Születésnapos a Luxfunk Rádió
Idén júliusban ünnepli hetedik születésnapját a Luxfunk Radio, amely immáron 6 éve partyval is szórakoztatja a Funky és Soul zenék, valamint ezek feldolgozásainak kedvelőit. A népszerű webrádió 18 Funky DJ-je a vájt fülű, Funky, Hiphop és Rnb-kedvelő Funky-arcokat először csak a pesti éjszakában, néhány éve pedig már az ország vidéki klubjaiban, és időnként már külföldi felkérésre is szórakoztatja a Luxfunk Party-sorozattal.
A Luxfunk Radio nem csak weben hangolja Funky-ra a fekete zene rajongóit, hanem szerencsére élőben is. Idén már négy éve vonzza őket budapesti törzshelyére, az Orfeum Clubba, ahol a havonta megrendezett Luxfunk Party-kon, valamint az élőzenei koncert bázisú Luxfunk Night-okon végre elengedhetik a hétköznapok nyűgeit a harmincon túli fiatal felnőttek.
A kezdetek
A 2007 nyarán született rádió csapata kezdetben még csak nem is álmodott táncparketten tomboló közönségről, hiszen hobbiként indította el rádióját a fekete zenét kedvelő barátok, ismerősök számára, azonban csatornájuk rövid időn belül népszerűvé vált. A Luxfunk Radio alapítói ezért úgy döntöttek, hogy ötleteiket nagyobb nyilvánosság elé tárják, és elkészítik a rádió első honlapját 2007 augusztusában. Több mint fél évvel később, számos hallgatói levél és kérés után pedig körvonalazódott az első party ötlete, amely 2009-ben, a budapesti Cactus Juice-ban valósult meg. Erről beszéljenek maguk a képek.
Nyomj egy tetsziket, ha szeretsz színházba járni.
Az első közös Funky- szeánszon felbuzdulva a Luxfunk csapata úgy döntött, hogy elkészíti honlapja második változatát, és Facebook, illetve Twitter jelenléttel kiegészülve toborozza tovább a fekete zenék rajongóit. Ekkor érezték át első ízben, hogy már nem maguknak játszanak, hanem igazi közösséghez szólnak, amelynek megerősítését, vagyis a közösség építését tűztek ki célul maguk elé.
Így szólnak
Ezt a ma már összeszokott közösséget pedig nem kizárólag a Luxfunk Party-k és Nightok fogják össze, hanem az egyszerű hétköznapok is, hiszen a Luxfunk Radio-ban szünet nélkül szólnak a Funky-arcok kedvenc, válogatott dalai: a ’70-es, ’80-as évek Soul és Funky zenéi, valamint ezek későbbi Funky, Hiphop és Rnb feldolgozásai. Mindezt fűszerezik olyan formációk dalaival, akiket e stílusok inspirálnak napjainkig. A Luxfunk Radio nem titkolt célja, hogy összegyűjtse a műfajban jeleskedő már befutott zenekarokat (lásd: július 25-ei Luxfunk Night a Black II Blackkel) és a tehetséges, egyelőre akár ismeretlen, de Funky-t, Soult, Jazzfunkot kitűnően játszó magyar együtteseket és live act produkciókat, budapesti és vidéki fellépési lehetőséget biztosítva nekik. Ez a küldetés kulturális célú, hiszen meggyőződésük, hogy tovább tudják színesíteni a magyar zenei életet, de közben a jellegzetes Luxfunk-zenepalettát is: hamarosan induló, a magyar Funky dalokat népszerűsítő rovatukban kiváló hazai Funky zenéket forgatnak majd, a ’70-es, ’80-as évekből előhúzott nagyoktól napjaink profi úttörőivel bezárólag.
A Luxfunk csapatról
A rádió jelenleg 18 lemezlovas és megannyi lelkes segítő munkájának köszönhetően fejlődik tovább. A nekik, velük tevékenykedők sajátjukként tekintenek a Luxfunk Radio-ra, és mindig megújuló lendülettel fejlesztik tovább. Nélkülük ma a Luxfunk Radio-t nem hatná át különlegesen összetartó csapatmunka és olyan pozitív világlátás, amelyet a Luxfunk valamennyi csatornáján közvetít.
