Ma este Eurovision 2011 döntő - megnéztük Wolf Kati esélyeit
A finn PARADISE OSKAR Da Da Dam című dala megnyugtató, mély tartalmú, egyszerűségénél fogva szívet melengető. A 90-es években igazán átütő lehetett volna, viszont az elmúlt évek eurovíziós trendjei, tapasztalatai más irányt mutatnak.
A bosnyák DINO MERLIN dala, a Love In Rewind se nem lassú, se nem gyors, felismerhetően balkáni elemekkel fűszerezett kompozíció. Bár hivatalosan a fesztivál a dalok versenye, a szavazásnál az előadó kisugárzása, a színpadi kép legalább annyit nyom a latba. A koreográfia a koordinálatlanság, néhol már-már az idétlenség határát súrolja.
A dán FRIEND IN LONDON csapata a New Tomorrow-val tetszetős hangot üt meg, jó a kisugárzásuk és az összkép.
EVELINA SAŠENKO a C’est ma vie-vel – taktikusan – az Eurovíziós Dalfesztivál két hivatalos nyelvén, angolul és franciául szólal meg angyali hangján. Musicalbetétre emlékeztető dala kétségkívül lélekemelő, ám nem feltétlenül illeszkedik bele az aktuális eurovíziós mainstreambe.
Jó esélyekkel indulnak az ír ikrek
Az ír ikerpár, azaz a JEDWARD extrém megjelenésükkel, fiatalos lendületükkel, ritmikus és hidegen semmiképp sem hagyó, Lipstick című dalukkal érdekes produkciót képviselnek. Magával ragadó a lelkesedésük, abszolút hiteles az előadásuk. Jó összkép, jó esélyek.
A svéd ERIC SAADE versenydala, a Popular minden dobogós helyezéshez szükséges alkatrésszel felszerelt. Nem elhanyagolható tényező a fiatal előadó külseje, tánctudása, lazasága és a koreográfiával, a tánckarral való egysége sem. Kerek, összhangban lévő egész. Egy időzített, svéd bomba.
GETTER JAANI Észtország színeiben, a Rockefeller Streettel ambivalens érzések kiváltója: egyáltalán nem mondható rossznak, mégsem indul be tőle az ember. Mintha pont az a bizonyos kis plusz hiányozna belőle, amitől nem egyszer hallgatható dallá változna.
Görögország LOUKOS DIORKAS-szal a Ricky Martin-jelenség hellén változatát próbálja megtestesíteni. Sajnos sem a háttérben kivetített, hatásvadász ión oszlopok, sem a lángkör nem csillapítják a bolhapiac-szerű érzést, amit STEREO MIKE rappelése még tovább fokoz. A produkció, s egyben a dal (Watch My Dance) vége a görög drámák katarzisa helyett a kellemetlen idegfeszültség oldódását hozza magával.
ALEXEY VOROBJOV igazi meglepetés: a töltelékdalt (Get You) akrobatikus betétekkel, show-elemekkel, összepasszoló designnal és koreográfiával feltuningoló, dinamikus produkció élő bizonyítéka annak, hogy szaltózás és folyamatos táncolás ellenére is lehet tisztán, élvezhetően énekelni… Egy egészséges, arányosan, ízlésesen összepakolt koktél orosz módra, ezúttal szigorúan vodka nélkül.
Franciaország AMAURY VASSILI Sognu-jával, 1993 óta először indul korzikai nyelvű, monumentális dallal. A fiatal operaénekes rendhagyó produkciója mindenképpen érdekes választás, amelynek hatása kiszámíthatatlan. Szombaton kiderül, Európa zeneileg hogyan ítéli meg a divatban, a gasztronómiában és a más művészeti ágakban világszerte megbecsült francia eleganciát.
Kifogástalan hanggal érkeznek az olaszok
Az olasz RAPHAEL GUALAZZI elképesztően friss és hangilag kifogástalan előadása kéz a kézben táncol a dzsesszes, váltakozva olaszul és angolul megszólaló Madness Of Love-val. A stílussal való elfogultságom miatt nehéz objektíven meghatározni a dal esélyeit, ám vitán felül autentikus, fülsimogató zene.
[2011.05.14.]