Újra színpadon az "első magyar musical"! Megnéztük!
A József Attila Színház műsorára tűzte az először 1960-ban bemutatott Egy szerelem három éjszakája című darabot, mely a tragikus sorsú Radnóti Miklósnak állít emléket. A november 10-i premieren megjelent publikum összességében jó előadásnak tapsolhatott – a magas minőséget olyan neves művészek is garantálták, mint Viczián Ottó, Piros Ildikó, Benkő Péter vagy Nemcsák Károly.
Bár az Egy szerelem három éjszakáját az első magyar musicalnek is emlegetik, e műfajmegnevezés megtévesztő lehet mindazoknak, akik az utóbbi egy-két évtized musicaljeihez szoktak. Hisz míg sok darab esetében a dalbetétek egyenrangúak a történettel – vagy néhány esetben akár maga a zene a hangsúlyosabb –, e darabban a dallamok inkább csak a hangulat érzékeltetését segítik elő, s a fő hangsúly a prózai részeken marad. Mindezek miatt valósághűbb az egyébként a színház által is feltüntetett „zenés játék” megnevezés.
Bár a darab több jelenete is komikus hatást kelt, a cselekmény alapvetően inkább drámai jellegűnek mondható. Az előadás zenei világa, melyről a Fekete Mari vezette Ránki Kvintett gondoskodik, ennek megfelelően egy-két vidámabb dal kivételével lassú, szomorkás. Ez tökéletesen passzol a mű alaphangulatához, és a Huszti Péter rendező által ábrázolt egyszerű, visszafogott világhoz.
Nyomj egy lájkot, ha szereted a musicaleket.
A második világháború által zivatarossá tett Magyarországon játszódó mű történetének középpontjában egy fiatal költő és felesége kapcsolata áll. Bár el szeretnének bújni a világ elől egy szinte üres házban, az események ezt lehetetlenné teszik... A költőt megformáló Viczián Ottó, bár talán aktívabb részesévé kellene válnia a történetnek, sokszor kelt olyan érzést, mint aki csupán kullog az események után – azonban az nem is szükséges, hogy egy költő „lánglelkű” legyen, éppúgy indokolt és alátámasztott lehet egy zárkózott szerepértelmezés is.
A főszereplő tökéletes ellentéte a kalandort megformáló Csere László, akit eddig ugyan elsősorban operett-táncoskomikus szerepeiről ismerhettünk, ezúttal azonban színészi teljesítményének köszönhetően vált a darab vezető alakjává. Az ő, illetve a Kossuth-díjas Piros Ildikó játéka nem csak megmenti, de sikeressé is varázsolja az előadást.
Ráadásul Győri Péter és Nemcsák Károly révén a (tragi)komikus vonal is jól érvényesül a műben, így összességében egy szerethető, olykor mosolyogtató, ám alapvetően egy komor hangulatú, elgondolkodtató zenés darabot állított színpadra a teátrum.
Amennyiben szeretnéd megnézni az előadás, klikk a jegyvásárlásra.
- Dicsuk Dániel -
Fotó: Pluzsik Tamás
[2012.11.18.]