Lehet, hogy Beyoncé skizofrén?! Budapesti koncertjén megmutatta mindkét énjét
Végre tiszteletét tette nálunk az ügyeletes R n’B díva, Beyoncé – először, de biztosan nem utoljára. Némi késéssel ugyan, de érdemes volt várni! Nagyon kíváncsiak voltunk arra, hogy nagy elődei – leginkább a felülmúlhatatlan Tina Turner, akit ő is példaképének tart – nyomdokaiba képes-e lépni és hát nem kellett csalódnunk!
Ajánljuk! Exkluzív! Miért kezdődött később a Beyonce koncert? Kiderítettük!
Beyoncé-t láttuk a színpadon?
A művésznő a 2008-as lemeze előkészületeikor úgy érezte, hogy meg szeretné mutatni két jól elkülöníthető személyiségét. Az egyik „I AM” címmel szívszorító, bensőséges hangvételű balladákat sorakoztat fel, így mutatja meg, hogy milyen az igazi Beyoncé, a smink mögött, a rivaldafénytől távol. Míg „SASHA FIERCE”-t (Sasha, a Heves) pedig a pörgős-táncos felvételek jellemzik, ő Beyoncé alteregója, a szókimondó, buja némber.
Hát „ők” léptek színpadra náluk is ezen a szerda estén. Egyből nagy slágerekkel indult a koncert, hallhattuk a Beautiful Nightmare-t és rögtön utána a Crazy In Love-ot, ment a „risza”, csillogtak a ruhák, villogtak a fények, dübörgött a színpad rendesen. A közönség már el is felejtette, hogy több mint egy órát ücsörgött/ácsorgott a sztárra várakozva, mielőtt berobbant a profi parti-gépezet.
A látvány és a hangzás szinte tökéletes
Hófehér sellőlányból ifjú menyasszonnyá, majd „madmax-es” dívává változik a főszereplő pillanatokon belül, a táncosok tökéletes alakjára simuló ruhákban, mintha életükért, akkora odaadással táncolnak. Az új album slágerei közül felcsendül Beyoncé ragyogó hangján az Ave Maria, az If I Was a Boy és más lassú dal (Broken Hearted Girl, Halo, Satellites).
Ettől egy kicsit talán el is álmosodtunk ezen a késői órán. Aztán – számomra érthetetlen, hogy miért – felcsendült Alanis Morissette Ought To Know című számának kemény rockos feldolgozása, ami – valljuk be – nem állt jól B-nek. Megannyi zenei stílusban (soul, R n’ B, pop) otthonosan mozog, nem kell a rock tőle.
Csak csajok
Vagány, tetkós szaxofonos, raszta basszgitáros, szálkásan izmos billentyűs – mégis minden zenész csaj a zenekarban! (Akinek ez nem tűnt volna fel, B fel is hívta a figyelmét.) A vokálok, a (hangban és fizikálisan is) hatalmas „The Mamas” nélkül B sem ugrálhatott (na jó, táncolhatott) volna ennyit így, hogy végig kifogástalanul szólt az ének.
Persze tud Beyoncé énekelni, de a látványnak is tökéletesnek kell lennie nála, ezt szokhattuk meg tőle a klipjeiből is, tehát azért jól jön a stabil vokál a háttérben. Azért megemlítem itt még a gyönyörű, kockás hasizmú két fekete táncost is, akik szintén fontos elemei voltak a színpadképnek, hiszen gondolom velem együtt a többi csajszi is a közönségben legeltette rajtuk szemeit.
Aztán jött Sasha Fierce…
Szuperszexi előadásban a Radio, aztán a Video Phone. De ahogy azt B énekli is: „A díva az díva, de ő egy „Hustler”(finoman megfogalmazva: „rámenős konzumnő”). Ehhez hűen berobbant közénk Sasha, a hiper-magabiztos perszona, a kivetítőn tigrisből átalakulva, a színpadon az égből közénk ereszkedve. Méghozzá tényleg szinte az aréna közepére érkezve, egy külön kis színpadon láthatták azok is közelről, akik nem szorongták végig az első sorban délutántól kezdésig azt a pár órát.
Itt derült ki számomra, hogy nem csak a kivetítőkön tökéletes a smink, szép az alak, hanem igazán közelről is (sőt leginkább így!) szép az arca, kedves a mosolya és igazából törékeny az alkata – akkor is, amikor kemény csajt játszik. A közönségnek – ahogy hallottam – ugyanúgy tetszettek az 5-6 éves kicsi B-t énekelve-táncolva mutató házi videó bejátszások is, talán még mindig felfedezhető az a gyermeki ártatlanság a nagy felhajtás mögött – ettől annyira elbűvölő ez a sztár.
Csak meg ne fázzon!
A koncert folyamán mindig tudtuk, hogy épp „melyikőjük” van a színpadon, hiszen a híres divattervező, Thierry Mugler, Beyoncé-t fehérbe, míg Sasha-t leginkább aranyba öltöztette. Két órán keresztül azonban szélgépek gyűrűjében, a forrónadrágnál is kisebb alsóban izzadtra énekli-táncolja magán Beyoncé, még csak a turnéja elején jár, kicsit aggódom…
Ex-Destiny’s Child vs napjaink Szupersztárja
Örültem – gondolom nemcsak én – hogy azért felcsendült pár Destiny’s dallam, hiszen tulajdonképpen az a projectet is Beyoncé vitte vállain, csak még voltak körülötte mások is az együttesben. Jók azok a számok is: Say My Name, Survivor stb. Azonban az Oscar díjas film, a Dreamgirls betétdala, a Listen és a dal, amit az új elnök, Obama beiktatásán énekelt (kivetítőn mindkettőhöz kapcsolódva bejátszásokat láthattunk), határozottan az utolérhetetlen világsztárok közé emelik a még csak húszas évei végén járó énekesnőt.
Az aktuális slágere, a pattogó ritmusú, de mégis igencsak fülbemászó Single Ladies tette fel az i-re a pontot. Remek, profi, szórakoztató és elbűvölő koncertet láthattunk. Beyoncé, Sasha vagy bármenyik „barátnőtök”, gyertek máskor is!
Ajánljuk! Lejáratták! Beyoncé örül a negatív reklámnak!
- Frk4muzik -
[2009.04.30.]