Guitar Hero: A zeneipar felfedezte a játékipart
A zenevilág résztvevői is felismerték az interaktív játékokban rejlő lehetőségeket.
Sokan mondták már, hogy a zene egy olyan univerzális nyelv, amelyet mindenki megért, összeköti és eggyé kovácsolja az embereket. Ezt az örökérvényű állítást azonban lassacskán a videojátékokra is vonatkoztathatjuk, mivel nemrégiben ennek az iparágnak a bevételei meghaladták a film- és zeneiparét is. Ám mindez nem maradt hatások nélkül, a zenevilág résztvevői is felismerték az interaktív játékokban rejlő lehetőségeket. Hiszen a tendenciák szerint, míg a zeneipar által termelt profit egyre csökken, addig a videójátékok kiadói egyre nagyobb bevételeket könyvelhetnek el.
Tarol a Guitar HeroA dolog igazából nem újkeletű. Már egy évtizeddel ezelőtt is léteztek táncolós ügyességi játékok, amelyekben nem egyszer valódi előadók zeneszámai szóltak. Ám akkoriban még kevés ilyen volt, a játékgyártóknak kilincselniük kellett, hogy licenszelhessék ezt vagy azt a számot. 2005-ben robbant igazán a bomba, amikor megjelent a
Guitar Hero című játék.
Ebben a programban mi magunk lehettünk megannyi együttes gitárosa, és szó szerint mi adhattuk elő a számokat. A kreatív játékmenet és a profin megtervezett gitár alakú irányító azonnali sikerré tette a játékot, és onnantól nem volt megállás. Napjainkig csak a Guitar Hero sorozat bevételei már jócskán meghaladták az egy milliárd dollárt.
A zeneipar pedig felfedezte, hogy ebben micsoda lehetőségek vannak. A mai konzolokra - Xbox360, Playstation3, Nintendo Wii - már több ilyen zenés játék létezik, van olyan is (Rockband), amelyben énekelhetünk, sőt, akár egy egész együttest alakíthatunk, dobossal, gitárossal, énekessel.
Digitálisan tölthetünk le dalokatAz online rendszereknek köszönhetően pedig digitálisan tölthetünk le dalokat, akár egész albumokat is ezekhez a játékokhoz, így nemcsak ezek válnak megunhatatlanná, de a jogdíjakon keresztül a zenekiadók is komoly bevételekhez jutnak az online terjesztésnek köszönhetően.
Nem nehéz megjósolni, hogy fényes jövő áll a zenei játékok előtt. Még több ilyen fog megjelenni, és egyre több együttes fog beállni a sorba. A napokban jelent meg az Aerosmith nevével fémjelzett Guitar Hero játék.
Ebben a programban az a feladatunk, hogy a kezdetektől a világhírig nyomon kövessük az együttes történetét. Az Aerosmith karrierjének összes jelentős állomásán lesz alkalmunk játszani, legyen szó akár a Max’s Kansas City nevű helyről a Superbowl döntőről vagy a Rock Hall of Fame-ről.
Persze erőfeszítéseinkért – virtuális – pénzt kapunk, amelyekért új hangszereket, ruhákat dalokat vásárolhatunk sőt eddig soha nem látott filmfelvételeket is megnézhetünk. Az együttes tagjainak mozgását a motion capture technológiának köszönhetően egy az egyben visszaadja a játék. Sőt a srácok kedvenc zenekarainak - Lenny Kravitz, Joan Jett, The Clash, Cheap Trick, Run DMC - nótáit is lehetőségünk van eljátszani.
Hogy mit hoz a jövő? Az már biztos, hogy következő részhez a Metallica adja a nevét, sőt a hírek szerint az illetékesek leültek tárgyalni a legnépszerűbb zenei katalógus tulajdonosai, a The Beatles együttes jogi képviselőivel is...
Nem kizárt, hogy a jelentősebb kiadók egész online zeneboltokat létesítenek majd az újabb játékokhoz. A játékosok pedig maguk is kissé zenésszé válhatnak. A zenés játékok felkelthetik érdeklődésüket a zenélés iránt, csakúgy ahogy a zenerajongók játékossá avanzsálhatnak. És ezzel a zenék és játékok által alkotott kör be is zárul.
- dreampage -
[2008.07.06.]