2024. április 26. | péntek | Ervin nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 

A kezdetektől a reptéri parkolásig

Hazánkban, amikor a repülőteret emlegetjük, egyértelműen Ferihegyre gondolunk. Ezalatt a komplex létesítmény alatt nem csupán a kifutópályát értjük, hozzátartozik a hatalmas épület, a különböző szolgáltatóegységek, az éttermek és a reptéri parkolás is.

Hosszú út vezetett a reptéri parkolásig 

Ahhoz, hogy ma lehetőségünk legyen arra, hogy Magyarországról indulva bejárjuk a világot, hosszú út vezetett. Mostanra az olyan kényelmi funkciók is helyet kaptak a piacon, mint a Budapest Reptér Parkoló reptéri parkolás szolgáltatása, amely által az utazásunk igazán komfortos lehet. Sőt arra is lehetőségünk van, hogy az indulás előtti utolsó percekben még bekapjunk valamit a reptér éttermeiben.

Hosszú út vezetett addig, amíg a reptér elérte a ma is ismert formáját. Ferihegy átadása 1950. május 7-éhez köthető, miután Budaörs megnyitása után adódó problémák miatt új helyszínt kellett keresni a nemzetközi repülőtér számára. 

Hogy is volt?

A Ferihegyre vezető gyorsforgalmi utat 1943. november 3-án adták át, és kizárólag személyautók használhatták, a teherforgalom mindkét oldalon külön utat kapott. A légiforgalom számára egy 2700 m hosszú és 60 m széles betonpáya épült. A főépületben minden lényeges szolgáltatás helyet kapott, mint a vámhivatal, a posta, jegyiroda, információs szolgálat, szabóság és fodrászat is. 

A hangár és a szerelőműhely 1944 végéig elkészült, de a háborús események számos kárt okoztak bennük. Az amerikai hadsereg az objektumot katonai létesítménynek tekintette, így a hangárt és a főépületet is bombázta. A károk miatt a világháború után a légiforgalmat ismét Budaörsre terelték, és a MASZOLVET ott rendezte be bázisrepülőterét. A kormány a háborút követő első három évben 40 millió forintot irányzott elő az újjáépítésre, és az 1950. május 7-i megnyitóra el is készült az új betonpálya, a hangár és a forgalmi épület egy része. 

Ferihegy szinte mindig modern repülőtérnek számított

A fejlesztések által Ferihegy 1960-ra Közép-Európa legmodernebb repülőtere lett, azáltal, hogy elkészült a tranzitváró, bevezető fénysor, a radarberendezés, és meghosszabbították a kifutópályát. A fejlődés egy időszakra megállt, azonban 1983-ban elkészült az új kifutópálya, a hozzá tartozó gurulóút-hálózat, az irányítótorony, a Malév-gépek karbantartására szolgáló műszaki bázis, továbbá az ország teljes légterét ellenőrizni képes radarok is. 

Később az idő előrehaladtával felépült Ferihegy 2, illetve 2000 decemberében átadták a Ferihegy 2B terminált is, továbbá Ferihegy 1 is felújításon esett át. 

A jövőre nézve egy angol befektető érkezésével tervbe vették az esetleges 2C terminál, illetve a gyorsvasút építését is.

Ez a rengeteg fejlesztés és az utasforgalom folyamatos növekedése lehetővé tette a különböző kapcsolódó szolgáltatások létrejöttét és terjeszkedését. Ilyen például a reptéri parkolás is, amelyet bár nem közvetlenül a reptér üzemeltet, nélkülözhetetlen a működéshez.

 

[2022.06.21.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.19.]
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.18.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Koncz Zsuzsa 78 évesen is rocksztár Avagy pár gondolat a múlt heti arénás buliról
Egy Koncz...

A nagyok visszatértek hozzánk végső búcsút venni - Mr. Big koncerten jártunk
2024.04.07...

Megnéztük a Nyakamon a nászmenet főpróbáját a Tháliában - képekkel
Árnyékból a fénybe - Beyond the Black - Ankor koncertem jártunk
Nem jó érzés rádöbbenni, hogy minden hiábavaló - Az ügynök halála a Centrál Színházban
A Quimby 33 év után sem hagyott fel a kísérletezéssel
Megnéztük a Triász együttes koncertjét - képekkel
beszámolók még