboldal üzemeltetőjeként kötelező moderációs feladatokat kellene ellátnunk minden felhasználói tartalom (hozzászólás, fórumbejegyzés stb.) vonatkozásában.
Ezen jogszabályi előírások teljes körű és folyamatos teljesítéséhez jelenleg nem áll rendelkezésünkre megfelelő erőforrás (személyi és pénzügyi kapacitás).

Ennek következtében a fórum- és hozzászólás funkciót határozatlan időre felfüggesztjük.
A felhasználók számára új hozzászólások és fórumtémák létrehozása, illetve meglévő tartalmakhoz történő hozzászólás a mai naptól nem lehetséges.

A funkció újbóli aktiválására csak abban az esetben kerülhet sor, ha a vonatkozó szabályozás lehetővé teszi olyan üzemeltetési mód alkalmazását, amely számunkra is megvalósítható és fenntartható.

Megértésüket köszönjük.

Zene.hu csapat

2025.11.10

 

lap teteje
 
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Családias, meghitt hangulat és nosztalgia Nenaval a Barba Negraban
Október 21-én fergeteges...

IL VOLO - 17 éve énekelnek együtt, megnéztük
Felejthetetlen koncerttel tértek vissza...

A legenda, Blackie Lawless  a Barba Negraban - W.A.S.P. koncerten jártunk
Flitteres csuhák, diszkógömb és fityula az Erkelben
Lángolt az MVM Dome - Parkway Drive koncerten jártunk
Cukik és hogy hörögnek - A Hanabie. zúzott ismét Budapesten
Calum Scott varázslatos világa az MVM Dome színpadán
beszámolók még