Rap, gettó és színház
Összefoglalva ezzel a három szóval jellemezhető ez az új színtársulat, akik a rapzenét színpadra helyezve, megalkották, egy Magyarországon idáig nem látott „műfajt”.
Ez az érdekes párosítás, mind a rapre, mind a színházra jó hatással van: egyrészt, a mára felszínesnek tartott rapszövegeket feltöltik tartalommal, s ez által új értelmet nyer az egész, másrészt színház szempontjából pedig azért előnyös, mert a rap hatására olyan rétegeket, korosztályokat csalogathat a színházba, akik eddig csak alkalmanként mentek. Mindezek mellé hozzá jönnek a modern táncszínházi elemek, melyek csak még színesebbé, és kifejezőbbé teszik az előadásokat.
Az első előadás címe „Rap City”, mely bizonyos (nem éppen rózsás) élethelyzeteket mutat be a fentebb már említett elemeket felhasználva. A szervezők elsődlegesen a 14-18 év közötti korosztályt akarják megszólítani, s megmutatni ezáltal, hogy hogyan is lehet „legtisztábban” megélni azokat a nehéz helyzeteket, melyekkel nap mint nap találkozhatunk.
Bizalom és illúzió
A darab hangvételét egy kerettörténet alapozza meg. Az egész egy képzeletbeli rapkultúrájú városban játszódik, a gettós Rap City-ben. Egy társaság barátjukat holtan találja, egy graffitis sikátorban. A srácok tudják ki a tettes, aki ráadásul drogos, s emiatt végzett a fiatalemberrel. Innentől sejthető, hogy mi minden van a darabban: kábítószer, bizalom, illúzió, remény, bosszúállás, barátság, gyűlölet, halál, mely problémákkal nagyrészünk olyan töményen nem találkozott, de külön-külön valamelyikkel bizonyosan megküzdöttünk már. Az előadás közben a társulat be kívánja majd vonni a közönséget, így előteremtve, egy rögtönzött játékot.
Nos, akinek felkeltette az érdeklődését ez az új társulat, és a színdarab, az június 13-14-én 19.00 órától megtekintheti a Jövőháza Teátrumban.
- Magó Ádám -
[2006.06.10.]