Milyen mutatókat érdemes figyelni a webáruháznál?
Ha valakinek vannak eladható termékei, a webáruház indítása az egyik legjobb döntés, ezt az elmúlt időszak fényesen bizonyította. A járvány alatt felgyorsult a vállalkozások digitalizációja, és az e-kereskedelem az egyik olyan szektor, amely növekedni tudott a COVID-19 időszakában.
A webáruház a jövő, amely így egy kicsit hamarabb átkerült a jelenbe. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, melyek azok a mutatószámok, amelyeket érdemes figyelni, hogy a webshop hatékonyabban működjön.
Néhány alapfogalom, amelyet ismerni kell
Ahhoz, hogy a mutatókat értelmezni tudjuk, fontos megismerkednünk néhány alapfogalommal:
-
Lead - A honlapra érkező személy, aki érdeklődik az Ön kínálata iránt, rákattintott egy hirdetésre, ajánlatot kért, feliratkozott egy hírlevélre, megadta az elérhetőségét.
-
Munkamenet - Az az időintervallum, amelyet a látogató egy látogatás alkalmával a webáruházban tölt.
-
Visszafordulási arány - Azon munkamenetek aránya százalékban kifejezve, amikor a felhasználók csak egyetlen oldalt tekintettek meg.
-
Ügyfél útvonal - Az az útvonal, amelyet a látogató az oldalra történő belépéstől annak elhagyásáig bejár.
-
Megrendelési folyamat - A munkameneten belül az a folyamat, amely a kosárba helyezéssel indul és a megrendelés visszaigazolásával zárul.
-
Konverzió - A látogatásokból milyen arányban valósul meg cselekvés (vásárlás, ajánlatkérés).
-
Kosárelhagyás - A látogató már betette a kosárba a terméket, de nem jutott el a fizetésig.
Melyek a legfontosabb mérőszámok a webáruházaknál?
A konverziós arány az egyik legfontosabb mutató, amelyet figyelni kell, mivel ez befolyásolja a bevételeket és a nyereséget. Mivel a hirdetések sok pénzt felemésztenek, nem lehet közömbös, hogy a látogatók hány százaléka vásárol. Az átlag általában 1-2%. Ha az Ön webáruházában is ilyen vagy ennél rosszabb az arány, forduljon az Unas szakembereihez, az Unas webshopoknál ugyanis 2-3% ez az átlag, de vannak 10% felett teljesítő webáruházak is.
Ami a kosárelhagyási arányt illeti, ha ez eléri a 70%-ot, mindenképpen változtatni kell. Érdemes megvizsgálni, hogy a leggyakoribb okok közül melyik merülhet fel az Ön áruházában:
-
Magas járulékos költségek
-
Döntésképtelenség
-
Magas árak
-
Szállítással összefüggő okok
-
Túl sok adatot kell megadni
PPC (Pay Per Click) alapú hirdetések esetén akkor kell fizetni, ha rákattintanak a hirdetésre és átnavigálják a látogatót a weboldalra, ennek van egy kialkudott ára, a CPC (Cost Per Click), amely tulajdonképpen kifejezi, hogy mennyit kell fizetni egy vásárlóért. Ez sokszor licit alapján alakul ki. Az átkattintási arány szintén nagyon fontos mutató, ebből azt lehet megtudni, hogy hányszor kattintottak rá a hirdetésre azok közül, akiknek az megjelent.
A hirdetésre fordított összegek megtérülését mutatja a ROAS (Return On Ad Spend) és a ROI (Return Of Investment), ez utóbbi a fontosabb, mivel ez a profitot mutatja.
[2021.07.20.]