LiveMinimalTechnoJazz – nehezen lehet pontosabban leírni a kortárs elektronikuszenei színtér egyik legnagyobb aktuális sztárját, a német Brandt Brauer Frick triót. Hűvös minimáltechnó forró élő előadásban: a zenekar valahol félúton egyensúlyozik a parti és komolyzenei koncert között, egyszerre idézve meg Robert Hood és Steve Reich szellemét. A trió ezúttal nagyszerű kompozíciókból összeállított, sodró live actját mutatja be az A38 Hajón.
„Hölgyeim és uraim, szeretettel üdvözöljük Önöket Minimálparádénk új adásában” - üvölti fültől-fülig fogsorral, és jókora öniróniával a műsorvezető a Brandt Brauer Frick egyik videoklipjében, és valóban: nehezen lehet máshogy leírni a német trió egyedülálló produkcióját. Hangszeres minimáltechno, élő előadásban, dobra, vonósokra, zongorára – olyasfajta zene, amiben Steve Reich éppúgy ott van, mint a Kraftwerk vagy John Cage, és a berlin Berghain kultikus klubjától a New York-i MOME elit előadóterméig bárhol megállja a helyét.
Paul Brandt, Jan Brauer és Paul Frick triója szédületes sebességgel lett az elektronikuszenei fesztiválok kedvence, és a zenekar tavalyi nagylemeze valóban elsőrangú csemege. Leheletfinom struktúrák, okos és rafinált zenei megoldások ötvöződnek a techno elemi erejével. A Brandt Brauer Frick a kortárs elektronika egyik legaktuálisabb produkciója, ami eredeti módon vegyíti az élő megszólalás, a hagyományos hangszeres zene varázsát az elektronikus megoldásokkal. Nem véletlen, hogy a zenészek a lemezre és több koncertjükre meghívták például az A38 Hajón nemrég nagy sikerrel fellépett Emikát is.
A három hangszer- és kütyümágus 2010-ben jelentette meg első nagylemezét – rögvest az elektronikus muzsikák megkerülhetetlen kiadójánál, a DJ-Kicks sorozatot is gondozó Studio !K7-nél. Az anyagot a német blogok és lapok nemes egyszerűséggel csak „mérföldkőként”, „azonnal meg kell hallgatniként” nyilatkoztak, és atrió, némileg átdolgozva a lemezt, egy évvel később You Make Me Real címmel az angolszász piacon is megjelentette. Az album valósággal sokkolt mindenkit: a recept egyszerűsége ellenére (minimáltechnó élő hangszeres elődaásban) olyannyira eredeti és zseniális volt, hogy a BBF pillanatok alatt a szcéna – túlzás nélkül – világsztárja lett, eufórikus kritikákat begyűjtve, és irdatlan közönségsikert aratva.
A produkció kiterjesztett, vonósokkal ellátott „ensemble” verziója pedig óriási sikerrel turnézta körbe a dzsesszfesztiválokat, míg a három alaptag, ha nem koncertezik, akkor varázsos live acteket ad elő gigantikus műszerparkkal. Mindehhez jócskán hozzájárulnak zseniális és míves, egészen egyedülálló látványvilágú videóklipjeik. Élő minimáltechnojazz, professzionális kivitelben: ez a Brandt Brauer Frick.
Az albán származású, másfél évtizede Magyarországon élő Alba Hyseni a magyar underground egyik legjelentősebb énekesnője, hangját ez a zenei világ egyedülállónak tartja. Korábbi formációjával, a The Absolute-tal két éven keresztül játszott a magyar klubok legjelentősebbjeiben. Tagcserék, majd a csapat feloszlása után több produkcióval is együttműködött (Beat Dis, Pluto Project…), majd hamarosan belekezdett szólókarrierje építésébe, ebből született a 2010 májusában megjelent Intermission című album. Stílusát olyan változatos irányzatokkal lehet jellemezni, mint dark rock, alternatív és pszichedelikus rock, elektronikus tánczene. Az Intermission elsősorban olyan kérdésekre összpontosít, mint a szerelem, halál, kábítószer, az emberi megkülönböztetések hatása, valamint az idő múlása, a veszteségeink.