A ˝keringőkirály˝ Budapesten duplázott - André Rieu koncertjén jártunk
André Rieu 2012. évi turnéjába – a nagy érdeklődésre való tekintettel – két Budapesti koncertet is beiktatott. A frenetikus siker legszembetűnőbb mércéje a fél órás ráadás volt. Képes beszámoló...
Magyarországon szokatlan módon, a zenészek pontosan 19 órakor, a mester vezetésével, a küzdőtéren lévő széksorok, azaz az állva tapsoló közönség között felvonulnak a Papp László Sportaréna ízlésesen feldíszített (cirádás kottatartók, virágkosarak) színpadára. Ez a nézőkkel való interaktív kommunikáció első megnyilvánulása, amely természetesen egyre csak fokozódik a szebbnél szebb muzsikák láncra fűzésével. Kicsit olyan ez, mint amikor a sikeres hadjárat után légiója élén bevonult Rómába a hadvezér. A hatás nem marad el.
Rieu eleinte németül, majd németül és angolul konferál, elmondja, hogy „a muzsika a legszebb dolog az életben”. Ezt követően újabb és újabb, lágyan hullámzó dallamok visznek vissza bennünket a nagyszabású, udvari bálok világába. A színpadot félkörben átölelő, hatalmas plazmafalra az éppen elhangzó zenékhez hangulatukban illeszkedő, kiválóan megkomponált képek vetítődnek, amely által még varázslatosabbá válik az élmény; a zene szinte életre kel. A hattagú női kórus fenségesen szálló madárrajként kíséri végig az álomutazást.
Amolyan visszatekintésképpen, az André Rieu által 1987-ben életre hívott Johann Strauss Orchestra elmúlt 25 évének legszebb pillanatait tárják elénk a zenészek.
Igazi úriemberként, Rieu megvárja, hogy a későn érkezők – miközben a kivetítőn is látjuk a „renitenseket” – elfoglalják helyeiket. Az egész koncertet a zene mellett áthatja egy másik fontos tényező: a humor. Folyamatosan zenén kívül játék zajlik a színpadon. A szereplők, zenekari tagok skeccsbetéteivel fűszerezett vidám, pezsegő előadás minden szempontból kielégíti a romantikára vágyó közönséget. Az elegancia és a humor karöltve sétálnak a Duna-parti korzón.
További képekért kattins!
Számos vendégfellépő teszi tiszteletét a változatos, remek dramaturgiai érzékkel megszerkesztett műsor alatt. A Frédéric Jenniges citeraművésszel előadott Geschichten aus dem Wienerwald, a Platin Tenors (Gary Bennett, Thomas Greuel, Béla Mavrák) közreműködésével elhangzó Sárga rózsa, Nessun dorma, valamint a három fantasztikus előadói képességgel és hanggal rendelkező szoprán (Carla Mafioletti, Carmen Monarcha, Kimi Scota) csatlakozásával felcsendülő Csárdáskirálynő-egyveleg szívmelengető színfoltok. A monumentális, egyben érzelmes Concierto de Aranjuez alatt a sűrűn pislákoló csillagoktól bearanyozódik az Aréna virtuális ege, ami egy fergeteges „táncba” megy át, aminek a végén a maastrichti városi templom harangjátékosának, Frank Steijns hangszere – az elképesztően gyors játék következtében – (ál)füstöt ad ki magából. A közönség imádja. A Maastricht főutcáján felfedezett Trio St. Petersburg évek óta járja a világot Rieu-vel; a Poljusko polja és a Kalinka Malinka pedig egyértelmű választ adnak arra, miért tettek ekkora hatást a mesterre.
A szopránok szólói – Carla Mafioletti: Chanson d’Olympia; Carmen Monarcha: O mio babbino caro; Kimi Scota: Vilja dal – egytől egyig gyönyörű, bámulatos produkciók, amelyek alatt végigfut az a bizonyos borzongás az ember hátán, egész testén, aminek kiváltásáért érdemes egyáltalán színpadra állni.
Nézd meg André Rieu és a Johann Strauss Orchestra Csárdáskirálynő-egyvelegét!
Fantasztikus zenei utazás ez a világ körül, kiváló zenészek és énekesek közreműködésével. Annak az eleven példáját látjuk az Arénában, hogy a zene egységet teremt, összeköt, összekovácsol, mert őszinte, nem válogat, és nem különböztet meg. Ezt fogja össze és vezényli le André Rieu vérprofi módon, sármmal, bámulatos természetességgel és lazasággal.
A Boléro, a Sportpalast-Walzer, a zenekar névadójának leghíresebb műve, a Kék Duna keringő, valamint a zárószám Radetzky-Marsch kihagyhatatlan elemei a keringőkirály koncertjének.
Amikor fajunk egyik legszebb arcát látom megnyilvánulni szemim előtt, újból rácsodálkozom, mire is képes az ember, mekkora potenciál rejlik mindannyiunkban külön-külön, összefogásban pedig valóban nem létezik/létezne lehetetlen.
A mennyezetről alászálló, színes lufifelhős finálét – a szűnni nem akaró állótaps következtében – egy repríz követi, majd az egyre fokozódó hangulatra adott válaszként a Libiamo (Brindisi), a Sirtaki, illetve az Adieu, mein kleiner Gardeoffizier hangzanak el.
„Minden koncerten az a célom, hogy közönségemnek egy felejthetetlen estét szerezzek. Szeretek a közönségemmel beszélni és a szemükbe nézni. Az közönség egy színes koncertet képzelhet el, gyönyörű melódiákkal, keringővel, meglepetésekkel, tenorokkal és a gyönyörű szopránokkal.” – nyilatkozta korábban a mester. A célját Budapesten maradéktalanul teljesítette; s mivel sok román foglalt helyet a közönség sorai között, Rieu ígéretet tett arra, hogy jövőre Bukarestbe is ellátogatnak az idén 25 éves Johann Strauss Orchestra-val.
Az O mio babbino caro Carmen Monarcha csodálatos előadásában:
- Aigner Ivan -
Fotók copyrightja: Papp Dénes
[2012.05.08.]
Megosztom:
Fórum- és hozzászóláskezelésre vonatkozó tájékoztatás
A hatályos jogszabályi környezet módosulása következtében a weboldal üzemeltetőjeként kötelező moderációs feladatokat kellene ellátnunk minden felhasználói tartalom (hozzászólás, fórumbejegyzés stb.) vonatkozásában.
Ezen jogszabályi előírások teljes körű és folyamatos teljesítéséhez jelenleg nem áll rendelkezésünkre megfelelő erőforrás (személyi és pénzügyi kapacitás).
Ennek következtében a fórum- és hozzászólás funkciót határozatlan időre felfüggesztjük.
A felhasználók számára új hozzászólások és fórumtémák létrehozása, illetve meglévő tartalmakhoz történő hozzászólás a mai naptól nem lehetséges.
A funkció újbóli aktiválására csak abban az esetben kerülhet sor, ha a vonatkozó szabályozás lehetővé teszi olyan üzemeltetési mód alkalmazását, amely számunkra is megvalósítható és fenntartható.