Daft Punk
A Daft Punk csapata valójában két párizsi house zenész, Guy-Manuel de Homem-Christo és Thomas Bangalter alkotja. A duo mindenidők egyik legsikeresebb elektronikus formációja, mind lemezeladásokat, mind pedig a kritikusok elismerését tekintve. A Daft Punk sikere több másis francia előadóra is ráirányította a figyelmet, pl: Air, Cassius vagy Dimitri from Paris.
"A bunch of daft punk"
A duó tagjai Párizsban, egy középiskolában ismerkedtek meg. Néhány másik barátjukkal felvettek pár számot, majd Laurent Brancowitz-zal megalakították a Darlin' nevű formációt. Guy-Manuel és Thomas baszzuson játszott, Laurent dobolt. A Stereolab kiadta egyik számukat egy többelőadós lemezen. Egy negatív kritika úgy illete a zenét, mint "a bunch of daft punk", vagyis egy rakat bolond / agyilag zokni punk. Ahelyett, hogy elutasították volna, viccesnek találták és Laurent Brankowitz kiszállását követően ketten megalakította a Daft Punkot, és elkezdtek kísérketezni a dobgépek és szintetizátorok hangzásvilágával.
Házi Feladat mindenkinek
1993-ban egy partin találkoztak Stuart Macmillan-nel (a Soma Quality Recordings), akinek egy demót adtak: ez lett a Daft Punk első debütáló kislemezének alapja (The New Wave), ami 1994-ben meg is jelent - igaz csak limitált példányszámban. 1995-ben felvették a Da Funk című dalukat, ami rendkívül sikeres lett. A következő évben leszerződtek a Virgin Records-hoz. A Da Funk és az Alive később rákerült a '97-es debütáló albumukra, mely a Homework címet viseli. Az albumot a techno, a house, az acid house és az elekto stílus innovatív egyvelege és széles körökben tekintettek rá úgy, mint a kilencvenes évek egyik legbefolyásosabb dance albumára. A következő kislemez - az Around the World - szintén meghódította a világot.
1999-re a duó már a második albumának munkálataiban volt elmerülve. A 2001-es Discovery - meglepve a rajongókat - eléggé eltávolodott előző albumuk, a Homework hangzásvilágától: a késői hetvenes-korai nyolcvanas évekre jellemző hangzás erős használata jellemzi a lemezt. Angliában második lett a toplistán (2,7 millió példány fogyott belőle világszerte), a One More Time maxija pedig hatalmas sikernek örvendett a szórakozóhelyeken. Ugyanezt érték el a Digital Love és a Harder, Better, Faster, Stronger kislemezei is. 2003-ban Leiji Matsumoto - akit egyébként a tagok gyermekkori szuperhősüknek tekintettek - segítségével megalkották az Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem című animációs filmet.
2004-től a csapat új anyagon dolgozott, ami 2005-ben látta meg a napvilágot. A Human After All című lemezről a Robot Rock, a Technologic, a Human After All és a The Prime Time of Your Life lett kislemez. Az album vegyes kritikákat kapott, de főleg azt hangsúlyozták, hogy túságosan ismétlődő és láthatóan-hallhatóan siettetett körülmények közt készült. 2006-ban Musique Vol. 1 1993-2005 címen kiadásra került antológiájuk cd/dvd formában. Ugyanebben az évben a Daft Punk Electroma című saját rendezésű filmük premirre került a Cannes Film Fesztiválon.
2007 novemberében Alive címmel koncertlemezzel álltak elő. Az albumon az Alive'07 turnéjuk párizsi állomása hallható.
A két úriember, Thomas Bangalter és Guy-Manuel de Homme-Christo mesterien ötvözi az elektronikus zenét a humorral, és az intelligenciával. Zenéjükben éppúgy fellelhetőek a fekete house elemek, mint a fehér techno; és a 80-as évek popja is vegyül a 70-es évek funkjával. Mindebből a stílus-kavalkádból valami teljesen új született, ami a klubokból egészen a mainstream-ig küzdötte fel magát. A Daft Punk-féle elektronikus zene egyszerre tud fásult, és intelligens, valamint hideg, és mégis szexi lenni. Mindezt olyan nagyszerű videókkal körítve tálalták, mint a Michel Gondry által rendezett Around The World, vagy a japán manga-rajzoló, Leji Matsumoto-val közösen készült One More Time, és Digital Love.
[2007.10.17.]