2025. május 28. | szerda | Emil, Csanád nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Képgalériák
Cabaret bemutató
Kapcsolatok
Haumann Péter
Legnépszerűbb csengőhangok
Kapcsolódó események
Kurt Weill Cabaret
[2007. szeptember 19.
szerda 19:00]
Kurt Weill Cabaret
[2007. február 2.
péntek 19:00]
Kurt Weill Cabaret
[2007. március 10.
szombat 19:30]
Kurt Weill Cabaret
[2007. szeptember 18.
kedd 19:00]
Kurt Weill Cabaret
[2007. március 26.
hétfő 19:30]
Kurt Weill Cabaret
[2007. április 14.
szombat 19:30]
Kurt Weill Cabaret
[2007. február 6.
kedd 19:00]
Kurt Weill Cabaret
[2007. február 12.
hétfő 19:00]
Kurt Weill Cabaret
[2007. február 23.
péntek 19:00]
Mi vagyunk a musical!
[2007. június 16.
szombat 19:30]

Ünnepel a Cabaret

A Művészetek Palotájában mutatták be Kurt Weill Cabaret-ját a Madách Színház előadásában.

Őszintén szólva a Cabaret szó hallatán óhatatlanul elsőként Liza Minelli alakjára asszociáltam,  de még második nekifutásra sem tudtam hozzá kötni Weillt. Halvány emlékeimben a Cabaret és a Chicago musicaleket egyaránt a Kander-Ebb szerzőpáros neve fémjelezte, míg Weill-hez több évtizeddel és egy világháborúval korábbi időszak forma, stílus és talán korszakteremtő alkotását, a Koldusoperát tudtam kötni. Már csak e látszólagos ellentmondás feloldásának igénye is kellő indokot teremtett ahhoz, hogy gyorsan eldöntsem, ismét ott a helyem a MŰPA nézőterén. Ha pedig már úgyis ott volt a helyem, dőreség lett volna üresen hagyni.

A tény, hogy az előadás a Madách Színház produkciója, csak tovább növelte a lelkesedésemet. Haumann Péter alakja garancia volt számomra, hogy nem fogom megbánni döntésemet. És akkor még nem is sejtettem, hogy az ezen a zenei utazáson - amely a II. világégést megelőző éra a zenés színpad számára korszakteremtő alakjának másfél évtizedes munkásságán kalauzol végig minket – egy néma, nyolcadik utas lesz a leginkább emlékezetes szereplő...

Száz éve indul a kabaré

Költői kérdésként merült fel bennem, hogy ezt az előadás centenáriumi megemlékezésként állították-e színpadra. Ugyanis bár nehéz egyetlen konkrét eseményhez kötni a pesti kabaré megszületését, egyes színháztörténeti forrásokban a Cabaret Bonbonniére 1907 március 1-i megnyitása szerepel a születési anyakönyvi kivonaton. (Szinte beleborzongok, ha arra gondolok például, hogy az említett megnyitón a prológust Molnár Ferenc írta és egy fiatal színész, bizonyos Somlay Artúr mondta el...) Akár így, akár úgy, ez az este is azt igazolta számomra, hogy a műfajnak - nevezzük azt akár kabarénak, akár orfeumnak – egy évszázaddal honi megjelenését követően ismét van létjogosultsága.

A stílusos eleganciával felépített díszlet láttán az Időzsaru könnyedségét meghazudtoló módon teleportáltam magam a harmincas évek Amerikájába, ahol aztán már teljes hitelességgel tárta elém Bicska Maxi bűnlajstromát az elsőként színpadra lépő Haumann Péter. A következő majd két órában megannyi, önmagában is életképes, dalban elmondott történet cizellálta a két világháború közti időszak hangulatának felidézését.

[2007.02.09.]

  (1. oldal)  következő oldal »

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
gabriella szolgáltatás [2025.05.27.]
gazda szolgáltatás [2025.05.27.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Jubileumot ünnepeltek a Madách Színházban - képriport
Másfél év alatt több mint 100-szor...

Egy év után újra megnéztük a Triászt a Barba Negrában
Kihagytunk egy évet a Triász...

“Néhány óra múlva egy új világban ér földet.”: Utoljára szólt Sidivel a Tankcsapda
Bemutatták "Mágus - 1920: A káprázat születése" musical showt - képriport
Autó, halál, Behemoth, örök élet, és egy anya szavai - csodálatos este Anneke Van Giersbergennel az A38 hajón
Gothikus húsvét vasárnap a Barba Negraban
Henrik Freischlader újra az Analóg Music Hallban lépett fel - megnéztük
beszámolók még