˝A sztárok nem kocsmáznak együtt a szervezőkkel.˝ - interjú a Live Nation vezetőjével
Az elmúlt években egyre több és nevesebb világsztár látogat el Magyarországra – legtöbb a Live Nation jóvoltából. Exkluzív interjú a rendezvényszervező cég vezetőjével, Márkus Évával.
Ha csak a november-decemberi felhozatalt nézzük meg – Rammstein, Tom Jones, Sade, Rihanna –, nagy tömegeket megmozgató, minőségi világsztárok koncertjeit élvezhetjük Budapesten a LIVE NATIONnek köszönhetően. A világ első számú szórakoztatási és e-kereskedelmi cégének hazai képviseletét MÁRKUS ÉVA irányítja.
A következőkben betekinthetünk a showbiznisz kevésbé látható, ám annál jelentősebb szegmensébe, abba a háttérmunkába, amelynek következtében egyre több világsztár előadását élvezhetjük szinte testközelből.
– Mennyire értesz egyet azzal a mondással, miszerint „There’s no business like show business.”?
– Ez így van. Egyrészt a hangulata eltér bármi mástól – nem mintha óriási tapasztalatom lenne, mert nem dolgoztam tőzsdén és egyéb hasonló, „őrült” helyen –; másrészt a showbiznisz egy teljesen külön kategória.
– Hogyan kerültél kapcsolatba a szórakoztatóiparral?
– Elhatároztam, hogy itt akarok dolgozni, és így lett. (felnevet) Az egész amúgy 1986-ban kezdődött a Queen Népstadion-beli koncertjén, ahol elhatároztam, hogy ezzel akarok foglalkozni. Akkor még középiskolás voltam, úgyhogy szépen befejeztem a tanulmányaimat, utána ostromoltam az akkor még egyedüliként koncertszervezéssel foglalkozó céget, a Multimédiát. Egyszer csak sikerült bekerülni, és elkezdtem a recepciós-titkárnői munkakörből, 18-19 év alatt végigjárni a ranglétrát.
– Ezek szerint bőven van rálátásod az egészre?
– Igen. Ráadásul, jó pár évig egy hanglemezkiadónál is dogoztam, úgyhogy a showbiz egy másik szegmensét is elég jól megismertem.
|
További képekért kattints! |
– Miből áll egy „átlagos” munkanapod?
– Teljesen változó. Attól függ, éppen egy koncert közelében, új buli indítása előtt vagyunk, vagy egy viszonylag csendes, szürke hétköznapról beszélünk. A legmunkásabb rész, amikor elő kell készíteni valamit: heteken át mennek az ajánlatok, a különböző tervek, azok kidolgozása, s mindez a legnagyobb titokban, mivel még nem publikus, sőt, az sem biztos, hogy az adott koncert lesz-e egyáltalán. Persze a koncertek közeledtével is egyre több a munka: össze kell tenni a produkció felé a komplett elszámolást, illetve a fizikai megvalósítás is elérkezik. A média is el tud látni feladatokkal, illetve a rajongók még azok, akik meg tudják színesíteni az amúgy szürkének ígérkező hétköznapokat.
– A rajongók?
– Egyre lelkesebbek és kommunikatívabbak a rajongók. Minden létező fórumon bejelentkeznek, kérdéseket tesznek fel, ötletekkel ostromolnak bennünket. Velük is elég komolyan kell foglalkozni napi szinten.
– Mi a szerepetek, amikor már itt van az adott világsztár?
– Azt hiszem, még sokakban romantikus kép él. A sztárok általában nem bratyiznak, nem kocsmáznak együtt a szervezőkkel. Ez egy üzleti vállalkozás mindkét fél részéről. Természetesen művészre válogatja, mennyire óhajt elvonulni, a színpadon kívül a saját magányába elhúzódni, illetve mennyire szeretne látni a városból valamit, emberekkel, rajongókkal találkozni. Ez habitus kérdése. Tom Jones például az egyik olyan típusú ember, aki – függetlenül attól, hogy már nem fiatal – a mai napig szeret rajongókkal találkozni, beszélgetni emberekkel, mindenkivel rendkívül kedves, nagyon jó humorú. Ő ennek az egész showbiznisznek ikonikus figurája, hiszen amellett, hogy a mai napig megmaradt közvetlen, kedves embernek, pontosan tudja, mitől működik, s mit kell ehhez tennie.
Az interjú a következő oldalon folytatódik![2011.10.25.]