Casanova Night Musical
A történet másképpen.
A produkció ötlete
Perjés Pétertől származik, aki mintegy két éve dolgozik az előadás létrejöttén. Íróként, rendezőként és producerként az a célja, hogy más megközelítésből mutassa be Casanova történetét, mint ahogy az eddigi feldolgozásokban tették. Casanova legszenvedélyesebb korszakát, a huszonöt éves ifjú életét viszi színpadra. Az érzékeny, művészi lelkületű, az igazi szerelmet türelmetlenül kereső fiatalembernek azt az oldalát fedi fel előttünk, aki nem kalandvágyból, hanem ösztönből cselekszik, és minden kapcsolatában a valódi szerelmet kutatja. Az alkotók fontosnak tartják, hogy a történet izgalmas és szellemes fordulatai közben a szerelem rabja, Casanova költői, mindenre fogékony fiatal énje is megmutatkozzék, és barátaival, partnereivel szőtt kapcsolataiból egyénisége legszebb, legkedvesebb oldalait ismerjük meg.
A „night musical” műfaja ad lehetőséget arra, hogy mindez igazán szórakoztató formában kerüljön a közönség elé: a klasszikus musical-elemeket a revü és show eszközeivel forrósítja fel, a dalok előadása a videoklipek modern világához hasonlatos. Percenként más környezetben érezhetjük magunkat: klasszikus balett-előadáson, a XVIII. századi Velencében, egy divatbemutatón, vagy akár egy fényűző las vegas-i koncertteremben. A tánc is rendkívül fontos eleme a produkciónak, hiszen a történet elmesélésében nagy szerepet kap a koreográfia. A főszereplők mellett harminckét táncos látható a színpadon. Az 1700-as évek közepét idéző látványvilág jellemzi a díszleteket és a kosztümöket, de mindenhol megjelennek a modern anyagok és technikák is.
A zene is egy igazi stíluskavalkád, hiszen a klasszikus nagyzenekari szólamok mellett hallhatunk például popos, elektronikus és világzenei ihletésű dallamokat is. Casanova utazásait is az orosz, a spanyol, vagy éppen a cigány hagyományokat követő zenei (és természetesen táncos) elemek hivatottak szimbolizálni. A zeneszerzőknek rengeteg lehetőségük volt tehát tehetségük kibontakoztatására: Perjés Péter átfogó koncepciója és dalszövegei, Szurdi Tamás énekdallamai, Moldován Ákos érzékeny zenei világa, valamint Pejtsik Péter komolyzenei kompozíciói teremtették meg az egységet az albumon. A hangzást Szakos Krisztián friss stílusa tökéletesítette.
A zenei anyag az Erkel színházi előadások előtt több hónappal, már június elején megjelenik CD-formátumban magyar és angol nyelven, valamint készül három kísérő videoklip (szintén két nyelven, Indián rendezésében). Az interneten keresztül letölthető anyagok is hozzáférhetőek lesznek.
A teljes előadás is elkészül angol nyelven, a producer nem titkolt célja ugyanis az előadás külföldi piacon történő bemutatása is. A hazai sikert és a nemzetközi tárgyalásokat egyaránt segítik azok az egyeztetés alatt álló tervek, melyek szerint Al Di Meola és Chick Corea gitáron, Tony Levin basszusgitáron, és Arturo Sandoval trombitán részt venne a zenei anyag feljátszásában.
Perjés Péter a budapesti Mafilmnél, később New Yorkban Robert De Niro iskolájában tanult rendezést és forgatókönyvírást. Ezután sokáig a marketing területén dolgozott, de 2004-ben visszatért egykori könyvtervéhez, a Casanovához, és befejezte a musical írását. Az előadás bemutatására és külföldi terjesztésére hozta létre a Genius Production-t.
Szereplők: Kovács Áron (Casanova), Dukai Regina/Sári Éva (Apáca), Fésűs Nelly/Kenyér Klára (Őrangyal), Schramek Andrea (Lizy), Balogh Anna (Charpillon), Kecskés Tímea (Bettina), Vágó Zsuzsa (Alessia), Szemenyei János (Kölyök), Kiru (Brúnó), Szabados Mihály (Sergio), Bűdi Szilárd (Francesco)
Rendező, producer:
Perjés Péter Rendezőtárs: Szabados Mihály
Könyv, dalszöveg: Perjés Péter
Zeneszerzők: Perjés Péter, Szurdi Tamás, Moldován Ákos, Pejtsik Péter
Zenei producer: Pejtsik Péter
Jelmez: Bencsik Andrea
Díszlet: Végvári Zsófia
Koreográfusok: Pekár László, Papp Tímea
Naszály György
[2006.06.10.]