Feltámadóban a MySpace?
Egymillió felhasználót szerzett új zenelejátszója decemberi indulása óta a közösségi oldalak piacán korábban vezető, az elmúlt időszakban azonban szabadesésbe került website - írja a mediainfo.hu.
Amikor a MySpace tavaly júniusban gazdát cserélt, számos szakértő számára menthetetlennek tűnt. Nem véletlen, hogy a News Corporation médiabirodalom, amely 2005-ben még 580 millió dollárt adott az oldalért, mindössze 35 millióért tudta azt eladni két fiatal befektetőnek, Tim és Chris Vanderhooknak. A MySpace a Facebooknak esett áldozatul, a 2008-as aranykor 76 millió körüli havi látogatószáma nagyjából a felére csökkent 2010 közepére a comScore adatai szerint, és hónapról hónapra egyre rosszabb volt a helyzet.
Az új tulajdonosok zenei és szórakoztató központként álmodták újra az oldalt, hétfői bejelentésük szerint pedig a decemberi újraindulás óta egymillióan csatlakoztak a szolgáltatáshoz. A comScore legfrissebb adatai alapján januárban növekedni tudott a MySpace látogatószáma, 4 százalékkal 25,1 millióra. ilyen csaknem egy éve nem fordult elő, bár a forgalom még így is jóval alacsonyabb, mint a weboldal megvásárlásakor.
Nyomj egy tetsziket, ha szereted a zenét.
Chris Vanderhook ügyvezető igazgató mindenesetre bizakodik, a New York Times-nak elmondta: "napi nulla új regisztrációtól eljutottunk 40 ezerig". Szerinte a növekedés nagyban köszönhető a MySpace Facebookkal és Twitterrel történő összehangolásának és óriási zenei gyűjteményének. A MySpace-nek még mindig több ezer kiadóval van élő szerződése, illetve független művészek szinte megszámlálhatatlan hadának dalait is jogosult terjeszteni. Összesen mintegy 42 millió darab zeneszám található az oldalon, ez többszöröse a Spotify vagy a Rhapsody gyűjteményének.
Vanderhook szerint immár nem céljuk a Facebookkal közösségi site-ként való versengés, inkább olyan szórakoztató oldallá szeretnének fejlődni, melynek tartalmait más csatornákon előszeretettel osztják meg a userek.
A MySpace-t korábban birtokló News Corp. alapító-vezérigazgatója, Rupert Murdoch így nyilatkozott a közösségi oldal ügyében: "Sok kérdés és tréfa merült fel a MySpace körül. A válasz nagyon egyszerű és mindre ugyanaz: minden lehetséges módon elbaltáztuk a projektet, de sok értékes - és drága - leckét tanultunk meg"
- Forrás: mediainfo.hu -
[2012.02.15.]