A jövőbe néznek
A Luxfunk Radio legfontosabb célja, hogy az egyre bővülő hallgatói körét, a fekete zenéket játszó DJ-ket és más rádiókat is stabil, igazi közösségbe szervezze. Célul tűzték ki az olyan vállalkozások, üzletek és klubok összegyűjtését is, ahol hozzájuk hasonlóan elhivatottak a fekete zenei műfajok képviseletére. Őket szervezik adatbázisba, és folyamatos kapcsolattartás mellett állandó szereplői a „Náluk mi szólunk” rovatnak.
Web kontra FM?
A Luxfunk Radio nem csak a hallgatók körében épít közösséget. Más médiumokban nem vetélytársat, hanem az együttműködés lehetőségét látja. Szívesen fogadja azon Fm rádiók "kézfogását", amelyek csatlakoznak hozzá a Funky és Soul műfajok népszerűsítésében. Az együttműködés első lépéseként elérhetővé tette a Luxfunk DJ-k mixműsorát, a Luxfunk Blackmix-et az arra jelentkező FM rádiók számára. Számos hazai rádió tűzte műsorára, és adja heti rendszerességgel azt a fekete zenei mixműsort, amelyet egy 18 fős profi DJ csapat állít össze hétről hétre. Második lépésként a Luxfunk Soul zenei műsort kezdett gyártani. A Blackmix mellett átvehető különleges műsor, a Luxfunk Soul Power egy újabb lehetőség volt az FM partnereknek a műfaj népszerűsítésére, a Luxfunknak pedig a hallgatói tábor kiterjesztésére. A Luxfunk Soul Powerből 100 db 2x55 perces adás készült. 2014 januárjától pedig a rádió egy harmadik műsorral szélesítette repertoárját: elindult a Luxfunk Retro Show, Klamancsek Krisztiánnal. A Luxfunk Retro Show egy amerikai ötlet alapján készült magyar rádióműsor, amely klasszikus Funky és Disco dalokat, Pop zenét, valamint a legendás Motown előadók sikereit vonultatja fel. A műsorokért a Luxfunk nem pénzt kér FM partnereitől, hanem reklámidőt, amellyel maga gazdálkodik. A kapcsolat hosszútávon tovább bővülhet: a Luxfunk nyitott a közös akciókkal, játékokkal, rendezvényekkel kapcsolatos együtt gondolkodásra az FM rádiókkal.
„Csak” weben fogható?
A Luxfunk Radio a weben kívül megtalálható a T-Home IPTV csomagjának webrádió menüjében, így másfélmillió háztartásban érhető el internetkapcsolat nélkül is. A Luxfunk ötletgazdái tisztában vannak azzal, hogy a médiafogyasztási szokások folyamatosan változnak, ezen belül az internetes rádiózás kultúrája néhány éven belül Magyarországon is fejlődik.
A stream alapú tartalmak fogyasztása például autóban, utazás közben mobil platformokon már most is népszerű. Mobilinternetet használó eszközökkel webrádiót hallgatni egyetlen kattintás. Jelenleg a szélessávú mobilinternet lefedettség jóval nagyobb, mint a legnagyobb lefedettséggel sugárzó hazai országos FM rádióé. Tehát megfelelő eszközzel, mobil internet szolgáltatást igénybe véve egy netrádió sokkal nagyobb területen hallgatható, mint egy FM adó, arról nem is beszélve, hogy a webrádió „vételkörzete” nem ér véget az ország határainál, hanem a világon bárhonnan elérhető, ahol van internet.
A Luxfunk szerint ez a jövő. Kell még idő a fogyasztási szokások megváltozásához, az eszközök cseréjéhez és a mobil internet csomagok árának és adatforgalmi korlátainak lazulásához. Az emberek annak idején lecserélték a lemezjátszót szalagos és kazettás magnóra, majd később azt CD játszóra, azután mp3 vagy más digitális formátumok lejátszására alkalmas eszközre. A webrádió hallgatásához pedig már a zsebekben az eszköz, körülöttünk a mobil internet, és ezekkel a Luxfunk elérhető. Az új fogyasztási szokások elterjedéséig a védjegy oltalom alatt álló Luxfunk márkanév és logó szorgalmasan, töretlenül gyűjti a rajongóit. Új hallgatóktól sokszor érkezik a kérdés, hogy „csak” interneten lehet hallgatni?
A csakot átértelmezni, és úttörőnek lenni: ez a Luxfunk egyik legfontosabb feladata.
- Sajtóközlemény -
[2014.07.24.]