Urban-Stigma
Mi késztet arra három befutott rockzenészt és az ország legsikeresebb díszlettervezőjét (mellesleg szintén slágerlistákat megjárt énekest), hogy 2005-ben új rockzenekart alapítson, lemezt készítsen és színpadra álljon?
Kentaurban már 2000- húsvétján megfogalmazódott, hogy azokat a dolgokat, amelyek őt és generációtársait foglalkoztatják rockdalokban lehet csak jól kifejezni.
Ideájának megvalósításához Kovács Ákos zeneszerző-zenésztársaiban, a gitáros Madarász Gáborban és a basszusgitáros-billentyűs Háry Péterben, valamint a Mex dobosában, Schvéger Zoltánban találta meg a társakat.
Az elkészült dalok - melyek ízig-vérig mai, kitűnő rockzenék - azokról a problémákról és örömökről, jó és rossz hatásokról szólnak, amelyek a mai húszas- harmincas- (meg merem kockáztatni késő tizenéves) korosztályt érik. Igazi nagyvárosi zene ez, nagyvárosi fiatalokról, gondolatokról, helyzetekről. Ezek a gondolatlenyomatok, „urban stigmák” alkotják, teszik egységes egésszé a dalok gondolatiságát.
A zenéhez kapcsolódó – Kentaurtól megszokott – markáns képi- és szövegvilág azokat az ősi szimbólumokat alkalmazza újra értelmezve amelyek máig meghatározzák korunk európai kultúráját és gondolkodásmódját.
A végeredmény egy olyan különleges anyag, amelynek minden részlete külön is működő briliáns munka (a dalok, a szövegek, a látvány), de egységében egy Magyarországon eddig egyedülálló produkció.
At Urban Stigmát az mTon kiadó jelenteti meg.
[2005.10.19.]