Miről szólnak Bartók Krisztián dalai? Pikáns érdekességek derültek ki
Ismét egy közkedvelt előadó, Bartók Krisztián mutatja be a Zene.hu olvasóinak korongját, amelyből kiderül, mit is jelentenek neki azok a dalok, amelyek felkerültek a korongra.
Ez a lemez egy vérbeli Singli album az „élj a mának” érzést erősíti, élvezzük az élet minden percét, engedjünk az ösztöneinknek és olykor legyünk kissé felelőtlenek, de azért számoljuk a következményekkel is mindezt többnyire pikánsabb megfogalmazásban!
Ha jobban megnézzük a dalokat, a mondandójuk szerint egymásból táplálkoznak, így a sorrend sem véletlen, mert ezt a következetességet követi.
A Nem elég című dal rávilágít arra, hogy egy kapcsolta két emberen múlik, sajnos szerintem, gyakran előfordul, hogy a közös jó érdekében az egyik fél önzetlenül többet ad érzelmileg, mint a másik és jogosan várja el a párjától, hogy legalább hasonlóan cselekedjen, ha még a szerelem megvan köztük.
A holnap: szinte mindennapos hogy az egyik fél szakít, ez ilyenkor a másik emberből, vagy haragot, vagy megkönnyebbülést vált ki. Amikor ezt a számot írtam az utóbbira koncentráltam, mert igencsak jó valami olyantól megszabadulni, ami nem működött, és reménykedni abban hogy aki ezután jön, az, jobb lesz!
Lépnem kell: a szakítás után jön a „vadászat”. Az ember társas lény és vannak szükségletei, mégiscsak kell VALAKI, így kalandra fel! Ezen szerzemény szerint figyelni kell mindenre, és meg kell ragadni a kínálkozó lehetőséget, különben hoppon maradhatunk!
Tűz jöjj velem: ez a lemezem debütáló és címadó dala, burkolt szenvedéllyel, szerelmesnek lenni magába a szerelembe. Kedvenc közhelyem szerint a remény hal meg utoljára, mert azaz érzés, amikor egy újabb fellángolás jön, abban a pillanatban az szinte bármit megér. Mert érzelmek nélkül semmik vagyunk. Ez egyben a lemez mottója is!
Mindent egy éjszakáért: a nóta címe magáért beszél, nem hiszem, hogy álszenteskedni kéne! Sokunknak voltak kalandjai és lesznek, amíg nem találjuk meg a nagy Ő-t, addig miért ne engednék a kis Ő-nek!
Gyere velem: az előző dalban megkezdett ösztönök harca folytatódik. Azaz állapot, amikor senki és semmi sem elég, a mértéktelenség eluralkodik, „adj uram, de azonnal”! Ez a szemlélet észrevételem szerint meglehetősen gyakori a fiatalabb korosztályban!
Megteszek: az emberi gyarlóság és az önzés és esetlegesen a hírnév okozta eltorzult felfogás, amelyek alapján egy kapcsolat nem sok mindenről szól, csak egymás kölcsönös kihasználásáról, ami részben jó, de a tartóssága borítékolva van. Szánt szándékkal egyes szám első személyben íródott, így részben magamra veszem más „ingét” és görbe tükröt állítok azoknak, akik a mai bulvár - közszereplők közül így élnek!
Ne menekülj: egy kissé borúsabb dal, a múltunkat nem tagadhatjuk meg, bármivel is okoztunk olykor akarva vagy akaratlanul fájdalmat. Azért megfelelő vezeklés jár, tehát a megbocsátást kérni kell még akkor is, ha szinte biztos, hogy nem kapjuk meg, mert a nem kezelt hibák visszaütnek!
Hazug szerelem: ez szám egy összetett érzést foglal össze, ami már nincs, de még ragaszkodunk hozzá, görcsösen kapaszkodunk abba az emlékképbe amikor boldogok voltunk. Itt visszaköszön a szerelemesnek lenni a szerelembe állapot, de mindez csak illúzió, az idő nem visszaforgatható!
Nem is kértél mást: a dal a kötöttségektől mentes létet élteti, valaki olyannal, aki hasonlóan gondolkodik, tehát megértik egymást. De amint jön egy jobb minden szívfájdalom nélkül ki tudnak lépni ebből a kötelékből!
Óceánon túl: nem maradhatott le a lemezről a klasszikus mondanivalóval rendelkező szerzemény, már megtaláltuk, akit kerestünk, aki által többek vagyunk, de közbeszól a távolság. Ez tudatosítja bennünk hogy mit veszíthetünk!
Meg nem állok: végezetül egy fricska, az ördög nem alszik, van aki javíthatatlan és egyszerűen képtelen megváltozni, csak a testiség érdekli és ha megkapta, amit akart hát odébbáll!
– zene.hu –
[2008.01.26.]