Eladósorba került a Zene.hu. Komoly érdeklődők: klikk a részletekért.
2019. augusztus 24. | szombat | Bertalan nevenapja
    Zene.lap.hu
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
Smiling bar
 
Oldal.info


Zene.hu
 
 
Képgalériák
Kurt Weill Cabaret
Kapcsolatok
Legnépszerűbb csengőhangok
Oroszlán Szonja
Kapcsolódó események
Kurt Weill Cabaret
[2007. február 2.
péntek 19:00]
Kurt Weill Cabaret
[2007. március 10.
szombat 19:30]
Kurt Weill Cabaret
[2007. március 26.
hétfő 19:30]
Kurt Weill Cabaret
[2007. április 14.
szombat 19:30]
Kurt Weill Cabaret
[2007. február 6.
kedd 19:00]
Kurt Weill Cabaret
[2007. február 12.
hétfő 19:00]
Kurt Weill Cabaret
[2007. február 23.
péntek 19:00]
Mi vagyunk a musical!
[2007. június 16.
szombat 19:30]

Cabaret ithon is

A Madách Színház és a Művészetek Palotájának első közös produkciójaként kerül bemutatásra február 2-án a Kurt Weill Cabaret.

A hét hangra és egy zongorára összeállított koncert egységesnek tekinti Kurt Weill európai és amerikai korszakát. Kevés az olyan XX. századi zeneszerző, aki élete során nagyon népszerű volt, ám a század végére úgy tűnt elfeledték.

Életművének németországi szakasza összeforrt Bertolt Brecht nevével. Első közös song-játékuk a Mahagonny, majd a máig népszerű Koldusopera olyan dalokat tett világhírűvé, mint az Alabama-song és Bicska Maxi-balladája, még manapság is számtalan változatban énekelnek és fütyülnek. 1933-ban a náci hatalomátvétel után politikai nézetei, zenéje és zsidó származása miatt el kellett hagynia Németországot. Előbb Párizsban, majd 1937-től az Egyesült Államokban élt. Itt ismerkedett meg a „musical play” műfajával, amely tulajdonképpen a mai musicalek ősének tekinthető. Weill új, második zenés színházi életműve már ezen stílus jegyében bontakozik ki, melynek sikerességét Európában ma is kevesen ismerik. Megszülettek az új musicalek, először a Johnny Johnson, majd a Knickerbocker Holiday, a Lady in the Dark, a One Touch of Venus, The Firebrand of Florence, a Love Life és a Lost in the Stars.

1950 tavaszán a Huckleberry Finn zenés változatán dolgozott, amikor szívrohamot kapott, és április 3-án, alig egy hónappal 50. születésnapja után, New York-ban hunyt el.

A műsorban elhangzó 22 dal nem kronológiailag követi egymást, hanem tartalmi, hangulati elemeik, műfaji sokszínűségük és a szereplők változatos megjelenése szerint. Az est középpontjában Haumann Péter áll, aki Balla Eszterrel, Ladinek Judittal, Malek Andreával, Molnár Szilviával, Oroszlán Szonjával és Várady Viktóriával együtt próbálja bemutatni Kurt Weill gazdag zenei világát. A zongoránál Zádori László látható és hallható.

Rendező: Szirtes Tamás
Díszlet: Szlávik István
Zenei vezető: Kocsák Tibor
Világítástervező: Kiss Zsolt
Dramaturg: Springer Márta
Szerkesztő: Galambos Attila
Rendező munkatársa: Kutschera Éva

(Madach)

(a képek a sajtótájékoztatón készültek)

[2007.01.30.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
Zenekar tagokat keres zenész » billentyűs [2019.08.12.]
Dobost, basszerost keresek saját zenéhez zenész [2019.08.05.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu
Fabrik

Odacsapós rock n roll a Sziget utolsó napján - "Mennyből a Dave Grohl, eljött Hozzátok"
Az...

Nagy bejelentés a Depresszió budapesti koncertjén
Augusztus 17-én a Depresszió lépett fel a...

Óriási bulit csinált a Lord a Barba Negra Trackben 
Meshuggah, Harmed (Barba Negra Track): Agyzsibbasztó, skálázhatatlan ütemek
Musicalektől volt hangos a gödöllői kastély - Janza Kata és Dolhai Attila estje képekben
Fezen 2019 - Pedig ez csak egy jó buli volt!
A 2019-es Paloznaki Jazzpiknik szenzációi I. rész
beszámolók még