Most kéne abbahagyni a Star Positive-nak?
Istenemre mondom én akartam! Én akartam pozitív, nem is egy, mindjárt öt csillagos kritikát írni a Star Positive Ki nevet a végén lemezéről. Leírni, hogy modern, előremutató, hogy végre egy csillag a magyar rockzene egén. De a kezem majdnem görcsbe rándul, ha ezeket a szavakat egymás után kell leírnom.
A
Hooligans, a
Porn 69 és a
Freeze out bandák zenészeiből nem hobbiprojektként alakult formációról azt gondoltam, hogy ha már az ex-Hooligans basszer
Móritz Norbi vezetésével összehoznak valamit, annak vajmi köze lesz ahhoz a hángörien rockenroll mainstreamhez, amit a huligánok képviselnek. Hát ezt bebuktam, mint a tippmixet. Mert ez csak egy árnyalattal másabb zene, de hogy ugyanoda készült, az biztos.
Hárman párbanMár ahogy kezdődik, attól az arcomra fagyott a mosoly. Utoljára a 70-es évek magyar sci-fi sorozatában, a Pirx kalandjaiban hallottam ilyen elektronikus hangszerekkel hegesztett szörnyeteg hangokat. Bookletre ránézek: ez csak az intro. Már majdnem megnyugodtam, mikor elkezdődött a második
Hárman párban, ami simán Hooligans is lehetne, csak ez rosszabb. A címke modern metál, de ezt a címkét elég ferdén varrták, azt hiszem. Mert attól nem lesz modern egy rockzene, hogy alatta a 90-es évek elején divatos technós – abból is a vérciki fajta – alapok szólnak.
A hármas
Nélküled még el is megy, a négyes
Pénteknél már azt gondoltam, jobb lenne ez mindenfajta prüntyögés nélkül. Nem tudom kinek az ötlete volt ez az egész, mert alapjában dögös rockzene is lehetne ez, ha a keverés nem hagyna - nem is apró - kívánnivalókat maga után. Az ének súlytalan és néha alul is kevert, meg hamis, a dobhangzás pedig néhol olyan, mintha egy lavórt vernének a pergő helyett. A következő
Ki nevet a végén-re nehéz jelzőt találni. Teljesen színtelen-szagtalan pop-rock, ha lenne még Dáridó, abba simán beférne. A
Két Ajtó viszont jó, de ezen nagyot dob
Kowalsky vendégszereplése. A
Minden éjszakád megint Hooligans, főleg a refrén.
Indulnom kellItt még csak a felénél jár a lemez, de már várom a végét. Aztán az
Indulnom kell még majdnem jó is, ezt meg a totál klisé-szöveg húzza le. Az
Egyedül a ballada a lemezen, a kerrádiókba jó lesz, másra nemigen. A
Parancs alatt esküszöm azt hittem, hogy békakuruttyolás szól vagy valami irdatlan lakodalmi szintetizátor ad ki ilyen hangokat, pedig a dal alapja nem is lenne rossz.
Az Álom megint átlag alatti teljesítmény. Az torzított énekű
Utazás jól kezdődik, de aztán olyan dallamtalan, kapkodós refrénben folytatódik, hogy majdnem a stop gombhoz nyúltam.
A
Majd megtalállak a „Most kéne abbahagyni, félúton elrohanni” mondattal kezdődik, ami nem a lemez színvonalát volt hivatott jellemezni, más kérdés, hogy jól passzol rá. A záró
Nem fogom be … aztán mindent alulmúl amit odáig hallottam, pedig néha azt hittem nincs már lejjebb. De van. Itt minden negatívum egy nótában tornyosul össze, a refrén pedig óborzalom: Je-je-je, nagyon unom már. Hát én is.
Hogy ezen ki fog nevetni, az számomra még rejtély. Klisékből építkező nóták, vérciki elektronikus alapok, melyekkel embereket lehetne kikergetni a világból és gagyi szakítós-csajozós szövegek; akkor inkább már a Kartell-féle verbális „add a tested!”.
Istenemre mondom én akartam! Én akartam pozitív, mindjárt öt csillagos kritikát írni erről a lemezről. Nem sikerült!
-hanczattila-
[2008.03.27.]