Ez nem ugyanAz
A Showzsák Produkciós Iroda égisze alatt 2004.12.05.-én a Vidám Színpadon debütált az Ez nem ugyanAz musical koncert Budapesten. Azóta töretlen siker jellemzi az előadásaikat.
2005-ös évben a kőszínházi előadásokon kívül számos magyarországi városba is elvitték a produkciót. Fellépéseiket rendre zajos siker kíséri és minden esetben telt ház előtt lépnek fel. Jártak Békéscsabán, Cegléden, Debrecenben, Mohácson, Székesfehérváron, Szegeden és Zalaegerszegen, hogy csak néhány nagyobb fellépést említsek. Nyáron a Pécsi Országos Színháztalálkozó egyik fő műsorát adták, valamint a sikertörténetükhöz tartozik, hogy a Margitszigeti Szabadtéri Színpadot az idei évben elsőként Ők tudták megtölteni Július 19.-én.
Hogy miben rejlik a sikerük titka? Ezt leginkább a producer
Wenczel Zoltán tudná megmondani, aki közel harminc éves zenei múltját, tapasztalatait és a musicalek iránti szeretetét használta fel, hogy egy ilyen modern és nagy formátumú musicalkoncert-sorozatot létre tudjon hozni. Az előadást
Dunai Tamás rendezte, aki ebben a darabban csillogtatta meg először rendezői ambícióit. A koreográfiát
Dóka Judit állította színpadra és saját társulatával a Dóka Musical Tánckarral valósította meg elképzeléseit. A zenét a
Hungarian Musical Band szolgáltatja, a fellépő művészek pedig az ország kiváló színészei és énekesei.
2005. December 29-én este hét órai kezdettel a budapesti SYMA rendezvénycsarnokban egy előszilveszteri musical koncerttel koronázta meg a Társulat az idei év sikereit, majdnem a teljes szereplőgárdát felvonultatva. Este fél héttől a folyamatosan áradó tömeg láttán kicsit megijedtem, hogy hová fog elférni ez a rengeteg ember, de természetesen mindenkinek jutott hely. A műsor fél órás csúszással kezdődött mire mindenki elfoglalta a helyét és végre a ruhatár is kiürült. A produkció célja most is az volt, hogy az élő zene varázsával kápráztassák el a közönséget. A 12 tagúra bővült zenekar fő mottója, hogy mindent élőben és semmit playbackről és ehhez híven tartották is magukat. A színpadkép lényegében az egész műsoridő alatt változatlan maradt, az arany és bordó drapériákkal díszített háttér, a színpadon félkörösen elhelyezkedő zenekar középen helyet hagyva a tánckarnak és a művészeknek, a színpad két oldalán pedig hatalmas méretű kivetítők gondoskodtak arról, hogy mindenki tökéletesen élvezhesse a produkció minden pillanatát. A modern fény és lézertechnika is fontos része volt az előadásnak, mellyel a fények és árnyak kontrasztjában még jobban érzékelhette a közönség, hogy az első felvonás az emberi lélekről szól, míg a második felvonás a társadalom ellentmondásait járta körbe a nagysikerű musical dalokat felhasználva.
A színpadon majdnem mindvégig jelen lévő fekete-fehér arcú figura kötötte össze a dalokat, melyek még soha nem hallott sorrendben követik egymást. A rendkívül összetett központi figurát Farkas Gábor „
Gábriel” személyesítette meg, aki egyszerre felelt meg minden szerepformálási feltételnek, melyhez a játékkészségén, komoly énekhangján és színpadi mozgáson kívül párosult az is, hogy a gesztusai mindvégig a zene hullámzását követték, hiszen a karakter fizikai hitelességéhez ez is hozzátartozott. Üde színfoltjai voltak az előadásnak a momentumonként feltűnő bábosok, a változatos jelmezek és a dinamikus koreográfiát közvetítő táncosok. A koncerten részletek hangzottak el a darab rendezői és dramaturgiai koncepciójához igazodva a Cabaret, a Chicago, az Elisabeth, a Hair, az István, a király, a Jekyll és Hyde, a Jézus Krisztus Szupersztár, a Képzelt riport…., a Mozart, a Miss Saigon, a Nyomorultak, a Rómeó és Júlia valamint a West Side Story musicalekből nagyszerű színészek és énekesek tolmácsolásában. Szem- és fültanúi lehettünk csodás duetteknek és remek egyéni teljesítményeknek egyaránt. Megcsodálhattuk a két dívát,
Berkes Gabriellát és Janza Katát, a nosztalgiázva hallgathattuk
Makrai Pált és Varga Miklóst. Ámulhattunk
Boda István,
Réder Nóra, Haratik Edina, Farkas Gábor,
Feke Pál, Nagy Sándor és Pál Tamás láttán-hallatán, hogy mennyi fiatal tehetség van ebben az országban.
Magócs Ottó meggyőzte a közönséget, hogy a zene az Ő maga,
Szomor György pedig hol Bergerként, hol Jézusként kápráztatta el a publikumot egyedi énekhangjával és zsebelte be az est legnagyobb tapsviharát. Az előadás egy közös Hair dallal ért végett, de a közönség nyomásának engedve a művészek még egy dal erejéig visszatértek a színpadra. A nézők pedig szűnni nem akaró tapssal köszönték meg, hogy ismét egy remek előadást láthattak.
Noha a musicalt kedvelő közönség már sok mindenhez hozzászokhatott, sajnos azért most is akadtak kisebb hibák az este folyamán. A vokál néha elnyomta az énekeseket, a szünet pedig a tervezett 20 perc helyett a duplájára nyúlt a vidékről érkező nézők bosszúságára. Nehéz feladat egy tökéletes produkciót létrehozni főleg egy 100%-ban élő koncerten, ahol a technika ördöge sosem alszik. Az apróbb hibákon felülemelkedve összességében a közönség nagyon élvezte a produkciót és azt, hogy az élő legendák, a jelen sztárjai és a jövő hangjai egy előadáson belül, együtt léptek a színpadra.
Ez a Társulat nagyon sokat dolgozik, és ezért komoly sikereket tudhatnak maguk mögött. Sok értékes, tehetséges és nagy szakmai tudással rendelkező ember munkálkodik azon, hogy előadásról-előadásra mindig teljes összhangban legyenek és a fellépéseik jól sikerüljenek. Az Ez nem ugyanAz musical koncerttel a Társulat 2006-ban is folytatja országjáró turnéját, a fellépéseikről bővebb információ a www.showzsak.hu és a www.musicalkoncert.musicalclub.hu oldalakon található.
Szereplők: Détár Enikő
Szomor György / Varga Miklós / Arany Tamás
Janza Kata / Berkes Gabriella
Borbás Erika / Fésűs Nelly
Farkas Gábor „Gábriel”
Magócs Ottó / Nagy Sándor
Feke Pál / Pál Tamás
Boda István / Makrai Pál
Haratik Edina
Kiss Szabolcs
Réder Nóra
Rendezte: Dunai Tamás
Szerkesztette: Balatoni Mónika
Koreográfus: Dóka Judit
Zenei vezető: Ruff Tamás
Producer: Wenczel Zoltán
Látvány: Ferenczy Károly
Reményi Dóra [2006.01.04.]