2024. december 22. | vasárnap | Zéno nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Képgalériák
Legénybúcsú-stábfotók
Kapcsolatok
Magyarock Dalszínház
Magyarock Musical Band
Tihanyi Dániel
Szakács Péter
Szűcs József
Végh Edina
Kuczmann Ágnes
Vizeli Csaba
Barabás Kiss Zoltán
Mészáros Árpád Zsolt
Miller Zoltán
Zöld Csaba
Forgács Péter
Bakó Gábor

Bemutatták az új, magyar musical comedyt - parádés volt a Legénybúcsú

A Magyarock Dalszínház július tizennyolcadikán bemutatta a Másik Lehel-Vizeli Csaba által színpadra álmodott Legénybúcsú című új, magyar musical comedyt. Az ősbemutatóra az ezzel a darabbal felavatott komáromi Csokonai Művelődési Ház Szabadtéri Színpadán került sor parádés szereposztásban.

A történet látszólag egyszerű, régi barátok összejönnek, hogy egyik társukat elbúcsúztassák a legényélet szabadságától, mielőtt az a házasság igájába hajtaná a fejét.

A karakterekben felismerhetőek a mai magyar társadalom szereplői: a többiek által mindig kicsit irigyelt, befutott, gazdag férfi, a nőfaló macsó, a teszetosza, felesége zsarnokságát természetesnek megélő papucsférj, az örök gyerek-mindenki haverja kocsmáros, és maga a „hóttszerelmes” vőlegény, és a kiöregedett, alkoholista rocker.

Szereted a musicalaket? Csatlakozz

A darab rendezője - egyben a színház vezetője -, Vizeli Csaba és a szereplők, Mészáros Árpád Zsolt, Miller Zoltán, Forgács Péter, Barabás Kiss Zoltán és Zöld Csaba véleménye egybecseng: ez a musical ajándék mindegyiküknek, jutalomjáték, hiszen a karaktereket megszemélyesítő színészek abszolút magukénak érzik a szerepeket, a szerzők rájuk írták azokat, ezért jelmeztelenül játszanak.

Egy kivétel van, mégpedig MÁZS, aki a vőlegény bátyját, Tyutyut alakítva lubickol a vélemény nélküli papucsférj szerepében, a megnyúlt kardigánja, a trottyos nadrágja remekül szimbolizálja a ráírt tétova, elnyomott „aligférfi” karakterét. 



Miller Zoltán a nőfaló macsó, aki szépasszonyok vágyait teljesíti, mert „valakinek a piszkos munkát is el kell végeznie”, és ezzel a szerepformálással tökéletesen fedi a róla kialakult képet, nem kell rájátszania a szerepre, amely szerint Karónak hívják, nem véletlenül, hiszen nomen est omen!

Forgács Péter Lennon bá’-ja a Nagy Generáció örök vesztese, az alkoholista, ezért családvesztő, forever rocker, akinek Lennon-McCartney az Atyaisten, nála a Beatlesnél megállt a világ, nem fogadja el, és nem tekinti zenének a mai „üctücöt”, nem tekinti zenésznek, énekesnek a „gigamegafaktoros” bájgúnárokat és libákat, a családtagjaival sem nagyon érintkezik, de hála a szerzők pozitív családképének, a darab végére összehozzák a magányos farkast a fiaival.   

Zöld Csaba a társaság Ásza, a Lexusos pénzes pasi, akinek a barátai előtt is játszania kell a fölényes, érzéketlen, a pénz mindenhatóságánál magasabb értéket el nem ismerő, ám emiatt részben meghasonlott üzletembert, aki úgy forgatja a lányokat, mint a részvényeket a tőzsdén, pedig nem is, de ez csak a zenés komédia végén derül ki

Barabás Kiss Zoltán a nem véletlenül Didi névre hallgató kocsmáros haver, akinél összejön a társaság, ő gondoskodik a szórakozásról, de ő a lelki szemetesláda is, aki mint minden csapos, jól tudja, hogy a férfiak igazi érdeklődési köre a foci, „első a Ferencváros!” – bár véleménye szerint az a magyar foci baja, hogy „a mai focisták sztájliszthoz járnak inkább, nem edzésre” -, a nő, meg a pia, ezért meg is tesz minden tőle telhetőt, hogy a legénybúcsú ebben a szellemben teljék.

A darab többi szereplője a komáromi székhelyű Magyarock Dalszínház amatőr társulatának tagjai, a női főszereplő, Kuczmann Ágnes, Szoszó, a szégyenlős, ám Karó figyelméért és szerelméért még vetkőzni is hajlandó táncos lány, Végh Edina, Cuncus, a papucs Tyutyu legális elnyomója, Szűcs József, Susu a vőlegény, aki imádja az ő Gigijét, és nem lehet elrettenteni az önként vállalt börtöntől, Szakács Péter, Csalán, aki Susu legjobb barátja, ő az elterelő hadművelet vezére a történetben, és van egy csippendél fiú is a sztori szerint, Tihanyi Dániel, alias Dzsoni, akiről kiderül, hogy az ő jelenléte egy nagy félreértés az este folyamán.

A Legénybúcsú, az első magyar musical comedy műfajú történet, amely az egyszerű meséje ellenére fordulatokban gazdag, vérbő humorral megáldott – néhol gondolatban 18-as karikával ellátott megnyilvánulásokkal.

A Vizeli Csaba által írt alaptörténet, és a próbák során a színészek életéből merített poénok összegyúrásából készült sztori megdolgoztatja a nézők rekeszizmait, a Másik Lehel által komponált zene, amelyet a Magyarock Musical Band élőben játszik az előadás alatt a színpadon, fülbemászó, a ritmusa megmozgatja a lábakat a nézői széksorokban, és a kezeket tapsra ösztönzi. A szereplők koreográfiája, amely Bakó Gábor rendező-koreográfus munkáját dicséri, a szöveggel és a zenével szimbiózisban észrevétlenül, második testként simul a szerepkörökbe, nincs külön táncos jelenet, egyszerre csak a dramaturgia által megkívánt részeken a szereplők tánccal erősítik a történet fonalát.

A Legénybúcsú esetében a szerzők, a mű és a szereplők egymásra találása, tökéletes összehangoltsága  együttesen mind azt prognosztizálják, hogy az nemcsak a nyár nagy slágere lesz, hanem a 2014/2015-ös évad nagy közönség kedvencévé is válik majd, és ismét abban erősíti meg a magyar zenés színjátszást, hogy jó és kell a díszes épület, a full szcenika, meg a körítés ebben a műfajban, de alapvetően elég a deszka, a színészek, meg a közös szenvedély, a játék, és a közönség a sok újrázás után elégedetten áll fel a darab végén.               

– Sári Edina –

[2014.07.29.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
AZONNALI PRIVÁT ONLINE HITELEK szolgáltatás [2024.12.18.]
EXPRESS HITELEK 30 PERCEN BELÜL szolgáltatás [2024.12.16.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

A cselló metal királyai újra elvarázsolták Budapestet - Apocalyptica koncert a Barba Negraban
A...

Phoebe és Jason: Egy elfojtott szerelem története 
Bemutatták a Romantikus komédiát a Thália...

Szabó Kimmel Tamás és Hermányi Mariann David Mamet drámájában a Centrálban - képekkel
Melodikus death metal szeánsz a Barba Negraban
Elbúcsúztunk a Sepulturatól  
Az olasz életérzést Budapesten is megmutatta az Il Volo
20 év! Örömkoncert a Madách Színházban
beszámolók még